Hoppa till innehåll

Forumet uppdateras nu - störningar kan förekomma


Wizard

Recommended Posts

Jag kunde inte logga in, fick begära ett nytt lösenord därefter går det fin-fint.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ett annat fel vi fortfarande har är att bbcode inte funkar men vi jobbar på det.

Nu har jag lagat BBCode i hela forumet och det kommer att funka från och med nu.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ingen stor grej men...där man söker är "ö" något konstigt "?" likadant som de som har taptalk!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ingen stor grej men...där man söker är "ö" något konstigt "?" likadant som de som har taptalk!

Kan du specificera lite bättre?

Jag förstår inte vad du menar...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

sökrutan högst upp har ett frågetecken ist för Ö i sök står s?k

Inte på någon av mina datorer eller telefoner...

Har ni testat ctrl+r möjligen?

Browser och OS är bra att tala om när man har dylika problem ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Varje gång vi gör en förändring så kommer den inte att laddas i er browser så länge ni har en gammal cache.

Genom att trycka ctrl + r så säkerställer ni att just den sidan ni är på nu laddas fullständigt och inte från er gamla cache.

Så nästa gång någonting ser konstigt ut, tryck ctrl + r och se om det inte försvinner.

Är det ändå kvar så glöm inte att även skriva vilket OS och vilken browser ni använder! Utan detta kan vi helt enkelt inte felsöka ordentligt utan måste gissa oss fram en hel del vilket tar betydligt längre tid än nödvändigt.

Framförallt om problemet är lokalt hos användaren ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Och vad fan är OS och browser?;-)

Jamen... :lol:

Om man kör Windows, och vilken version, iOS (Mac, och vilken version), Linux (vilken dist och vilken version/motsvarande) eller om man kör mobil och vilken tillverkare och modell.

Browser = Firefox, Internet Explorer, Opera, Chrome, Safari etc etc

Alla browsers beter sig olika och det måste man hantera kodmässigt eftersom det kan se ganska olika ut beroende på vad man har.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hittat ett fel i min signatur.

Vapengarderoben och Hundarna Ska vara fet text när man satt dom tecknena före o efter ordet.

Kanske inte syns hos alla. Jag kör Mac OS X om det har någon betydelse?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Han bara skriva det här så var det som vanligt! :P Haha lustigt :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Han bara skriva det här så var det som vanligt! :P Haha lustigt :P

Du uppdaterade din cache när du postade ;)

Som sagt, testa ALLTID ctrl + r när ni tycker att någonting verkar fel.

Vi lägger nästan hela vår template (xhtml) med bilder och allt i er cache så det skall både gå snabbare för er samt belasta vår lina mindre.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan inte se eller kan inte läsa?

Efter en sökning eller efter man har tryckt på "visa nytt innehåll" har man en meny på vänstra sidan.

Där kan man välja t ex att se alla inlägg de senaste 24 timmarna, det visar samtliga inlägg.

Ett vanligt fel som användarna gör är att klicka visa OLÄSTA inlägg...

Tapatalk gör denna inställningen automatiskt vilket jag hatar...

Hjälpte detta?

jag menar inte på mobilen nu alltså utan på (datan) när jag går in på min profil linus22magnum så kommer det upp flera alternativ men ett av dom är (se olästa svar) och det är där problemet kommer upp. problemet är alltså att jag inte kan se (se olästa svar) för när jag trycker så blir det alldeles vitt och ingenting syns och den funktionen använder jag väldigt mycket och är väldigt viktig för där ser man ju i vilka trådar man har fått svar i jag vet att det inte är lätt men om ni kan fixa det så vore det väldigt snällt och bra :)
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag menar inte på mobilen nu alltså utan på (datan) när jag går in på min profil linus22magnum så kommer det upp flera alternativ men ett av dom är (se olästa svar) och det är där problemet kommer upp. problemet är alltså att jag inte kan se (se olästa svar) för när jag trycker så blir det alldeles vitt och ingenting syns och den funktionen använder jag väldigt mycket och är väldigt viktig för där ser man ju i vilka trådar man har fått svar i jag vet att det inte är lätt men om ni kan fixa det så vore det väldigt snällt och bra :)

Ja just det... Det är en funktion jag skrev för ganska länge sedan...

Den lär nog inte fungera längre efter sista uppdateringen gissar jag på så det skall jag kolla på helt enkelt.

Dock har jag inte tid att skriva om den så den lär ryka.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det står varningstatus på mig är det nåt jag skrivit? eller är det nåt fel? ? kinesbokstäver

Det står så på alla.

Troligen en bug i vår template...

Skall titta på det i kväll.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja just det... Det är en funktion jag skrev för ganska länge sedan...

Den lär nog inte fungera längre efter sista uppdateringen gissar jag på så det skall jag kolla på helt enkelt.

Dock har jag inte tid att skriva om den så den lär ryka.

så nu får man gå in och kolla på sitt innehåll hela tiden då ? :D men det får väl funka ;)
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

så nu får man gå in och kolla på sitt innehåll hela tiden då ? :D men det får väl funka ;)

Observera att det inte var en funktion som vi köpte in, det var en funktion som jag skrev.

Jag hinner inte alltid uppdatera alla specialgrejer jag har gjort och då får de plockas bort i stället.

Har ju andra jobb också ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Observera att det inte var en funktion som vi köpte in, det var en funktion som jag skrev.

Jag hinner inte alltid uppdatera alla specialgrejer jag har gjort och då får de plockas bort i stället.

Har ju andra jobb också ;)

jaha då fattar jag men vad menar du med skrev? skrev du allas forumisters trådar som dom fått svar i då för det kan du väl inte ha gjord det måste ju ha tagit en väldans massa tid :) ?
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Han menar nog att han skrev en egen form av programvara som han integrerade med forumets andra funktioner och nu finns inte tiden för att skriva om programmet så att det fungerar med den här versionen av forumet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Som sagt, IPB är en ganska dyr mjukvara som vi köper in.

Ibland dyker det upp buggar som antingen Invision fixar eller så gör jag det om det är akut eller endast vi har den buggen.

När nya versioner av mjukvaran släpps och vi till slut uppgraderar (det gör vi ganska sällan pga det stora arbetet) så är den en hel del saker som inte längre fungerar som det gjorde innan och då har man en del jobb.

Vad gäller funktionen "se olästa svar" så kunde jag använda mig av en funktion som fanns innan för att göra detta ganska enkelt. Den är nu bortplockad och jag hinner helt enkelt inte skriva om den i dagsläget, därför tar jag troligen bort den helt.

Jag lägger varierande tid under huven på forumet men i snitt är det nog 10 timmar i veckan i underhåll och när jag utvecklar nya funktioner så ligger jag nog på 30-50 timmar i veckan.

Detta tar som ni förstår en hel del av min tid då jag har andra jobb också att sköta ;)

Vi får se vad som händer framöver, men jag har en buglista som är ganska lång eftersom den sista uppgraderingen kräver att vi skriver om vår svenska översättning... (ett STORT arbete!)

Den är prioriterad om jag säger så ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...