Hoppa till innehåll

New york 2012 till hösten


Kakjak

Recommended Posts

Hejhej!

Jag ska ut och åka i vida världen. Blir nog inget jaktäventyr i sig, men däremot kommer jag bara en relativt nybakade jägare med få saker i garderoben.

Jag tänkte se med er här på forumet om ni har något supersjysst tips på prylar som man bör köpa när man är i USA?

Jag har lagt resan så jag kommer hem dagen innan älgen blir lovlig hos oss och det vore ju fränt att ha med något kul ut på jakten:)

Så har ni dels något tips om affärer i new york city(med omnejd) eller som sagt jaktutrustning som är mycketbilligare i USA och lätt att ta med hem, så blir jag riktigt nöjd:)

Ps. Kanske är fel tråd att starta under rese-rubriken men jag chansar, är ju ny sen igår i detta forum-träsk;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vi var i New York strax före jul förra året, kan rekommendera ett besök i Berettas Manhattanbutik, liten men naggande god.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nån som vet om det förlorade landet i väst, har nån vapen-stormarknad? Det vore ju fasen så fränt att kolla in på:)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Dessutom dök en fråga till upp...

Om man köper en Jaktradio i USA, funkar den i Sverige? Eller måste man ställa in olika frekvenser och prylar? Och måste man det, är det svårt?

Ojdå, vart visst lite mer än en fråga till;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

NYC har mycket att erbjuda men är inget jaktbutiks-mekka. Mest showrooms och flugspön. De stora kedjornas varuhus ligger en bra bit bort, kolla Cabelas, Bass proshop, Gander Mountains hemsida. Dessa är förvisso en upplvelse för en jägare men har du inte gott om tid, fler orter på programmet eller kan anpassa resan så beställ postorder till hotell, vänner etc. och lägg tiden på att uppleva NYC i stället.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vart jag än väljer att åka i USA så kommer ett besök på lokala Cabelas vara obligatoriskt!

Problemet ligger ju i att den närmaste inte är så nära New York....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...