Hoppa till innehåll

Varg obs


Foffe

Recommended Posts

Hej det er vel den samme som har rivet får i Korsanæs 0,5mil øst om Lessebo,kan ikke huske hvornår men en påkørt i Kosta ca6 mdr siden.En varg !!!!! varg.kalle.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ni såg väl denna nyhet om vargobs också.

http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/Nyheter/Nyheter/2012/09/Kor-jagade-varg-i-Skaraborg-1.35739/

Härja ligger ca mitt emellan Mullsjö och Tidaholm.

Det de inte skriver är att vargen trots att lantbrukaren rörde på sig och gjorde sig så stor som möjligt mm så vek inte vargen av utan fortsatte rakt mot honom med korna efter. 5 meter bort började den morra åt honom fortfarande riktining rakt mot honom men när den skulle ut ur hagen fick den en stöt av elstängslet och först då vek den av och sprang till skogs.

Det troliga är att det var en vandringsvarg och då borde den inte vara så gammal dvs jättestor. Men den gav sig trots allt på en herefordkalv (tror rasen heter så) vilka inte är små fast utan att lyckas iof. Den lär nog visa sig i någon hage igen för nya försök.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Inte kvar där nu, tro mej :s

Har dom flytt fältet???

För osäker plats att vistas på??? :thumbsup:

Spetsade av vildsvin på betarna. :thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har dom flytt fältet???

För osäker plats att vistas på??? :thumbsup:

Spetsade av vildsvin på betarna. :thumbsup:

Hörde att den flytt nån mil nordost...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hörde att den flytt nån mil nordost...

Ok! Då känns det lite bättre för tillfället men den kan ju lika snart vara tillbaka tyvärr.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ok! Då känns det lite bättre för tillfället men den kan ju lika snart vara tillbaka tyvärr.

Njae, det är ju närmare mej :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

En varg har setts utanför Lycksele mot abborrträskliden i helgen.

Vargen sprang över vägen när en bekant kom och körde.

Han stannade och tittade både på vargen och i spåren för att vara säker.

Det pågår mycket renflyttningar åt det håller nu så jag är inte förvånad,

frågan är väl igentligen vad det är för varg och vars den kom ifrån.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ja det stämmer, hela facebooken är vargstatusar, att folk har sett varg osv. men inte ett ända kort än :) menar deft bor rätt mkt folk här o inte direkt ödsligt. senast den var siktad var den vid önneredsskolan. hörde att skolorna inte tillät att elevena fick gå hem utan att föräldrarna fick komma o hämta dom. rykten iaf :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Den som observerades i Billdal igår är med all sannolik samma som fotades å spårades runt Varberg,sista obs. var nånstans i höjd med VäröBruk-Ringhals.Förmodligen kom den inte över på östsidan av E6an,så då är det inte så långt till Billdal.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Helvete. Nu har det varit vargobservation i Edsvalla.

Och det är flera observationer runt om kring under en längre tid. Även så har det hittats rester av ett slaget rådjur 300 meter från huset.

Hade hoppas på att slipa detta efter jag slutade jaga i Glaskogen :yucky: :yucky: :yucky: :yucky:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

nu var vi ute och jagade älg i anneberg nära billdal och såg varg spår så den har vart där rätt nyligen

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Läste just GT,där stod att den är tillbaks i Halland igen,kommer tydligen inte över motorvägen,den kan ju försöka i morronrusningen :yes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

VARG I HUSUM. Denna gång fick jag se den själv. Den sprang över vägen mitt i dombäcksmark kilometern utanför Husum. Den sprang upp i samma skog Som jag just varit i och jagat med min hund. Satt i bilen på väg tillbaka, 10 min innan va ja ute. Då var de nån som fick kalla kårar kan ja säga. INTE ETT DUGG JÄVLA ROLIGT!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...