Hoppa till innehåll

Köptips pannlampa, schweinbilligt!


I-Mats

Recommended Posts

Get 'em while they last... Clas Ohlson har fått in en laddning Silva X-trail Plus (den laddningsbara) som de säljer till samma pris som de tidigare tog för Silva Multi:

799:-

Närmaste på Prisjakt ska ha 1499:- plus frakt, på lokala sportaffären skulle de ha 2095:-... En jävligt trevlig lampa. Skynda fynda! :)

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=169103653

-- Mats

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tackarrr Mats!

Har varit på 'halvletning' efter skaplig pannlampa utan att behöva lägga ut tusentals kr för en 'värsting'. Slog till direkt B)

Fridens!

// Matti

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Samma här, Klockrent tips! Har kört med Biltemas budgetpannlampor för länge nu. Biltemas lampor har man haft råd att tappa bort, nu får jag väl skärpa mig. Tack för tipset!

/Anders

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är denna bättre än LedLensers laddningsbara?

Vilken av dem? Jämfört med min H7 så väljer jag X-trail när som helst. Du har ingen zoomfunktion, men ljusbilden är suverän på Silvan och det ska faan se att LL har fler lumen... Känns faktiskt tvärtom så fort man zoomar ut LL.

Kvalitetskänslan är högre på Silva också, både jag och polaren har fått löda om kablar på våra LL H7 och dioderna sitter ibland dåligt centrerade. Jag har även, på jobbet, reklamerat en del LL som dött eller glappat medan alla Silvaprylar håller sig funkis - så länge ägarna begriper hur man slår på dem. ;)

Missförstå mig rätt, jag har tjogvis med lampor och LedLenser är inte dåliga grejer, men Silva ligger två snäpp högre i kvalifunktiosorten. Däremot får ni bryta min L7 och kanske även min P14 från mina kalla, döda fingrar... ;)

-- Mats

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har ju LL H7R och tycker det är grym fräs i den. Har de skrutit upp antalet Lumen möjligen? LL ska vara värre än Silvan enligt produktspecifikationen..

Men även jag har haft bekymmer med den äldre modellen av H7R, hoppas den nya ska vara bättre kvalitetsmässigt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har ju LL H7R och tycker det är grym fräs i den.

Det är det. :) Anledningen att jag finner Silvan bättre är att den har en effektivare ljusbild, med LL är det ju bara max ut eller max in på zoomen som känns jämna nog - däremellan är den lite för ojämn för min smak... Silva lyser upp en given bredd effektivare, dessutom är det ljus där man vill ha det istället för en halvtaskigt upplyst cirkel...

Men till det här priset är det ju bara handla, då kan du välja vilken du vill efter vad du vill. ;)

-- Mats

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är denna bättre än LedLensers laddningsbara?

Nä inte enligt min mening!

Den är vassare både i lyse och batteri är min uppfattning

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nä inte enligt min mening!

Den är vassare både i lyse och batteri är min uppfattning

Mitt åt! den där silvan har jag inte testat det var en föregångare.. -_-

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja om man ska använda den när man rastar jycken så är det nog ok, men 145 lumen är inte mycket att hänga i granen om man tex ska jobba en mörk natt med ett eftersök om ni frågar mig!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

...145 lumen är inte mycket att hänga i granen om man tex ska jobba en mörk natt med ett eftersök...

Det är inte 600 lm heller, om det är regnig höst... Men sen finns det ju folk som tycker de får tillräckligt ljus från en bössmonterad Surefire också?

X-trailen är riktigt, riktigt bra till väldigt mycket: jogga, meka bil, läsa karta, hitta pass, åka skidor, cykla i skogen, grundbelysning på eftersök (!) m.m. Det går också hur bra som helst att skjuta in en kikarförsedd bössa på 200 m med den som enda belysning så länge man inte har det pissigaste i optikväg.

Andra lampor finns för den som vill ha en laserstråle genom skogen, men Silva har en riktigt genomtänkt ljusbild som få av de andra matchar. Kombinera det med synnerligen god ergonomi, bekvämlighet och kvalitet så har du en vinnare.

Jag har inga aktier i Silva, var skiten inte bra skulle jag inte skryta upp den. De som tvivlar kan prova själva. ;)

-- Mats

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Löp och köp!

Till det priset hade inte jag tvekat, jag har den och ljusbilden är väldigt bra.

Cyklade mountainbike här om veckan med den monterad på hjälmen, och fick bra spridning precis framför däcket men även en bra bit framför så man såg hinder mm i god tid!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

När kärlekshandtagen blir för stora fuskar jag med lite Enduro. när jag kör i mörker har jag en xenonlampa på hjälmen. Provade för något år sedan att skruva fast den i skrämen på en keps. funkar utmärkt och får en ljuskägla som sträcker sig betydligt längre än vad man kan skjuta. Jag jagar alltid med hörselskydd vilket nästan krävs för att man inte skall tappa kepsen när man går igenom grenar och annat som vill svepa av allt man har på huvudet. Lampan väger i princip inget men det krävs ett 12 volts batteri. Har ett litet mc batteri på ryggen och har då ljus i ca 50 minuter.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fick lampan häromdan. Bra kvalitetskänsla och bra ljus. Fick som första skarpa jobb tjänstgöra till levandedjursbesiktning av renar inför slakt i mörka hagar kl 6:00 på morgonen...funkade alldeles utomförträffligt till detta :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Va fan, kan ni inte tipsa så att även en blind höna hittar det där jävla fröet? <_<:D

Den blinde ungtuppen blir nog utan, de är slut...

Gulla med mig så kan du få köpa min. ;)

-- Mats

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...