Hoppa till innehåll

Strävharig tax, Gnesta bortsprungen


Thyrus

Recommended Posts

Hej,

Sedan idag (9/12-2010) morse är den strävhariga taxen Skorpan (hane trots namnet) bortsprungen i trakten av Gnesta.

Han försvann fran matte pa morgonpromenaden. Olykligtvis har han länkhalsband och läderkoppel fortfarande pa sig när han sprang iväg.

Om ni skulle höra nagot rykte ring 070-5447669 (Adam)eller 070-3399265 (Karin)

Tack för all hjälp.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fy faen vad jobbigt. Efter 14 ½ timme hittade Skorpan hem igen. Men han kom hem utan reflexväst och koppel. Troligen har han "tappat" refelxvästen och sedan fastnat med kopplet. Vi verkar dock haft turen att någon kopplat loss honom och att han sedan sprungit hem.

Nu kan jag sova gott i natt igen. Var en mycket jobbig upplevelse när det hände matte medans husse var borta i Österrike. Nu ska husse sova och drömma gott om små blöt taxnosar som vill ut och jaga. :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skönt att han kom hem igen. Koppel och väst är ett litet bekymmer som är borta nu när han är hemma igen antar jag.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skönt att han kom hem igen. Koppel och väst är ett litet bekymmer som är borta nu när han är hemma igen antar jag.

Det var väldigt skönt. Gissar på att han tappat västen när han sprungit runt men att han troligen sedan fastnat och att någon tagit av kopplet på honom för att ta loss han. Att koppel och väst är borta spelar verkligen ingen roll, huvudsak att hunduslingen är hemma igen. :wub:

Det "jobbigaste" nu är att man är ju så förbålt nyfiken i vad som egentligen hänt. :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fy då, hittade tråden nu! Skönt att Skorpan kom till rätta och jag vet ju att han är en kämpe av bästa virke. Ge honom en extra klapp från mig!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Absolut Peter. Han fick en extra klapp från dig nu. :)

För övrigt kan jag berätta att GPS-helvetet och antennfästet i den var boven i varför vi inte kunde få kontakt med Skorpan när han drev. Så nu blir det att skicka in den på lagning. Den räcker i dagsläget nämligen bara runt 80-90 meter. :mad:

Hoppas det är bra uppåt Norrtälje-trakten och att höstens jakter varit gicande och trevliga!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...