Hoppa till innehåll

Något som känns igen?


Hipshot

Recommended Posts

Har en påse med gamla skott, vissa helt nya andra ruskigt gamla. Riktigt kul att kolla i påsen, man blir så j-la sentimental tidvis  ;D

Mvh!

post-241-1144436144_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Känner bl.a. igen Fiocchi uppe i vänstra hörnet. Rätt skarpa! Gav farsan några när vi jagade rådjur och jag hörde hur han sköt. När jag kom fram så stod han och svor och blodet rann från handen! Då hade han fått en smäll av bössan, så dessa glömmer han inte!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Känner igen flera, bla S&B uppe till vänster, rena konfetti kanonen, järparna trillade men det regnade papper efteråt, Bajkal rullstukade var spännande att trycka av, antingen small det utav h-vete eller så fräste det lite mysigt, haglen fick nära nog hälla ut ur pipan.....jo, man blir lite tårögd av denna samling ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tror nog att många skulle känna igen massor med plugg om bilderna vore lite bättre..

Fioccin är hyfsat ny, 50 grams us 6 ruskar om kroppen lite. Har faktiskt en hel del såna.. Vapenringen Exklusiv är en gammal favvo med.

Sköt mycket med Sellier & Berlott Black Star när jag var yngre, grymt trevlig patron!

Sen är det en radda skott från div gårdar och egendommar.. Segersta, Wij Säteri, Kungliga jaktklubben, Hargs Bruk och några till. En patron står det kort och gott Kristianstad på..

Brukar sno ngr när man hittar ngt skoj.. fick tag på en gamal Hubertus imorse.

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du skulle se den samling jag nyligen fick tag på  ;D

Köpte hagelpatroner från ett dödsbo. Var väl runt 800 stycken totalt. Kompisen fick ta alla med papphylsa men jag fick över ca 600 st. Blandad komplott, nytt gammalt, mycke gram, lite gram.

Ska bli spännande under vårjakten. PANG, poff, bifff, plopp, kablam, BAAM osv  ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...