Hoppa till innehåll

rävjakt/åtling 2011-2012


Anton1234

Recommended Posts

Mvh

:tongue: Det låter som det kommer lukta sur fisk hos er :yes:

Jag har precis varit ute vid hönshuset och expiderat en ung skabbräv som förirrat sig in i fällan som jag gillrade förrgår när jag såg honom första gången.

Hoppas inte hans kamrater från grytet har hittat samma parasiter, det hade varit trevligt med några fullpälsade gynnare till vintern..

Hehe lukta kommer de göra då min åtel ligger bakom garaget :P Sitter i garaget på vinden i en inredd vakkoja :D Men de är de värt :) Härligt att du tar bort skabbrävar i vintras sköt jag en skabb också :D

Mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Två plastpåsar runt tre st vildsvinsmagar är ner grävda meed en staket stolpe ovan på så det är bara slå till den om några månader eller hur lång tid?? Blir t o släppa valpen där kommer inte skjuta räv som han inte driver på första året!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du kan ju göra fisken lite mer attraktiv genom att kapa upp den i bitar och lägga dem i en hink vatten med lock i några dagar (sura till den )

Då kanske den drar in lite med lukten :yes:

Själv så får jag mest vitfågel på åteln när jag lägger dit fisk men det beror väl på att jag bor på en ö :tongue:

Bara ladda med stålhagel och panga ner lite vitfågel så har du ännu mera åtelmaterial.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bara ladda med stålhagel och panga ner lite vitfågel så har du ännu mera åtelmaterial.

Jodå det gör jag men de hamnar i rävfällan för den går bra på fågel :thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inatt invigdes jaktlagets nya jaktstuga som vi knackat på i Sommar :smile:

Där finns en åtel och den är besökt , men jag hade bara luftpangen med för att fördriva tiden lite.

Jag fick ett infall vid 21:00 och tog med båda de yngsta kottarna och bäddade ner dem på britsarna och sedan startade det :ohmy:

Flickan var lite mörkrädd och tyckte det var otrevligt med eld i kaminen och levande ljus i lyktan :cool: och när jag förklarat att det inte fanns någon el och hon hade skällt klart om det så frågade jag minstingen om han också tyckte det var jobbigt med eld och mörker , men han hade redan somnat :happy:

efter en liten stunds knotande så somnade flickan också och då började det regna,, ordentligt!!

Plåttaket skallrade och det började åska så britsarna vibrerade, hela kojan blev ljus som på dagen ,, ungarna sov :biggrin: jag låg vaken och lyssnade på spektaklet genom tunna väggar och stortrivdes ,mäktigt!

Morgonen har spenderats med korvgrillning och nykokt kaffe Kvalitet!!!! :yes:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inatt invigdes jaktlagets nya jaktstuga som vi knackat på i Sommar :smile:

Där finns en åtel och den är besökt , men jag hade bara luftpangen med för att fördriva tiden lite.

Jag fick ett infall vid 21:00 och tog med båda de yngsta kottarna och bäddade ner dem på britsarna och sedan startade det :ohmy:

Flickan var lite mörkrädd och tyckte det var otrevligt med eld i kaminen och levande ljus i lyktan :cool: och när jag förklarat att det inte fanns någon el och hon hade skällt klart om det så frågade jag minstingen om han också tyckte det var jobbigt med eld och mörker , men han hade redan somnat :happy:

efter en liten stunds knotande så somnade flickan också och då började det regna,, ordentligt!!

Plåttaket skallrade och det började åska så britsarna vibrerade, hela kojan blev ljus som på dagen ,, ungarna sov :biggrin: jag låg vaken och lyssnade på spektaklet genom tunna väggar och stortrivdes ,mäktigt!

Morgonen har spenderats med korvgrillning och nykokt kaffe Kvalitet!!!! :yes:

Fyfan så härligt de lät! :D
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

slängde ut en hink fisk igår på åteln och hackade två gäddor i bitar och fyllde vatten över dom nu står hinken i solljuset så de lär ju lukta då jag ska slänga ut de någon dag :D

Mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fyfan så härligt de lät! :D

Det var det!!

Men jag har letat upp en luftmadrass till nästa gång för det kändes som plyfa britsen satt kvar på ryggen när jag reste mig imorse :tongue:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var just och kastade ut fisken, fy fan va det luktar dåligt! Fingrarna luktar fortfarande :( Hade lite flyt idag och drog upp en gädda på över 1 meter, min 4kg våg bottnade och jag vet fan inte vart min digitala våg har tagit vägen sedan flytten. Gissar på 5-6kg iaf! Skall bli kul att se imorgon om det varit någonting där.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde premiären för jaktåret i går, Sköt sönder en härsken surströmingsburk.

Klyktes i en kvart. :sick:

Efter någon timme kom en årsunge som jag med hjälp av mus pip kunde locka till mig på skjutavstånd(för mig inte så långt 60 m).

Kul att få en bra start!

post-6172-0-79407100-1343804568_thumb.jp

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grattis till räven

Ska testa tipset med surströmmingen i helgen =)

Jag gjorde premiären för jaktåret i går, Sköt sönder en härsken surströmingsburk.

Klyktes i en kvart. :sick:

Efter någon timme kom en årsunge som jag med hjälp av mus pip kunde locka till mig på skjutavstånd(för mig inte så långt 60 m).

Kul att få en bra start!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var just och kastade ut fisken, fy fan va det luktar dåligt! Fingrarna luktar fortfarande :( Hade lite flyt idag och drog upp en gädda på över 1 meter, min 4kg våg bottnade och jag vet fan inte vart min digitala våg har tagit vägen sedan flytten. Gissar på 5-6kg iaf! Skall bli kul att se imorgon om det varit någonting där.

Grattis till gäddan!

De börjar väl bli lite träiga i smaken i den storleken så den passar nog bäst på åteln!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Måste göra om mina planer på åteln, kastade bara ut allting i ängskanten, var renast förutom typ halva gäddan :(

Satt och lockade igår, så kommer någon tomte med röda kläder i skogen 20-30m ifrån åtel, då var den locken förstörd...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Ikväll så satt det en räv i fällan hemma :smile:

Den första av modellen vuxen och helt kurant (till och med ganska stor)

Innan så är det endast Ungräv , Grävling och skabbisar och en större mängd katter som blivit lurade men denna klarade inte av frestelsen av 4 tupphuvud från slakten så jag vill återigen framhålla Höns som favoriten av beten :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...