Hoppa till innehåll

Vår jakt på Råbock


Ausch

Recommended Posts

I år ska det inte planteras ngåot alls, bara så ni vet.

Vi har satt över 200,000 plantor de senaste 5 åren och i år är vi färdiga.

Nu funderar jag lite om om man inte skulle försöka få till någon vår jakt på Råbock.

jag har aldrig provat detta men är självklart sugen.

Tyvärr är det väl så att de flesta platser som har tillstånd till den jakten åxå har LO vilket inte gynnar jakten på Rå precis.

Är det någon som har bra jakt eller vet var så upplys mig gärna.

//

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vi funderade lite i bilen på vägen hem från dig, och eftersom att vi fick vårjakt efter Kernobyl så kan ett hett tips vara Japan och deras grannländer. :ph34r:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En liten teaser hemifrån mig..

:P

Vårjakten på bock är en av mina favvojakter, helt klart.

Vet att Svea Areal säljer jakter i Arbogatrakten.

/Må

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vi funderade lite i bilen på vägen hem från dig, och eftersom att vi fick vårjakt efter Kernobyl så kan ett hett tips vara Japan och deras grannländer. :ph34r:

Micrad o färdig :ph34r:

En liten teaser hemifrån mig..

:P

Vårjakten på bock är en av mina favvojakter, helt klart.

Vet att Svea Areal säljer jakter i Arbogatrakten.

/Må

Teasa på du :wub: Underbar miljö.

Jag ska kolla upp detta.

Strålbock inte vårbock således.

/Christian

O yes

Ja det är ju helt klart bättre att skjuta bock på våren. För då inkräktar det ju inte på nån riktig jakt... ;):lol:

Bockjakten är en av mina favoriter och således riktig jakt, även om Rysskorna konkurerar hårt om tiden i Augusti.

//

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag brukar ta ett par bockjaktsvändor på våren, kanske mest för att få komma ut och passa på lite bock egentligen för jag har bara skjutit en bock på vårjakt. Men vill du ta dig upp och njuta av den fina vårsolen i västmanland och iallafall ha rätt att skjuta dom bockar som kliver fram så är du välkommen hit.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag brukar ta ett par bockjaktsvändor på våren, kanske mest för att få komma ut och passa på lite bock egentligen för jag har bara skjutit en bock på vårjakt. Men vill du ta dig upp och njuta av den fina vårsolen i västmanland och iallafall ha rätt att skjuta dom bockar som kliver fram så är du välkommen hit.

Har ni gott om rådjur kvar nu efter vinter och LO ?

/M

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En liten teaser hemifrån mig..

:P

Vårjakten på bock är en av mina favvojakter, helt klart.

Vet att Svea Areal säljer jakter i Arbogatrakten.

/Må

Känner igen filmen. Visst är det Jättemycket Mat Productions med Bohman som konstnärlig ledare som ligger bakom mästerverket? :P

Skuris: Jag ska kolla om vi kan åka upp till Farsans mark och jaga till våren. Det blir en liten resa men jag har fan hälsat på hos dig två gånger nu så nu är det banne mig din tur att kajka :D

//F

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja det är ju helt klart bättre att skjuta bock på våren. För då inkräktar det ju inte på nån riktig jakt... ;):lol:

Jagar ni inte gris på våren???

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jaga gris när det är hundförbud? :wacko:

Kan man jaga råbock när det är hundförbud ser jag inte att det är nåt problem att jaga gris.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan man jaga råbock när det är hundförbud ser jag inte att det är nåt problem att jaga gris.

Nu handlade det ju om Skuris bockjakt.

Men själv jagar jag varken rå eller gris utan hund.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är inte utan att man blir lite sugen att bjuda in sig själv en helg till en polare som bor i vårbocksområdet :P

Jag tror bestämt att jag ska mäta om vi inte har lite bequreller här också... Jag har några ungbockar som stryker runt knuten som ser väldigt radioaktiva ut! :ph34r:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag brukar ta ett par bockjaktsvändor på våren, kanske mest för att få komma ut och passa på lite bock egentligen för jag har bara skjutit en bock på vårjakt. Men vill du ta dig upp och njuta av den fina vårsolen i västmanland och iallafall ha rätt att skjuta dom bockar som kliver fram så är du välkommen hit.

Låter inte alls fel. Jag har ju bott i Skinnskatteberg även om jag var väldigt liten då (Flyttade till Småland som 5 åring)

Känner igen filmen. Visst är det Jättemycket Mat Productions med Bohman som konstnärlig ledare som ligger bakom mästerverket? :P

Skuris: Jag ska kolla om vi kan åka upp till Farsans mark och jaga till våren. Det blir en liten resa men jag har fan hälsat på hos dig två gånger nu så nu är det banne mig din tur att kajka :D

//F

Mmmm Ådi time ^_^

Jaga gris när det är hundförbud? :wacko:

:lol:

//

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har ni gott om rådjur kvar nu efter vinter och LO ?

/M

Nej gott om dom har vi inte, men det är i princip bara jag som jagar dom i laget så.

Låter inte alls fel. Jag har ju bott i Skinnskatteberg även om jag var väldigt liten då (Flyttade till Småland som 5 åring)

Där ser man, då är du välkommen till dina gamla hemtrakter då.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Håller med bigjim, verkligen en pärla.

Stammen krymer ju raskt här pga lodjurstrycket men skulle aldrig falla mig in att ställa in den när jag fött rådjuren hela vintern. Känns ju inte så nödvändigt med selektionsjakt längre dock. :mellow:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Känns ju inte så nödvändigt med selektionsjakt längre dock. :mellow:

Nej, dom tiderna är förbi nu.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I västernorrland finns det vårbockjakt, men ingen gris, nån som är intresserad av byte?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...