Hoppa till innehåll

krutfundering


cardic

Recommended Posts

Så lackar det mot vår och det börjar bli dags att ladda övningsplugg. Har tidigare använt rena blykulor med detta fungerade dåligt så hårt som jag laddade dessa. Så nu har införskaffat 350 gr helmantlade kulor.

Så då till funderingen, har tidigare kört rakt över med norma 200 med resultat att trots toppfyllning inte få ut max med blykulorna som också var 300gr. för jaktkulorna känns nästan full hylsa och en 350 gr kula i ca. 650-660 ganska optimalt.

Nu funderar jag på att prova nåt nytt. Sneglar åt Vihtavouri N120 eller n130. Nu kan jag inte mycket om dessa och undrar vad ni tror.

Är 120 snabbare är 200? Ska man isf satsa på 120 eller 130?

Som jag förstått det är vihtavouris krut billigare, det är väl mest därför som jag tänkte satsa på det., sen är det alltid roligt med nåt nytt.

När norma 200 är optimalt för maxladdat, är det då bättre med snabbare eller långsammare för en lugnare laddning?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jadu, det skulle knappt gå alls det janne, men tack ändå, fick ladeboken av en kompis, där laddar de med n130 till både 300 och 400 gr så det blir väl det.

post-353-1143473109_thumb.jpg

post-33-1143473109_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...