Hoppa till innehåll

Hur mkt tjänar man på att handladda ?


vakjägaren.

Recommended Posts

När jag köpte mina första (och ända) laddprylar så stod valet precis som för dig mellan billigt och bra.

Jag valde att köpa Redding med en gång och det har jag inte ångrat. Jag har använt Lees verktyg eftersom jag fick med det när jag köpte lite andra prylar och den funkar men det går inte att gämföra med Redding tyvärr.

Nu ska vi komma ihåg att jag inte är proffs på detta utan bara en glad amatör och om jag märker sådan skilnad så är den faktiskt påtaglig.

Köp bra saker med en gång så slipper du ångra dig. Vill du sälja så har du igen en del av detta i högre andrahandsvärde.

//

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • Svar 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Christian N

    5

  • vakjägaren.

    5

  • exabit

    3

  • miss_winchester

    3

Nu är det snart julklapps dags ! Tänkte att det skulle ligga ett anonymt paket till pappa under granen oxå. :D

Tror mig ha läst att det kan va problem att hitta verktyg till 8*57. Stämmer det?

Blir 6,5 och 8*57js till en början som jag har. 7*57 skjuter jag sällan med.

Av de bättre laddpressarna.

Kan ni hjälpa mig ta fram bra saker som funkar. Tex det där med Lee´s tändhatts isättare osv.

Om RCBS är överreklamerad ska man då välja Hornaday ?

/mvh.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu är det snart julklapps dags ! Tänkte att det skulle ligga ett anonymt paket till pappa under granen oxå. :D

Tror mig ha läst att det kan va problem att hitta verktyg till 8*57. Stämmer det?

Blir 6,5 och 8*57js till en början som jag har. 7*57 skjuter jag sällan med.

Av de bättre laddpressarna.

Kan ni hjälpa mig ta fram bra saker som funkar. Tex det där med Lee´s tändhatts isättare osv.

Om RCBS är överreklamerad ska man då välja Hornaday ?

/mvh.

När det gäller laddpressar så funkar de flesta på samma sätt och har ungefär samma prestanda så länge de är av den kraftigare modellen i gjutjärn. Det är inte nånting som slits i nån större omfattning heller så hittar du en järnpress på Blocket och den har rätt pris så köp oavsett märke. Alu pressar och handhållna pressar ska du undvika, samma gäller pressar med "snabbfäste" för olika verktyg och roterande huvud. Visst går det snabbare men när man laddar till gevär så räcker ofta inte denna model av pressar till vad gäller längd. Dessa pressar är i första hand avsedda att ladda revolver ammo. Själv har jag en Redding big boss laddpress och den är verkligen gedigen så den kan jag rekomendera.

Jag gillar Hornadays verktyg bättre än RCBS, mest p g a utstötaren o invändiga halskalibreraren som på RCBS är delbar/utbytbar vilket ger den en skum form. Dessutom har de Hornaday verktyg jag har bättre finisch än de RCBS verktyg jag har.

Ett tipps är att kolla på hemsidor i USA, verktyg mm är betydligt billigare där än här men de har ju nån skum form av begränsning i vad de får skicka utomlands så det är inte alla det går att handla med. Tipps: kolla på WWW.Cabelas.com.....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...