Hoppa till innehåll

Långt o köra i NVR ;-)


N S

Recommended Posts

Fick tips igår från en polare som upptäckt en sak på viltolycksstatestiken på NVRs sida..

En del verkar ha j-vligt långt o köra :D Ska varit en älgolycka. Förmodligen nån som skämtar eller har lite svårt med o läsa en karta..

post-348-0-56263200-1331366460_thumb.png

Eller... täcker vi upp där nere oxå :wacko:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Annars har

Fick tips igår från en polare som upptäckt en sak på viltolycksstatestiken på NVRs sida..

En del verkar ha j-vligt långt o köra :D Ska varit en älgolycka. Förmodligen nån som skämtar eller har lite svårt med o läsa en karta..

post-348-0-56263200-1331366460_thumb.png

Eller... täcker vi upp där nere oxå :wacko:

Annars har någon satt upp olycksplatsen efter vägbeskrivning från föraren. Vilket kan var förvirrande ibland. :wacko:

Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Försöker väl få milersättning för sina resor! man kommer ju allldrig upp i milen så man får väl höfta till i bland-

Men det var lite väl höftat jag hade tagit halva sträckan!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Såg något liknande för ett par månader sedan, då var det ett lodjur utanför afrikas västkust :wacko::)

GPSn är nog inställd på fel nät, då kan kordinaterna bli fel. Var så på min Garmin då visade den platser i Polen trakterna

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Försöker väl få milersättning för sina resor! man kommer ju allldrig upp i milen så man får väl höfta till i bland-

Men det var lite väl höftat jag hade tagit halva sträckan!

Gäller det även för färja var skriver jag det i rapporten.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gäller det även för färja var skriver jag det i rapporten.

Färja ,bro mm spelar väl ingen roll det är sammanlagda färdsträckan som räknas,,

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Man får väl inte betalt per mil ?

Har i alla fall aldrig hänt mig.. Det är 150:- om man svara i telefon och åker ut på platsbesök.

400:- för rådjurseftersök och 700:- för älg griseftersök.

Om de så tar 30 min eller 8 timmar, man kört 2 km eller 20 mil..

Samma ersättning helt enkelt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Man får väl inte betalt per mil ?

Har i alla fall aldrig hänt mig.. Det är 150:- om man svara i telefon och åker ut på platsbesök.

400:- för rådjurseftersök och 700:- för älg griseftersök.

Om de så tar 30 min eller 8 timmar, man kört 2 km eller 20 mil..

Samma ersättning helt enkelt.

Har ett svagt minne av att har man mer än 5 mil enkel resa så kan man få reseersättning men lita inte på mitt minne är över 50. :ph34r:

lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Här har vi milersättning i allafall men du ska ha minst kört 3 mil eller nånting? så när vi skriver i rapport så skall det uppges res sträcka / mil.. kruxet här är att vi-

Alldrig når dom där milen för att vara berättigad bilersättning,,

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Aha.. visst det kan ju va 3 mil enkel resa som gäller. Då hamnar jag i en annan kommun oavsett vart jag åker...

Alltså så hamnar de olyckorn hos någon annan.

Har ju alltid bara räknat avstånd till olyckan, skulle jag präntat ner hela resan, typ för o köra ifatt Blackie så blir det långt..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Precis"det är resepengen som vi aldrig når upp till! 3 mil här så hammnar även vi här alldes fel,, därför jag var lite sakastisk i första inlägget jag skrev!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag har fått upgiften 5mil enkel resa. Jag har som längst 4,3mil enkel resa på mitt område dvs endast fram och tillbaka så blir det 8,6mil med tanke på dagens bränsle pris är det inte alltid roligt!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var på NVR träff i går och då var det en som drog något exempel på en viltolycka som han fick åka runt halva komunen för att hitta.

Bilisten viste inte var han var vid olyckan så kontaktmanen fick fel plats angivet.

Efter lite letande hittade han platsen och hadde då kört över 5 mil enkel resa fast han hadde bara 2mil hem :blink: Polisansvarige som var på mötet påstod att man skulle kunna få mil ersättning för en sådan grej.

Kan vara värt att tänka på, brukar bli lite letande i bland.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu är det någon som smällt med ett rådjur i havet utanför Gabons kust. Även en älg och ett vildsvin har det tydligen vart eftersök på utanför östafrikanska kusten, varför får aldrig jag sådana uppdrag för? Jag kan behöva lite semester.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu är det någon som smällt med ett rådjur i havet utanför Gabons kust. Även en älg och ett vildsvin har det tydligen vart eftersök på utanför östafrikanska kusten, varför får aldrig jag sådana uppdrag för? Jag kan behöva lite semester.

Man börjar förstå varför det ibland är svårt att hitta olycksplatsen :lol:

Måste va så att man manuellt skriver in kordinaterna och får nån siffra fel eller använder fel... heter de grind ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag tror det är eftersöksjägarna själva som ringer in och anger falska gps-kordinater så att dom kan kräva milersättning då dom ska på semester. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tror det är eftersöksjägarna själva som ringer in och anger falska gps-kordinater så att dom kan kräva milersättning då dom ska på semester. :)

Skall man nån gång få tillbaks bensinpengen så får man ju lägga gps punkten på malorca costa del sol tex vid baren :P:lol:

Vet inte hur många kronor som gått åt på eftersöken :excl:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skall man nån gång få tillbaks bensinpengen så får man ju lägga gps punkten på malorca costa del sol tex vid baren :P:lol:

Vet inte hur många kronor som gått åt på eftersöken :excl:

Törs du försöka räkna på hur mycket du lagt ut?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...