Hoppa till innehåll

Den stora fisketråden


Foffe

Recommended Posts

Fiskat rätt mycket ett tag, inte så taggad längre.. men så sitter man här på jobbet och då tilltar motivationen direkt! Hellre sjön än Gropen.. 

Beställt nytt givarfäste samt lagat båten.. denna vecka är med säkerhet körd oavsett men nästa så!

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago otterdalen sa:

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear!

en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven!

116 cm och ryggbred. 
hade minst två 2kilosgäddor i halsen när hon högg...????

F17C4282-6B18-48BD-B077-4B54B4CE35D8.jpeg

113794E9-F5CA-4584-8D01-F4E299630C1D.jpeg

760F5D4B-BEBC-4DA6-B18F-B4136AA2D997.jpeg

Snyggt Otterdalen! Så ska dom se ut.:thumbsup:

Dom är glupska gäddorna när dom kommer upp i den storleken.

Grattis!:)

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 minute ago otterdalen sa:

Japp!

Den ena for ut i sluttampen av fighten medan den andra syntes i svalget!

Stjärten viftade fortfarande till och med, hårt att vara liten i gäddriket!?

Gäddorna är verkligen glupska efter leken.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 hours ago, Hipshot said:

Hade grönsakerna fastnat i märkningen eller? För inte växte det prylar där??

Vi kollade noga och det är vår uppfattning att det växte på själva tuben. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

@redtop gör queneller nästa gång, det höjer fetthalten och smaksättningen förhöjer grundtonen på gäddan, sen kan man ha en kall romsås till vilket gör anrättningen mycket godare./C

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

12 minutes ago Christian N sa:

@redtop gör queneller nästa gång, det höjer fetthalten och smaksättningen förhöjer grundtonen på gäddan, sen kan man ha en kall romsås till vilket gör anrättningen mycket godare./C

@Christian N 

Kan du lägga ut dit recept på querneller please!   En kompis har  världens mest omständliga recept som jag aldrig orkat göra.

/ P  

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

OM !   Någon Gösfiskare  på RÄTT sida Stockholm skulle ge fanken i att kasta tillbaka den fina Gösen 

Så vill jag mycket gärna på något sätt köpa den för lämplig ersättning ( dock ej  av sexuell karaktär ) då jag är gift ? 

/ P

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Beslutsångest..

Ska dra ut på sjön efter jobbet.. Gavel och gös/abborre eller Skedviken och Gös bara i princip? 

OM gösfisket funkar i Skedis så är det sjukt roligt men sist var det helt dött.. vädret är bra så det borde funka.. Samtidigt, lite segt om det är just segt.. i skedis. 

Sen är det helg, torde vara folk på stranden där man sjösätter.. bättre köra gavel och minimera risk för störning på sjösättningsstället i skedis.. jävligt känsligt där.. Blir nog Gavel och skedis på onsdag typ.

Från Garmingruppen har jag fått att jag ev har på tok för hög kontrast på sid-titten.. ska testa att justera ned den i hopp om att få bättre nytta av den. Lite spännande, vore kul om man med någon säkerhet kunde hitta fisk på sidevjú!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vi brukar ha våran Abborre  och Flundra premiär efter midsommar så nästa helg är förväntningarna mest på abborre innan Siken kommer igång, Sen får man hålla tummarna att skarv och  Säl Jxxxxn inte sliter sönder garnen.

/ P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

32 förbannade grader varmt. Jag vill fan inte gå utanför dörren ens. Laxfisket har havererat och abborrfile har jag frysen full. Bilen går inte att starta på grund av en trasig givare till kopplingen och jag har försökt komma åt den en vecka men mina fläsklabbar ryms fan inte därunder. Det är något så grönjävligt med mygg så det är inte ens roligt att vara vid någon å med harr heller. Just nu är det bara betong i sandlådan och samma känsla som man har när det är 1 december och snön yr kring husväggen har infunnit sig.

  • Sad 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

On 6/22/2020 at 12:33 PM, Nils l said:

32 förbannade grader varmt. Jag vill fan inte gå utanför dörren ens. 

Perfekt Nils, nu kan du åka till stranden och äta glass.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago strävhår sa:

Perfekt Nils, nu kan du åka till stranden och äta glass.

Ligger du på playan och lapa sol så att du är röd som en nykokt kräfta?;):PB)

+29,7 i skuggan förut idag.B)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Makrillfisket har varit bra... vart ute i Gottskär 2 gånger och vi fick 42 respektive 35 makrillar.. Sen har jag vart i Vänern och där blev det en gös som fick åka med hem...  

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Och i morgon blir det fiske!!

Skedviken, gös. Funderar i termer av solhatt samt parasoll faktiskt.. kommer bli varmt. Fisket förmodligen kass, får för mej att gösarna sprider sig efter lek och då blir det svårt att hitta dem. Skit samma, jag ska iväg rätt tidigt i morgon i alla fall ska bara stanna till och fixa lite soppa till båten.

River med lite jiggspön, kan bli så att man kollar runt på sjön lite. Stället är stort som fan så det finns många ställen att kika på.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 minutes ago Nils l sa:

Jag tog EU moppen och gjorde en långsväng runt nattavaara och hakkas för att kyla ner mig. Man är som en jävla isbjörn men trots att man borde ha lärt sig vid det här laget så nog klev man av moppen röd som en kokt kräfta och skinnet två nummer för litet mot vad som finns innanför. Satte värmepumpen på 20 grader och gned in armarna i något som ska vara bra mot dylika dumheter som att sola men hela natten förstörd ändå. Nä jag ska stå med långkallingar i vadarbyxorna utvadad i någon jokk med plus 8 i vattnet och njuta av fotjuicen som bildas upp till armhålorna. På hösten så ser en Alvedon ut som en leverfläck om man lägger den på skinnet. Sol och värme är inte för mig när det passerar 20 plus. Men nu har det vänt och mörkare tider väntar. Det kommer att bli nånting grönjävligt med hjortron bara de inte torkar bort och fågelåret som väntar kommer att gå till historien. 

Ja, det är en himla värme som vi har fått i norr. Temp ligger mellan 25-29 i skuggan på dagarna.  

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago, Nils l said:

Jag tog EU moppen och gjorde en långsväng runt nattavaara och hakkas för att kyla ner mig. Man är som en jävla isbjörn men trots att man borde ha lärt sig vid det här laget så nog klev man av moppen röd som en kokt kräfta och skinnet två nummer för litet mot vad som finns innanför. Satte värmepumpen på 20 grader och gned in armarna i något som ska vara bra mot dylika dumheter som att sola men hela natten förstörd ändå. Nä jag ska stå med långkallingar i vadarbyxorna utvadad i någon jokk med plus 8 i vattnet och njuta av fotjuicen som bildas upp till armhålorna. På hösten så ser en Alvedon ut som en leverfläck om man lägger den på skinnet. Sol och värme är inte för mig när det passerar 20 plus. Men nu har det vänt och mörkare tider väntar. Det kommer att bli nånting grönjävligt med hjortron bara de inte torkar bort och fågelåret som väntar kommer att gå till historien. 

Här ska det ge sig efter helgen, så hoppas på kallt å regn resten av sommaren.

  • Thanks 1
  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...