Hoppa till innehåll

Köpa kombi, sugen på en Golf Variant


Martin

Recommended Posts

Då jag blir med hund snart så tänker jag köpa kombi.

Har en budget på ca 100k. Skiter helt i hur bilen ser ut. Är ute efter driftsäkerhet.

Har kollat en del på Golf variant från typ 04-05. Du får en såm med 5000 på mätaren inom min budget.

Alternativt en Skoda Octavia. Eller Mazda 6.

Vad säger ni kamrater?

Golf=bra bil?

Andra förslag på vettiga kombisar?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tycker golf är en bra bil, helt klart.

Ska vilken dag som helst åka och hämta en Golf Variant Blue Motion, när den nu behagar dyka upp.

Inte fel med en dieselförbrukning på 0,40l/mil landsväg <_<

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

kolla även på peugeot 307 -05 och frammåt, deras 1,6diesel ska va en juvel att köra, grymmt stort bagage för bilmodel och billig skatt (1600-1700sek/år om jag inte minns fel) 207an finns oxå lite mindre dock men fint bagage.

men golfen är en fin bil:)

jobbigt val du har framför dig;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

kolla även på peugeot 307 -05 och frammåt, deras 1,6diesel ska va en juvel att köra, grymmt stort bagage för bilmodel och billig skatt (1600-1700sek/år om jag inte minns fel) 207an finns oxå lite mindre dock men fint bagage.

men golfen är en fin bil:)

jobbigt val du har framför dig;)

Golf har störst bagage i klassen, enligt reklamen ;) gillar hur baksätet fälls då det blir ett plant golv från bagagen till förarsätet. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då jag blir med hund snart så tänker jag köpa kombi.

Har en budget på ca 100k. Skiter helt i hur bilen ser ut. Är ute efter driftsäkerhet.

Har kollat en del på Golf variant från typ 04-05. Du får en såm med 5000 på mätaren inom min budget.

Alternativt en Skoda Octavia. Eller Mazda 6.

Vad säger ni kamrater?

Golf=bra bil?

Andra förslag på vettiga kombisar?

Du gör helt rätt om du köper en Golf/VAG bil ofta driftsäker/lättmekat, Lätt att hitta reservdelar till bra priser på Meca/Mekonomen. Har viss erfarenhet efter som jag är i branschen.

Som bilmekaniker skulle jag ALDRIG köpa en fransos inte en Mazda heller. Vissa tycker dom e bra andra inte.

Känn efter själv det är trots allt din bil och dina pengar. Jag kan bara säga vad jag tycker alla har rätt att göra som dom vill :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du gör helt rätt om du köper en Golf/VAG bil ofta driftsäker/lättmekat, Lätt att hitta reservdelar till bra priser på Meca/Mekonomen. Har viss erfarenhet efter som jag är i branschen.

Som bilmekaniker skulle jag ALDRIG köpa en fransos inte en Mazda heller. Vissa tycker dom e bra andra inte.

Känn efter själv det är trots allt din bil och dina pengar. Jag kan bara säga vad jag tycker alla har rätt att göra som dom vill :)

Hade en Mazda 6 2,3 Sport en gång. När jag bytte bromsskivor och backar kostade backarn 4800kr.... Per styck!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vi har en Golf kombi -98 och en Octavia kombi -04, lämpliga bilar tycker jag. Skodan är snål, ligger på 0,63 - 0,67 per tank. Visserligen 1,6 liters bensinare, men jag tycker alla fall att är bra för en så pass stor bil.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...