Hoppa till innehåll

Den stora fisketråden


Foffe

Recommended Posts

vart på västkusten igår för att försöka fylla på kompisars förråd av makrill och andra matfiskar men vart jäkligt trögt att fiska från land iaf  2st små torsk och en lite makrill  annars högg det tamejfan gyltor hela jäkla tiden

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har gett mig på att trolla lite utanför Byske (utanför fiskeskyddsområdet såklart). En del fisk på ekolodet men inte ett enda napp. Men fick rikligt med sveda då jag för första gången i sommar fick sol på mig...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

14 minutes ago LGH sa:

Har gett mig på att trolla lite utanför Byske (utanför fiskeskyddsområdet såklart). En del fisk på ekolodet men inte ett enda napp. Men fick rikligt med sveda då jag för första gången i sommar fick sol på mig...

Fortsatt skitfiske !

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Solgen idag igen. Aborrarna var inte i stöten idag. Blev ändå några fina och några matborrar också. Blåste upp så bröt tidigt. Nalkas lågtryck här äntligen men fisket blir ju lite lidande:(

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Testat fisktv idag.. svinkul att se så mycket fisk och se botten och djup så tydligt! Men gav det fisk? Inte helt säker.. Vi fiskade där det såg hett ut och vi såg fisk på skärmen och vi fick fisk där. Ett ställe såg hett ut, brukar vara det, men efter några kast utan kontakt så drog vi vidare. Fisktvn angav inga firrar där heller men vi hade lämnat oavsett. 

Ska nog testa igen lite.. det var kul att se fisk på botten som stod och tjurade.. men inte fan högg de.

Växlade mellan jigg och spinnare och vi tog avgjort flest på spinnare..  Var ute i tre timmar drog väl kanske 30 abborrar men mest smått.

 

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 hours ago Takko sa:

Solgen idag igen. Aborrarna var inte i stöten idag. Blev ändå några fina och några matborrar också. Blåste upp så bröt tidigt. Nalkas lågtryck här äntligen men fisket blir ju lite lidande:(

Rötmånden kan göra sitt till också.:thumbsup: Ralången var sådan, men efter ett riktigt oväder med åska, regn o hård vind så var det kanonfiske.:)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2017-07-28 at 11:22 lsjonsson sa:

WP_20170728_08_57_44_Rich_LI.thumb.jpg.0c5e5e24e4d10cfd2c65e46b536116d6.jpg

...och idag har älven fallit ännu mer.

...och nu har älven fallit ca 50-60 cm sedan 20 juli. Nu har stenarna som ligger i forsen börjat synas ordentligt.

WP_20170731_14_03_31_Rich_LI.thumb.jpg.94116b3ba7211e2ae8fb9e8bf9941093.jpg

:thumbsup:

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Blev bra resultat med dun-uttern i sommar. Första året med alu-roddbåt och elsnurra. Med lite flyt så blir nästa sommar mer inriktad på trolling från 10,5metersskuta med tändkula! Vi fick den i alla fall i vattnet nu i år!

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

34 minutes ago henke67 sa:

Blev bra resultat med dun-uttern i sommar. Första året med alu-roddbåt och elsnurra. Med lite flyt så blir nästa sommar mer inriktad på trolling från 10,5metersskuta med tändkula! Vi fick den i alla fall i vattnet nu i år!

Tändkula är något speciellt.:thumbsup:

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
6 hours ago Takko sa:

Hur går kräftfisket för er som fiskar? Lite upp o ner här i Småland men nu ligger burarna i över natten så får vi se.

Du är väl ute o smyger på efter tjuvfiskare nu.;):lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 hours ago lsjonsson sa:

Du är väl ute o smyger på efter tjuvfiskare nu.;):lol:

Det har väl gjorts också på vissa vatten. Fiskat i Solgen i natt och där är det andra som sköter det:thumbsup:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2017-08-06 at 14:20 LGH sa:

En bit från personbästa...IMG_20170725_212758.thumb.jpg.bf938bffe0a481683bcad699098783aa.jpg

Vilken söööt! Hur f-n får man tag på en sån?? Alltså bara nyfiken, skyr dem likt pesten när man är på sjön..

Kul sväng igår kväll med båten. Skulle bara ut och testa snurran egentligen men jag och Wilda tog med varsitt spö. Helt stilla så jag la mej på en udde utan dragg med fina möjligheter utmed två branter (åkt med polare med fisktv så jag vet att det är hett där). Hakade på sedvanlig Reflex 12a men det enda det gav var en liiiiten borre på typ 7 kastet. Vet att det är hetare än så så ny strategi.

Hängde på en liten neonfärgad jigg, gulneon.. den har sån där platt stjärt som säkert heter ngt inte vet jag. Kollat på Perch Pro på tuben, svinkul att se proffsen fiska. Hur som, tanken var att komma ned till firrarna lättare.

Första kastet.. smock! Andra, tredje lika så.. inga storlekar men kul att få fisk! Wilda kör jigg även hon och jag ser att hon har ett BRA hugg men hon lyckas inte kroka den.. Ett kast för mej med känning utan att kroka. Sen nästa kast så fick jag en lite bättre abborre.. strax över halv kilot. 

Nästa kast bra hugg som dessvärre snor tjärten på jiggen.. fan.. Hade bara en med den färgen och när jag skiftade vart det rejält lugnare. Men kul fiske där ett tag! Har aldrig riktigt fastnad för jigg men detta var svinroligt så det lär bli fler försök!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

14 hours ago Takko sa:

Hur går kräftfisket för er som fiskar? Lite upp o ner här i Småland men nu ligger burarna i över natten så får vi se.

Fiskat i natt i en liten å 2m bred, verkar som det är sent i år liten fångst och mjuka skal

Fick 28 styck och behöll 10

Jag försökte köpa av några som har dammar men dom sa att det tar ett par veckor till innan det blir fart på fisket

Thommy

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

44 minutes ago Hipshot sa:

Vilken söööt! Hur f-n får man tag på en sån?? Alltså bara nyfiken, skyr dem likt pesten när man är på sjön..

Om du är ute efter att ta personbästa i flugviktsgädda kan jag tipsa om att man helt enkelt stjäl valfritt barns spigghåv när man donar med båten nere på bryggan. De är otroligt snabba men sommaren gav två st. Det här var den större (!) av de två. De simmar i ytvattnet och ger sig på småskräp och bråkar med spiggen. Ganska kul att se, de är bra kaxiga och vet att de vill även om de inte kan äta spiggen i samma storlek som de själva.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago Takko sa:

Det har väl gjorts också på vissa vatten. Fiskat i Solgen i natt och där är det andra som sköter det:thumbsup:

Jag brukade vara med markägarens son vid en gård ute o jaga tjuvfiskare norr Aneby där jag hade stugan.:thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 hours ago thjona sa:

Fiskat i natt i en liten å 2m bred, verkar som det är sent i år liten fångst och mjuka skal

Fick 28 styck och behöll 10

Jag försökte köpa av några som har dammar men dom sa att det tar ett par veckor till innan det blir fart på fisket

Thommy

Ja skalömsningen är ju betydande. För två veckor sen fick man riktigt bra i den sjön jag var i natt och fiskade i. Förra helgen inte så bra men i natt var det riktigt bra. Svårt att säga varför. På jobbet har vi rinnande vatten som vi sköter och de anställda får fiska i och ett gäng fiskade i tisdags och fick också riktigt bra men den ån är nog tre meter bred men ganska grund. Bara och testa igen om en vecka. Förr eller senare kommer de igång. Mjuka skal så är de lite skygga.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En fråga! Går det att frysa makrill om man vakuumförpackar den utan att den förstörs? Alla jag pratat med säger att det inte går utan att den är som harr och måste ätas direkt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...