Hoppa till innehåll

Re: I fjällripans rike...Kommentarar


Pitepalt

Recommended Posts

naik, härliga bilder, kul att fler får med kameran ut på fjället  :)

Själv är man ju frälst med att bo mitt i ripans rike så när helst jag vill, kan jag möta denna miljö förutsatt att jag har bensin i skotern  ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 101
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • lsjonsson

    19

  • niak

    14

  • Seger

    11

  • Jonti

    8

Top Posters In This Topic

naik, härliga bilder, kul att fler får med kameran ut på fjället  :)

Själv är man ju frälst med att bo mitt i ripans rike så när helst jag vill, kan jag möta denna miljö förutsatt att jag har bensin i skotern  ;D

Det behövs väl inte. Dra på Dig skidorna och staka el. skatea iväg och störtlopp hem. ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det behövs väl inte. Dra på Dig skidorna och staka el. skatea iväg och störtlopp hem. ;D

Du skulle sett mig förra veckan! Störtlopp likt Anja Pärson med vita blixten och arkrobatiska övningar på en skida både fram å baklänges, men jag klarade mig utan att vurpa!  ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du skulle sett mig förra veckan! Störtlopp likt Anja Pärson med vita blixten och arkrobatiska övningar på en skida både fram å baklänges, men jag klarade mig utan att vurpa!  ;D

Bra jobbat med andra ord samt bra ordning på balanssinnet. :D;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

naik, härliga bilder, kul att fler får med kameran ut på fjället  :)

Själv är man ju frälst med att bo mitt i ripans rike så när helst jag vill, kan jag möta denna miljö förutsatt att jag har bensin i skotern  ;D

Kameran ska alltid vara med, åtminstone på jakten.Fina bilder du tagit Jonti. 8)
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du har tagit helt underbara bilder. Jag vill tillbaka NU!!!
Ja vad ska man nu hitta på ? Det är ett tag till nästa ripjakt :- :'(.Dom här resorna har en märklig dragningskraft, under tiden man är på en resa så längtar man redan till nästa sväng,och nästa,och nästa,och nästa,och nästa.......... :-
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Dom här resorna har en märklig dragningskraft, under tiden man är på en resa så längtar man redan till nästa sväng,och nästa,och nästa,och nästa,och nästa..........

:P :P :P Sant...suck... :P :P :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest markus_piteå

det är ju inte bara lite vackert i fjällen :P.....förstår bara inte varför man inte är där oftare  ???  //kul med bilder niak

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lägger ut lite bilder från vinterns hundträning....

Fina bilder niak. :D Gick det bra då? :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fina bilder niak. :D Gick det bra då? :P
Jodå ! Lillhunden (Ego) visade upp ett bra sök ,använde vinden på rätt sätt i god kontakt.Han visade också att han numera (?) inte är ute och leker utan verkligen jagar.Dock hade vi dåligt med fågel så någon situation fick jag inte till.Dom få stånd vi hade ordnade "gammelhundarna".Eftersom min fjällripejakt tyvärr inte är lämpad för ståhundar har han fått stanna hemma de två sista resorna, men snart är det dags igen och då ska hundarna med .Jonsson ! Det är dags att du åker upp på fjället ,det är kanonföre..... ;)
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jodå ! Lillhunden (Ego) visade upp ett bra sök ,använde vinden på rätt sätt i god kontakt.Han visade också att han numera (?) inte är ute och leker utan verkligen jagar.Dock hade vi dåligt med fågel så någon situation fick jag inte till.Dom få stånd vi hade ordnade "gammelhundarna".Eftersom min fjällripejakt tyvärr inte är lämpad för ståhundar har han fått stanna hemma de två sista resorna, men snart är det dags igen och då ska hundarna med .Jonsson ! Det är dags att du åker upp på fjället ,det är kanonföre..... ;)

Var har Du varit någonstans och provat och var ska man åka och prova? :o Jag har haft tankarna på att fara upp till Abisko och unghunden. :D Givetvis skulle gammelhunden få följa med på en utflykt. ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har varit i Laukkoluspa men där var det inget vidare.Abisko är ett utmärkt val ,bra med fågel har jag hört.....

..och att det är nära också från E 10:an. Man behöver ingen skoter visst.  ;) Skidorna direkt. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Man kan naturligtvis åka skidor direkt från E-10:an men nog kommer du till bättre marker om du åker skoter.Mitt tips :köp en skoter NU ;D ;D ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Man kan naturligtvis åka skidor direkt från E-10:an men nog kommer du till bättre marker om du åker skoter.Mitt tips :köp en skoter NU ;D ;D ;)

Jag pratade med en Gällivarebo i förrgår som sa att det är bra i Abisko och att skidor räcker väl. Dom är visst väldigt nära vägen och sedan fortsätter dom uppåt i terrängen i bra mängd. :D :D :D Om jag skriver sign. på honom så får Du lista ut vem det är. A. D.  ;D En väldigt trevlig person. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag pratade med en Gällivarebo i förrgår som sa att det är bra i Abisko och att skidor räcker väl. Dom är visst väldigt nära vägen och sedan fortsätter dom uppåt i terrängen i bra mängd. :D :D :D Om jag skriver sign. på honom så får Du lista ut vem det är. A. D.  ;D En väldigt trevlig person. :D
Vet vem han är men känner honom inte.Duktig hundkille ! Abisko verkar ju passa Herr Jonsson som hand i handske ,antiskoterman som han är :o ;D ;) När åker du ?
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vet vem han är men känner honom inte.Duktig hundkille ! Abisko verkar ju passa Herr Jonsson som hand i handske ,antiskoterman som han är :o ;D ;) När åker du ?

Vi får se. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

...och sedan har jag två andra alternativ också. Jag håller på och undersöker vissa saker till de två sistnämnda. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Till nytillkomna läsare kan jag tipsa om att det elva inlägg bakåt finns nya bilder ::) ::)

Jäklar vad fina bilder, det ända som stör lite är att det fattas riktiga fågelhundar på alla bilder...

Jo jag menar, jag hittar ingen Kh Vorsteh ;D ;D ;)

Sedan vill jag upplysa er om att jag också sitter på en massa bilder med riperotik och att dessa kommer en vacker dag 8)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jäklar vad fina bilder, det ända som stör lite är att det fattas riktiga fågelhundar på alla bilder...

Jo jag menar, jag hittar ingen Kh Vorsteh ;D ;D ;)

Hahahaha!

:D :D :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jäklar vad fina bilder, det ända som stör lite är att det fattas riktiga fågelhundar på alla bilder...

Jo jag menar, jag hittar ingen Kh Vorsteh ;D ;D ;)

Sedan vill jag upplysa er om att jag också sitter på en massa bilder med riperotik och att dessa kommer en vacker dag 8)

Vi jagar med våra settrar tills vi får råd att skaffa Vorsteh ,hundmatsbudgeten räcker ännu inte till  ;D Snacka går ju Seger ! Visa bilderna !!!
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vi jagar med våra settrar tills vi får råd att skaffa Vorsteh ,hundmatsbudgeten räcker ännu inte till  ;D Snacka går ju Seger ! Visa bilderna !!!

;D ;D ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...