Hoppa till innehåll

Choke för trapp, plåtbingo ossv,,


lindgren

Recommended Posts

Har funderingar på choker till min 391 urika.

Vad ska man egentligen ha för choker?

Är egentligen rätt intresserad, och se om en annan choke ger mig mer hål i pappret..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ska du skjuta trap tycker jag det räcker med halv, jag kör med 1/4 eller 3/8 , halv bland. Till plåtbingon kör jag oftast x-full, ibland light full, ännu mera sällan den som ligger mellan halv & 3/4. Givetvis Teague super extended ported............ ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag syftade till plåtbingon när jag refererade till xfull.

Lerduveskyttet är begränsat med stål som vi vet och då är det 1/2 som gäller när det inte idkas skeet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag syftade till plåtbingon när jag refererade till xfull.

Lerduveskyttet är begränsat med stål som vi vet och då är det 1/2 som gäller när det inte idkas skeet.

Trodde du körde X-full på allt, bara klev bak ett trettiotal meter för att få lite avstånd ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Trodde du körde X-full på allt, bara klev bak ett trettiotal meter för att få lite avstånd ;)

Jo men det är jag ;)

Det är inget jag rekommenderar till resten av världen... hehe...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kör 1/4 eller 1/2 på trap. Men funderar på att testa Teauge 3/8 :) På plåtbingo vilket jag förövrigt hatar så har jag alltid kört med full. Men förra året tänkte jag testa att skjuta en stig med 1/2 och 3/4 för jag upplevde att jag hade för små marginaler med full. Alltså det är lätt att man ligger lite fel på ett snabbt mål o därmed har man liten nytta av en toktät svärm... Den stigen vart 157/160 och dom poängen jag missade var med 3/4. Så egentligen är det bara att provskjuta o se med vilken borrning din bössa presterar en för ditt tycke lagom spridning med bra täckning. Med rätt plugg förståss :P

Det är alla gånger bättre med en bra choke som Teauge i 1/2 eller 3/4 än en dålig i Xfull!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kör halv till trap, funderar på att testa full nån gång bara för sakens skull. Resultatmässigt är det dock bara dumt för mig då redan en träff med min halvtub gör grus av duvan på de hållen.

Jaktstig=så trångt som möjligt om man är varm i kläderna med bössan. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hmm, oki, ska kolla på choker...

Men varifrån bör man handla dom? Uk?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ska du ha Teauge så är det uk.. googla på Essex Guns så hittar du en prislista där förutom Teauges egen lista.

Ska du ha Beretta så torde du kunna hitta dem hos vilken Beretta Premiumdealer som helst..

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ska du ha Teauge så är det uk.. googla på Essex Guns så hittar du en prislista där förutom Teauges egen lista.

Ska du ha Beretta så torde du kunna hitta dem hos vilken Beretta Premiumdealer som helst..

Mvh!

Brilliant men viktig fråga..

Jag har en 391 urika, passar allt som det står beretta på? eller bör jag välja Beretta Mobile, eller Beretta Optima?

Vad passar?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Brilliant men viktig fråga..

Jag har en 391 urika, passar allt som det står beretta på? eller bör jag välja Beretta Mobile, eller Beretta Optima?

Vad passar?

Om det är en vanlig urika så är det Beretta Mobile. Men dom finns med Optima med så det kan jag inte svara på.

Ta en bild på en av dina choker o lägg upp här så är vi nog flera som kan svara på det åt dig. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Brilliant men viktig fråga..

Jag har en 391 urika, passar allt som det står beretta på? eller bör jag välja Beretta Mobile, eller Beretta Optima?

Vad passar?

Beretta Victory tuberna. Står AL391 på den så de funkar.

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det finns 391 :or med Optima choker har jag för mig, så kolla först, men förmodligen är det "vanliga" mobile. Hos Teague heter de Beretta/Benelli.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är en avvägning vad man ska ha för choker i när man går jaktstig, jag har full i första pipan och 3/4 i andra.

I dom flesta fall brukar det funka, men ibland är det ju så förbaskat små lappar så det vette f.. om man inte måste ha full choke för att få fullt.

Jag sköt två stigar i Söndags och på den en så var det ett mål med två minkar, och jag skulle gissa att lapparna där inte var mer än 6cm i diam.

det känns tveksamt på vissa mål om man får i fullt även om man ligger rätt i målet med 3/4

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...