Hoppa till innehåll

Grisragu...


N S

Recommended Posts

Fick åka och städa vägen inatt..

Timmerbil Vs gris blir ragu om nasse hamnar rätt.. eller fel hur man nu ser det..

Va rätt vidrigt.. jag fick dra undan ett... nästan tomt grisskinn, kan man väl beskriva det...

Va det va för kön gick inte se, knappt storlek heller, men den bör nog vägt över 80 kilo...

Det som retar mig är att chaffören sa till polis att han va jägare och att det låg stora delar kvar på vägen = fara för andra bilister.

Varför i h-vete inte stiga ur bilen då och dra undan skiten själv ?

I en timmerbil bör det väl finnas handskar om man nu inte vill söla ner händerna ?

Nu fick jag stiga ur bingen vid 03.20 åka en mil och städa undan de stora bitarna.. Det låg mitt i körbanan direkt efter en backe...

Rätt lustigt egentligen.. hittade bland mycket annat.. gristungan som såg ut som den skurits ur med tungrot och allt. Men va resten av käken, huvudet osv va såg jag inte...

Fick väck det största från vägen men man kanske borde sätta upp en skylt med "Halkrisk"...

Är säkert 10-15 kvadrat med blod och köttslamsor kvar på vägen

Mycke mat till asätarna blir det...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då är man väl både lat och rädd att få skit på fingrarna om man inte kan skicka undan det värsta efter sig själv!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

När man står som vägvakt på jakt brukar man få känslan att det finns någon max-IQ för lastbilskort. Det är bara lastbilschaffisar som nästan aldrig saktar in när det står en gulklädd kille och vinkar på vägen.

(förmodligen är det ekonomi inblandat, stanna tar tid, kostar pengar)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tycker det är helt vansinigt..

Tänkt lite.. hade han tappat en stock skulle han skitit i att ta väck den från vägen oxå?

Skinnet i sig var stort och iofs rätt tomt men en personbil som kört in i detta skulle troligen hamnat i diket.

I min värld så är det risk för personskador på övrig trafik.

Kan man bara åka därifrån och skita i att ta tag i en klöv o dra undan den största biten ?

Anser fan att det borde va straffbart :angry:

Jag flyttade de största bitarna från vägen på gissningsvis 2 minuter..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

som dom andra sa det blev inget djur plogeri i alla fall jag beundrar dig faktiskt av allt bra du har berättat här på forumet tänk vad mycket djurplogeri du har satt stopp för och denna gången kanske du till och med räddade människor och du kör rätt långt också va ibland för jag bor ju i södra småland och jag har en granne som jobbar i Emmaboda och en kväll så körde dom på en 80-90 kilos vildsvin som först låg i diket men sedan sprang iväg så dom ringde polisen som ringde eftersöksjägare som kom men dom klarade inte ut det redigt så dom ringde Niklas för det är väl så du heter eller ? låter detta bekant för dig jag kanske har blandat ihop med någon helt annan :wub: men jag bara tänkte på det om det var du så borde du väl kört rätt långt för du bor väl inte i småland för jag har väl rätt i att du kör långt till olika platser i nästan hela sverige ja men det är i alla fall skönt och självklart att det ska finnas så bra killar som du som gör rediga eftersök och sådant fortsätt berätta i alla fall om din hemska men ändå bra och spännande äventyr ,Linus :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

som dom andra sa det blev inget djur plogeri i alla fall jag beundrar dig faktiskt av allt bra du har berättat här på forumet tänk vad mycket djurplogeri du har satt stopp för och denna gången kanske du till och med räddade människor och du kör rätt långt också va ibland för jag bor ju i södra småland och jag har en granne som jobbar i Emmaboda och en kväll så körde dom på en 80-90 kilos vildsvin som först låg i diket men sedan sprang iväg så dom ringde polisen som ringde eftersöksjägare som kom men dom klarade inte ut det redigt så dom ringde Niklas för det är väl så du heter eller ? låter detta bekant för dig jag kanske har blandat ihop med någon helt annan :wub: men jag bara tänkte på det om det var du så borde du väl kört rätt långt för du bor väl inte i småland för jag har väl rätt i att du kör långt till olika platser i nästan hela sverige ja men det är i alla fall skönt och självklart att det ska finnas så bra killar som du som gör rediga eftersök och sådant fortsätt berätta i alla fall om din hemska men ändå bra och spännande äventyr ,Linus :D

Jo jag bor i Emmaboda ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jasså jag bor en mil utanför Rävemåla då är jag inte ensam smålänning då. då kan vi ringa till dig om det går fel någon gång på åtlen ;):P:D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...