Hoppa till innehåll

Skjutbana i Linghem


Dahla

Recommended Posts

Är det någon här som har koll på vad det är för förening eller liknande som håller till på skjutbanan i Lingen mellan Norrköping och Linköping? Kontaktuppgifter önskas.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är de banan längs gamla E4:an som avses?

Den intill gamla/nuvarande Leca fabriken, inte för att vara negativ men borde inte den vara stängd? Nära hus o hem osv.

Som svar, ring o kolla med

Östergötlands Skyttesportförbund

Mathias Jönsson, Travbanevägen 13

603 85 Norrköping

Telefon: 011-160566

E-post: ostergotland@skyttesport.se

De torde ha all info om alla öppna och aktiva banor i länet.

/Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

haha! Kom på att jag sålde en bössa till kassören på den banan... banan är tydligen aktiv och jag ska bli medlem... Visst är det en 300 metersbana Christian?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tjoooo säger jag, bra att den banan är aktiv,

så vitt jag minns är det en 300 meters bana enligt klassisk svenska standard, dvs med tak på 300:an och plattor på 200 o 100.

Jag har bland annat skjutit på den banan som ung, dvs för lite mer än 20 år sen då jag sköt upp för precision där.

/Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo, jag hade för mig att han sa nånting om 300 meter när han var här och hämtade bössan. Det blir skitbra till mitt kommande nybygge ;) Skönt att ligga under tak.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Här Kommer lite info om banan. skytte får endast ske utav medlemmar. 100m och 200m med skjutbänk och 300 meter för liggande skytte under tak. medlemsavgiften är 100kr / år.

Kan ge ut telefonnummer till dem som önskar att bli medlem.

Mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har dom pappälgsskytte där sommartid?

Vissa har nycklar till ett skåp där skjuttavlor finns. Tider för detta vet jag inte än. Jag kan fråga nästa gång vi har arbetskväll.

Mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej,

Jag önskar att bli medlem. Skulle du kunna maila mig telefonnumret för medlemskap?

Min email adress är johan41carlsson@gmail.com.

Mvh,

Johan Carlsson

Här Kommer lite info om banan. skytte får endast ske utav medlemmar. 100m och 200m med skjutbänk och 300 meter för liggande skytte under tak. medlemsavgiften är 100kr / år.

Kan ge ut telefonnummer till dem som önskar att bli medlem.

Mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Hej Alex!

Jag heter Mike och är en ny jägare. Jag har köpt några bössor och vill gärna har tillgång till en skjutbana i närheten (bor i Linköping) för att skjuta inn de och vill gärna bli medlem.

Kan du skicka nummer och informationen till mig. Tack på förhand.

-Mike-

mimartin82@gmail.com

Här Kommer lite info om banan. skytte får endast ske utav medlemmar. 100m och 200m med skjutbänk och 300 meter för liggande skytte under tak. medlemsavgiften är 100kr / år.

Kan ge ut telefonnummer till dem som önskar att bli medlem.

Mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...
  • 11 months later...

Försöker skaka lite liv i denna tråd.

Är banan fortfarande aktiv? Jag har försökt att få tag på någon som vet men det har varit som att ringa skattemyndigheten, alla hänvisar till någon annan. Skulle någon ha kontaktuppgifter till någon som kan hjälpa mig att komma vidare och bli medlem vore jag tacksam om du kunde maila det till junkmail-en@hotmail.com

 

Finns det möjligen nån annan bana i närheten av Linköping? Dom jag hittat har endast inskjutningsbanor där dom inte tillåter annat än just inskjutning.

 

MVH

Marcus

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag är också intresserad att gå med i den klubben. Har någon aktuell information om klubben och vem man kontaktar för medlemskap?

/Claes

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...