Hoppa till innehåll

jaktresor


Limpan

Recommended Posts

Skapar en tråd där jag tänkte man kan lista upp vilka jaktarrangörer som finns i sverige, samt vilka som ni rekommenderar...

Den som jag nu har haft kontakt med heter Scandinavianhunters.se som erbjuder bra priser samt jakt på Bison, Björn, Älg och annat.

Vilka finns det mer?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har själv åkt med Amakulu safari till Sydafrika.

http://www.amakulusafari.com

De har ombud i Sverige:

Marita Salvin & Tore Möller

Östra Klasarödsvägen 384-16

275 72 Lövestad

Sverige

Tlf.: +46 0417 21614 . Fax.:.: +46 0738 454747

E-mail: sverige@amakulusafari.com

Dom fixar i princip allt vad gäller jakt och safari i Sydafrika.

Safari, fiske, helikopterflyg, Nationalparkerna, Viktoriafallen, ballongflygning mm mm.

Jag kan varmt rekomendera dem!

Mvh John

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har åkt med tre olika:

Williams safari, Ikamwa safaris och Buhl´s. Buhl´s är i o f s från danmark men har svenska representanter. Bäst har Williams varit och sämst har Ikamwa varit o Buhl´s är i mitten men betydligt närmare Williams än Ikamwa.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Till Tunisien åkte jag med Erik Eckhardt på SVenska Jaktresor. Det var bra, levererade som de skulle.

http://www.svenskajaktresor.com/

och till Polen på drevjakt 2 ggr med Buhls. Har också varit bra men här har nog arrangörerna lite halvknepigt att kolla kvaliten på jaktarrangemanget. Vet kompisar som har åkt på drevjakt där det skulle vara mycket kronhjort men det har de inte sett en enda men gott om gris var det.

http://www.buhlsjagtrejser.dk/

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

..ett tips här är att Googla direkt på arrangörer på den destination dit du vill åka. Många av de som kallar sig för arrangörer i Sverge är egentligen inget annat än mellanhänder som förmedlar det upplägg de lokala arrangörerna satt ihop. För detta förmedlingsuppdrag får man i många fall betala en betydande slant, vilket känns som en ganska meningslös och onödig kostnad idag när man lätt hittar fram till rätt ställe ändå via internet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

..ett tips här är att Googla direkt på arrangörer på den destination dit du vill åka. Många av de som kallar sig för arrangörer i Sverge är egentligen inget annat än mellanhänder som förmedlar det upplägg de lokala arrangörerna satt ihop. För detta förmedlingsuppdrag får man i många fall betala en betydande slant, vilket känns som en ganska meningslös och onödig kostnad idag när man lätt hittar fram till rätt ställe ändå via internet.

Och du kan bli duktigt blåst på dina pengar. När det gäller Afrika som jag bäst känner till så kostar kvalite o säkerhet pengar även där. En viktig sak när det gäller jaktresor till utlandet ska det vara med en arrangör som är ansluten till en resegarantifond. För er egen säkerhet :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Och du kan bli duktigt blåst på dina pengar. När det gäller Afrika som jag bäst känner till så kostar kvalite o säkerhet pengar även där. En viktig sak när det gäller jaktresor till utlandet ska det vara med en arrangör som är ansluten till en resegarantifond. För er egen säkerhet :lol:

...tycker nog att du får fila lite mer på säljargumenten Amakulu :rolleyes: Risker finns givetvis alltid när man skall inhandla en tjänst oavsett var det sker i världen. Min erfarenhet är dock att skojare finns i alla länder och alla näringar, reseförmedlare i Skandinavien inräknade, så man kanske inte skall överdramatisera risken om man nu väljer att göra en noggran reaserch själv och sedan gå direkt på en lokal arrangör. Referens och garantier går ju även att avkräva där :(

När det gäller att man får betala för kvalité har du givetvis rätt, men jag förstår inte riktigt poängen. Går det inte att få kvalité på en jaktresa om man hoppar över ett förmedlingsled som givetvis inte jobbar gratis på dagarna ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

...tycker nog att du får fila lite mer på säljargumenten Amakulu :rolleyes: Risker finns givetvis alltid när man skall inhandla en tjänst oavsett var det sker i världen. Min erfarenhet är dock att skojare finns i alla länder och alla näringar, reseförmedlare i Skandinavien inräknade, så man kanske inte skall överdramatisera risken om man nu väljer att göra en noggran reaserch själv och sedan gå direkt på en lokal arrangör. Referens och garantier går ju även att avkräva där :(

När det gäller att man får betala för kvalité har du givetvis rätt, men jag förstår inte riktigt poängen. Går det inte att få kvalité på en jaktresa om man hoppar över ett förmedlingsled som givetvis inte jobbar gratis på dagarna ?

Nä jag jobbar inte gratis på dagarna. Då kör jag lastbil :lol: På kvällarna med jaktresor jobbar jag däremot gratis mer eller mindre. Nog om detta för det är OT

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Är det någon som rest med LB jagtrejser???

Mitt förslag om att göra en Sikaresa har blivit nedröstad och det är Kronhjort i Polen som gäller, därav frågan.

Reviret är Cyranka nära Swidwin i Pommern.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Åker en hel del på resor, men lyckas ofta få bra kontakt direkt med outfitters på plats, ett bra tips...

Trofejakt.se är ok men slarviga o har inte bra koll på outfitters de jobbar med, struligt på plats. Var i Kanada med dem.. Vill då passa på att varna er för calamitycreek outfitters i Kanada.. Fy fan.. Arrogant lat och en smartass.. Guiderna var bra men inte han som drev det, outfittern var ett as-hål.

Bra guideer/ outfitter i SA.. Minns inte namnet men safarimanagment från Norge var duktiga som tycker jag, även bra jakt i Polen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...