Hoppa till innehåll

Jaktresa 2012


skaneman

Recommended Posts

pfrep: Berätta gärna mer om Kanadaresan. Ska ni jaga björn med hund, åtel eller vak/smygjakt?

Cullhunt brukar vara avskjutningsjakt där man nedlägger hind/kalv samt handjur av sämre kvalitet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jupp,

grabbsen ovan har helt rätt,

det är "balansjakt" där man skjuter efter direktiv inte efter trofé storlek,

sen vet jag inte om det kommer att vara öppet för min del att fälla en trevlig trofé men troligen kommer jag inte att känna mig motiverad, sist var det 200 pund plus 10 till per tagg för en schysst trofé,

jag såg en 18 taggare, eller däromkring då, det saknas då utrymme i min plånbok för en sådan skalle, 380 pund är trots allt en del stålar eller var då.

/Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Oj verkade finnas lite intresse för kanadaturen. Det kanske blir en tråd ändå ... Det tål i alla fall att funderas på.

Det är i alla fall jakt med ställande hundar som gäller i ett område i bc som jag uppfattat som nästan gränsar mot Alaska. Det ska finnas större svartbjörn där uppe och de är de riktigt stora vi är efter. Gällande varg löser vi även licens för dem men sannolikheten att vi kommer åt någon sån ses som begränsad. Vi är två kompisar som åker i mitten på maj med två björnar var i sikte.

Tack för inom om cullhunt. Låter verkligen som man ska vara avundsjuk på dina kontakter där Christian! Är det i högländerna som gäller med riktigt långhållsskytte då? 320 pund .. Låter som du är alldeles för bortskämd med hjort nere på slätten ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...