Hoppa till innehåll

Fick hem en Randall knife idag


kimmolilja

Recommended Posts

Idag var jag en glad man när jag tog hundarna med mig till brevlådan och fick se att min Randall kniv vintage hade kommit. 13 cm långt blad o känns som en dröm i näven. Kniven går till min egna samling då jag samlar lite på äldre knivar.

Har försökt att få fram info om den här kniven, ålder osv men inte lyckats med mer än att den är gammal men i kanon skick. Tror att bladet är 01 stål. Om någon av er är bra på att forska fram saker kanske hitta ålder, värde eller så vore jag tacksam

mvh Kimmo Lilja

ett-53.jpg

tv-52.jpg

tre-44.jpg

fyra-40.jpg

fem-20.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Idag var jag en glad man när jag tog hundarna med mig till brevlådan och fick se att min Randall kniv vintage hade kommit. 13 cm långt blad o känns som en dröm i näven. Kniven går till min egna samling då jag samlar lite på äldre knivar.

Har försökt att få fram info om den här kniven, ålder osv men inte lyckats med mer än att den är gammal men i kanon skick. Tror att bladet är 01 stål. Om någon av er är bra på att forska fram saker kanske hitta ålder, värde eller så vore jag tacksam

mvh Kimmo Lilja

ett-53.jpg

tv-52.jpg

tre-44.jpg

fyra-40.jpg

fem-20.jpg

Otroligt snygg Kimmo! <_<

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fy fasiken vilken snygg kniv. Där har man inte mycket att sätta emot.

Bara min gammla misshandlade Olsen. Stort grattis till det förvärvet :rolleyes:

post-4059-1285697458_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, jag gillar kniven starkt. Nu när jag har den här modellen hemma så ska jag studera den noga och göra en kniv med mycket inspiration från den. Slida tycker jag är as frään också så det blir att lära sig den modellen också :D Om jag får tid ska jag börja slipa blad redan idag. Modellen borde vara kanon när man flår en älg osv...

skåningen: Olsen knivar är jätte häftiga. Vart fick du tag i den??

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jäkligt fin Kimmo. Fint skaft och jag gillar den där typen av slidor.

Seved

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, jag gillar kniven starkt. Nu när jag har den här modellen hemma så ska jag studera den noga och göra en kniv med mycket inspiration från den. Slida tycker jag är as frään också så det blir att lära sig den modellen också :lol: Om jag får tid ska jag börja slipa blad redan idag. Modellen borde vara kanon när man flår en älg osv...

skåningen: Olsen knivar är jätte häftiga. Vart fick du tag i den??

Köpte den då jag var 15år i en friluftsbutik i Helsingborg som hette Frilufts Magasinet.. Var svindyr.. tyckte jag då iaf, tror jag gav en 600 kronor för den på den tiden.. Men den håller än efter 35 års hård användning :P
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...