Hoppa till innehåll

HUR LÄGGER MAN UPP BILDER ?


linus22magnum

Recommended Posts

Slutartid? nu pratar du konstigt. Är en riktig amatör vad det gäller foto. Jag har en Kodak EasyShare z980. Jag kallar den för en så kallad superzoomkamera, 24g optisk zoom. Skulle tro att instälningsvredet stod på sport.

När jag tog denna bild stod jag på pass när drevet närmade sig.vi hade bestämt att inte skjuta skovlar denna jakt så givetvis blir det drev på denna!

urban

ps. här kommer en bild på drevern som jagade hjorten (avstånd ca 25 m)

ja slutartiden är :) ..i korta ord tiden det tar för kameran att registrera en rörelse (exponering)..ju längre slutartid du har desto suddigare bild blir det. Desto kortare tid ju skarpare blir bilden=) ..nu pratar jag inte om stillbilder utan när det är fotografering som är i rörelse :).

Tyckte faktiskt att du fångade hjorten och hunden skapligt bra;) själv har jag en Canon Eos 550D..som hänger med i skog och mark dagligen :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Brax och ål och får du behålla. :) Konstigt att du inte åkte med braxen ner i vattnet med ett sådant dasslock på kroken. :lol: :lol: :lol:;)

Lake drygt 4 kg utanför Huskvarna i en sjö på pimpel. :) jag sa tidigare vid något tillfälle abbore på 7 hg det är ju inte så långt ifrån här har du den B) som du ser så är spinnaren med också det är nog världens bästa för abborre tigerspinn ;):D

post-10838-0-79682900-1331312291_thumb.j

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag sa tidigare vid något tillfälle att jag fick en fin abborre så här är den inte så långt ifrån där du Stefan den är tagen på en tigerspinn världens bästa abborre drag

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

kanske lite större bild så du ser tydligare :D

post-10838-0-34986200-1331312484_thumb.j

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

och här är ålen B) B) :D^_^ ledsen om jag är tjatig med bilderna men det är så roligt att visa :wub:

post-10838-0-84517800-1331312724_thumb.j

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

och här är ålen B) B) :D^_^ ledsen om jag är tjatig med bilderna men det är så roligt att visa :wub:

Bra jobbat yngling! :lol:

Fusk med mjärde! :(

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ja jag vet det :wub::) var inte meningen skulle fånga mört så jag la i bröd men istället gick det i kräftor som åt brödet och sedan kom ålen in och åt upp kräftorna men vi släppte tillbaka den själklart för jag tycker inte häller om att fånga så fina fiskar i mjärde men säg nu inte bara att jag har gjort något olagligt har jag det för man får väl ta dom i mjärde eller ?? :wub: men vi släppte tillbaka han och han simmade iväg men välgödd var han 1,5,05 kilo (ett komma fem kilo och ett halvt häkto ) alltså så den var stor alltså sverige rekordet är nog på typ 2,9 kilo tror jag det är stort !! :o:D sån skulle man få

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ja jag vet det :wub::) var inte meningen skulle fånga mört så jag la i bröd men istället gick det i kräftor som åt brödet och sedan kom ålen in och åt upp kräftorna men vi släppte tillbaka den själklart för jag tycker inte häller om att fånga så fina fiskar i mjärde men säg nu inte bara att jag har gjort något olagligt har jag det för man får väl ta dom i mjärde eller ?? :wub: men vi släppte tillbaka han och han simmade iväg men välgödd var han 1,5,05 kilo (ett komma fem kilo och ett halvt häkto ) alltså så den var stor alltså sverige rekordet är nog på typ 2,9 kilo tror jag det är stort !! :o:D sån skulle man få

Mjärde får man bara fånga betesfisk i. :lol:

Vad är detta för matematik yngling???

1,5,05 kilo=1 kg 5 hg 5 g = 1,505 kg Fel och ett komma fem kilo och ett halvt häkto=1 kg 5 hg 50 g = 1,550 kg Rätt

Är lärarinnan oduglig i matte??? :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

nej det är jag som är osmart :P nej men åkar inte räkna mer matte när jag gör det 5 dagar i veckan :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

nej det är jag som är osmart :P nej men åkar inte räkna mer matte när jag gör det 5 dagar i veckan :D

Uppryckning!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ja slutartiden är :) ..i korta ord tiden det tar för kameran att registrera en rörelse (exponering)..ju längre slutartid du har desto suddigare bild blir det. Desto kortare tid ju skarpare blir bilden=) ..nu pratar jag inte om stillbilder utan när det är fotografering som är i rörelse :).

Tyckte faktiskt att du fångade hjorten och hunden skapligt bra;) själv har jag en Canon Eos 550D..som hänger med i skog och mark dagligen :D

Tackar! är rätt nöjd jag med. Skall titta igenom datorn för att se om jag har några bra bilder att lägga upp på någon fototråd här på sidan.

Urban

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...