Hoppa till innehåll

Pistolskyttesäsongen 2011


crowfear

Recommended Posts

I dag var det varmt och gött på banan, 28,5 vid tavelstället och 35 inne i skjutboden, svettigt men jag njöt verkligen, värmeälskare som jag är. :wub:

Det blev bara 10 serier med 38:an dock, har en del att pyssla med hemma idag som kräver tid.

Spridda skurar blev det, vet inte riktigt hur mycket värmen påverkar en 38 på 25 meter, men det var lite ovana träffbilder tyckte jag.. :mellow:

38spc

46

45

47

44

44

47

45

47

44

47

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 85
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • crowfear

    40

  • exabit

    13

  • apersson69

    10

  • Pertan

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ser bra ut, som vanligt :wub:

Tack kompis ! :wub:

Mina bryderier gäller de där 44:orna, det var skumma flyers som drog ner poängen, det var t ex 9:or & 10:or, och sen en 6:a.. :blink:

Visst, det kan ju vara skit bakom kolven också just då :blush: , men jag brukar inte få såna serier med så grova flyers, och det var åt olika håll också.

Egengjutna kulor och hemladdat, kan ju vara en orsak, en annan greppet eller avfyrningen, tror mer på avfyrningen då greppet sitter där det sitter.

Jaja, på´t igen på söndag och se om det upprepar sig. -_-

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Var ett tag sen jag skrev ner nått här, men det blev ett oplanerat uppehåll från skyttet pga diverse göromål på gården som inte kunde vänta.

Så det får bli tre söndagar i en post här.

19/6

38spc

41

43

44

45

46

47

41

48

45

45

31/7

38spc

44

43

46

41

44

48

46

45

42

43

Ovan skjutna serier var med blandad hemladdad ammo, lite slattar jag hade kvar.

-------------

50

45

45

NEI 150 grs WC

7/8

22LR

50

45

45

49

47

20110807.jpg

38spc

48

44

42

47

49

45

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En 50-serie med bara 10-ettor! :o Fan va snyggt! :wub:

Tack. :wub:

Ja jag blev lika förvånad jag när jag såg det, visst tyckte att jag att serien kändes bra när jag sköt, men va fan.. :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bravo!

Vi ska uppenbart inte tävla i precisionsskytte...

:P

Men samtidigt så ser du ju på de övriga resultaten, att jag inte är helt stadig i mitt skytte.

Dock måste jag säga att jag är imponerad av min, i originalutförande, gamla slitna Beretta 76, som med CCI Standard kan leverera så pass bra som den gör. :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Dock måste jag säga att jag är imponerad av min, i originalutförande, gamla slitna Beretta 76, som med CCI Standard kan leverera så pass bra som den gör. :wub:

Pickan skjuter nu en gång inte av sig själv, utan behöver en fast och ytterst kompetent hand för att kunna prestera :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Pickan skjuter nu en gång inte av sig själv, utan behöver en fast och ytterst kompetent hand för att kunna prestera :wub:

Det var snällt sagt, och det är kanske så att jag och pickan lirar bra tillsammans. ^_^

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det var snällt sagt, och det är kanske så att jag och pickan lirar bra tillsammans. ^_^

Ödmjukhet och pistolskytte funkar inte tillsammans. Jag vill i detta avseende vänligen men bestämt påstå att jag vet vad jag pratar om ;) INGEN skjuter fem tio-ettor utan talang/färdighet, HELT oavsett vad vederbörande håller i handen ^_^ I detta behöver jag inte tveka en attosekund för jag är helt säker på detta.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jaha, okej, jag lovar att snäppa upp min syn på mig själv som pistolskytt.. :blush:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Och som nyuppväckt oödjmuk pistolskytt :lol: ,så räknade jag lite på mitt skytte så här långt denna säsong.

22LR: 31 serier totalt, varav 20 st är guld, och 11 st är silver. Genomsnitt 45,6.

38spc: 79 serier totalt, varav 51 st är guld, och 28 st är silver. Genomsnitt 45,2.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ojämnt skytte idag, var inte riktigt i form kändes det som.

22LR

48

44

46

44

47

46

42

48

43

44

38spc

47

45

42

48

42

Fick bryta 38-skyttet där, för vi var några som skulle få testa på sk "steel challenge" skytte.

Vansinnigt roligt, och det funkade väldigt bra att skjuta med min S&W fast det är SA på den, men tidsmässigt har man ju inte en chans mot en DA, men oj vad kul det var ! :)

Det gav rejäl mersmak, så nu går funderingarna runt en DA revolver också, i 357 eller 45, skulle ju funka med en 44 också iofs.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Det har blivit lite skrivet här nu ett tag, inte p g a lite skytte, men det har mest varit ammotester till bössorna, en massa skojskytte med pickorna, test av lite olika vapen mm, så det rena precisionsskyttet har fått stå tebax lite. :)

Men i Söndags skramlade jag ordning på mig själv igen, förutom att jag glömde 22 ammon hemma.. :blush:, så det blev 38 för hela pengen.

Dagen gick i 47:ans tecken tydligen.. :blink:

47

45

46

42

47

47

47

43

47

47

47

45

47

47

:ph34r:

Har funderat vidare på vilken picka jag ska ha till steelskyttet, och jag har kommit fram¨till att det blir en till m 14 38spc,alltså likadan som jag har, fast med DA, och som kan trimmas till att bara skjuta snabbskyttet med.

Då slipper jag blanda in ytterligare en kaliber, med alla inköp av tillbehör det innebär, då jag har allt jag behöver av gjutformar, verktyg mm, för att försörja både precisions-38:an och steel-38:an. -_-

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så nice,

du en liten fråga i allt detta,

vad är detta med steel skytte? Vad skall du poffa i för klass då?

Resultaten ovan talar för sig själv, jag är så löjligt impad, ledsen bara att jag inte har skrivit det tidigare.

4 eller 6 tums pipa?

/Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så nice,

du en liten fråga i allt detta,

vad är detta med steel skytte? Vad skall du poffa i för klass då?

Resultaten ovan talar för sig själv, jag är så löjligt impad, ledsen bara att jag inte har skrivit det tidigare.

4 eller 6 tums pipa?

/Christian

Tack C. :)

Steel challenge ingår i IPSC-skyttet, eller dynamiskt skytte.

http://www.ipsc.se/

Snabbskjutning på olika sorters plåtmål helt enkelt.

Jag kommer att skjuta revolverklassen i detta.

Det är en 6", den är kinesiskt lika som den smithen jag köpte när jag var nere hos er, den såg du ju då.

Btw, hörde att vår gode vän Gunny Mike hade fastnat big time i pistolträsket han med.. :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mike the grin,

som har numera är känd älskar att poffa picka.

Smart av dig att köra med två parallella puffror, det blir mindre omställningar då, enklare med samma reservdelar osv också.

Nåja, förväntar mig mer om detta samt lite bilder efterhand...

/CHristian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja det var min tanke med det hela, likadana pickor med likadan grepp = mindre risk för strul med handgreppen på snabbskyttet.

Jag ska se till att det kommer några bildbevis på det hela också.. -_-

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Snyggt skjutet! :wub: (som vanligt)

Fick resultaten från helgens kretsmästerskap i precision, och vår galjonsfigur Staffan vann klass C. Han öppnade med 293 under första sex serierna :blink::D Helt jävla outstanding, men samtidigt inte oväntat då Staffan är en sjukt duktig kille som tyvärr skjuter på tok för få tävlingar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Snyggt skjutet! :wub: (som vanligt)

Fick resultaten från helgens kretsmästerskap i precision, och vår galjonsfigur Staffan vann klass C. Han öppnade med 293 under första sex serierna :blink::D Helt jävla outstanding, men samtidigt inte oväntat då Staffan är en sjukt duktig kille som tyvärr skjuter på tok för få tävlingar.

Tack R. :)

Väl skjutet må jag säga ! ^_^

Inte helt fel att ha en sån skytt i klubben.

Jag är lite sur för att min tävlingsäsong rann ut i sanden även i år, jag hade ju gett mig den på att det inte skulle bli som förra året, men det vart det.. <_<

Jag har haft för mycket att göra helt enkelt, men nästa säsong ska det bli av.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Steel challenge ingår i IPSC-skyttet, eller dynamiskt skytte.

http://www.ipsc.se/

Snabbskjutning på olika sorters plåtmål helt enkelt.

Broder :wub:

Coolt att skjuta revolver! är sjukt impad av hur snabbt dom grabbarna laddar om.

Inte omöjligt att vi kanske springer på varandra framöver då,fast jag kommer ha någon variant på en 1911 :P min pickadoll MÅSTE ha Colts logga på..så är det bara :excl:

/Mike

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

min pickadoll MÅSTE ha Colts logga på..så är det bara :excl:

Du är seriöst sjuk i huvudet :P

Allt från US of A är inte 100, precis som att allt från Svedala inte lirar :lol:

You dumb sumbitch! :lol:

/ The 'ol Texan (2000) B)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...