Hoppa till innehåll

Mat till jakten


Hunter84

Recommended Posts

Vilken lunch kör ni med under jakten.

Samma varje dag?

Är det fläsk och stekt jo appel "potatis" som gäller?

Är lite kluven vad som ska med i år.

De ska ju smaka gott också inte bara va buk fylla

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Alltid grillkorv med Johnny's Senap. Saft eller nyponsoppa (grillar inte kaffe) till dryck - beroende på hur kallt det är ute.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Olika mat varje dag.

Vi turas om att laga mat och då blir det variation under de två veckorna man jagar varje gång.

Vi har ganska rejäl och lite fetare mat ofta eftersom man står sig lite bättre då så grytor, koking på älg, stekt fläsk och helgrillad vildsvin går alltid hem :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Alright, då är jag med. Jag jagar bara 2x i veckan på helgen - inte i flera veckor i rad - så då fungerar korv utmärkt. Annars är en redig köttgryta god, precis som Wiz sa.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Stekt Stekt fläsk och uppstekt palt med lingonsylt är ett vinnande koncept på murikka. Dessutom får man en härlig koma så man är tvungen att ta en gubblur efter lunchen:-)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan tillochmed skippa fläsket bara jag får kaffe ;)

Kaffe? Inte vill man ha svart piss! :P:lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kaffe? Inte vill man ha svart piss! :P:lol:

Klart man måste ha kaffe.... Inget kaffe, ingen jakt!!!

Att jaga utan kaffe är som att skita utan papper!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Klart man måste ha kaffe.... Inget kaffe, ingen jakt!!!

Att jaga utan kaffe är som att skita utan papper!!

Så sant, så sant!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Klart man måste ha kaffe.... Inget kaffe, ingen jakt!!!

Att jaga utan kaffe är som att skita utan papper!!

Hua! Bättre å stanna hemma utan kaffe!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Här fylls det som regel ingen buk under jaktdagen, men de gånger det händer är det oftast dubbelmackor med stekt ägg och kaviar eller bacon. :) snabbmats-hak händer med de gånger möjligheten finns.

Jag äter inte så mycket åt gången heller, jakt lämnar inte tid åt matkoma. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hundkarl....

Liten termos med vatten, då kan jag göra te, kaffe eller en "varmakoppen". En ostmacka och/eller en dubbelchoklad bit. Samt en flaska vatten på ½ eller 1 liter. Fällbar kåsa i fall jag träffar på en bäck.... Knivar, ev snöre för att binda benen vid urtagning och ett extra koppel för utomstående hundar.... Allt i fickorna! Då förutom radio, gpspejl, ficklampa och telefon. Ibland har jag med en "ica" påse för svamp/hjärtan mm. Skithuspapper tillhör standard utr.....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det här skulle jag kunna skriva en uppsats om :P

Hembakta tunnbrödsstutar med antingen Gustafskorv eller hemgjort "spichefläsk"- (osäker på stavningen). Mycket smör och lite pepparrotsvisp. :wub::wub: Avnjutes med riktigt starkt kok-kaffe.

Kolbullar med krösnamos (lingonsylt) är fruktansvärt gott och man står sig länge.

Har en väldig massa falukorv som jag fått gjort på dov-, vildsvins- och rådjurskött som jag lämnat in. Väldigt gott att grilla över öppen eld med lite Johnnys senap.

Törkött :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Standardmat i ryggsäcken är givetvis en burk bullens, 6 korvbröd (2 korvar till hunden) och en liten flaska ketchup.

En burk bullens på en värmande tjärvedsbrasa...det är lyxlunch det.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hembakta tunnbrödsstutar med antingen Gustafskorv eller hemgjort "spichefläsk"- (osäker på stavningen). Mycket smör och lite pepparrotsvisp. :wub::wub: Avnjutes med riktigt starkt kok-kaffe.

Törkött :wub:

Måste testa Gusafskorv har varit en bristvara här nere i småland men en affär :wub: har börjat sälja Gustafskoev nu merar så man behöver inte beställa längre. :D

Sen ska jag jaga så äta blir det inte så mycket tid över till. :lol:

Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En regäl frukost med havregröt kokta ägg och några mackor i tidig morgon.. ja... sen behövs bara en flaska vatten, en termos kaffe och en dosa snus. Är det kallt tar jag med en bit bröd och lite fläsk eller korv.Ju äldre man blir ju mer uppskattar man att vara utan mat en dag, eller väldigt lite mat. Som jag skrivit i en liknande tråd. Då man var 20år så hade man ryggan full av trangia kök, kaffepanna, burkar med pyttipanna, bönor, stekfläsk, varmakoppen mm.

Kunde inte fatta hur farsan klarade sig på två mackor och en termos kaffe en hel dag :blink:

Måste luktat som ett gatukök runt mitt älgpass :D

Sen är det klart att det är en mysfaktor om man är några stycken och träffas på lunchen vid grillplatsen och grillar en korv och kokar en panna gott kok kaffe.

post-4059-0-49848100-1318148254_thumb.jp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grillkorv och smörgås för det mesta. Men att steka raggmunk är smaskens när man har tid. Vi brukar göra det som kolbulle. Först steker man tärnad bacon sen så häller man över raggnunksmeten och serverar med lingonsylt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

He he he vilken salig blandning :lol:

Men kaffe verkar ju popis :rolleyes:

Men lite tips fick ja tackar!

Skit jakt på er

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...