Hoppa till innehåll

Zlatan slänger ut jaktlaget


PREP

Recommended Posts

Inte köper han den ön för att jaga tillsammans med en massa andra...

Köper man en mark så har man väl rätt att terminera gamla arrenden.

Men aftonblaskan gillar ju att trissa upp saker - framförallt när det gäller jägare och pengar - så jag tar allt med en nypa salt och väljer att låta den "nyheten" passera ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är väl inget som säger att bara för man haft ett jaktarrende i 14 år så har man det per automatik på livstid.

Hade jag råd att köpa en egen ö så skulle jag också säga upp ett ev befintligt jaktlag för att kunna jaga helt efter eget huvud och med mina kompisar.

Har själv blivit uppsagd från jaktmarker utan att koppla in aftonblasket för det. Det är bara att gå vidare i livet mot nya marker :cool:

Såg på kartan att vi nästan blir jaktgrannar,jag kan ana hans ö från den halvön jag jagar på ,15km vatten emellan.

/Mike

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Såg på kartan att vi nästan blir jaktgrannar,jag kan ana hans ö från den halvön jag jagar på ,15km vatten emellan.

/Mike

O det är ju inget avstånd för dig, VET Zlatan om att du finns på farligt avstånd..... :biggrin:

//

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är Zlatan lite smart så nyttjar han befintliga gubbar och lag samt deras erfarenhet i ett par år....det kommer han ha mycket nytta av.....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

O det är ju inget avstånd för dig, VET Zlatan om att du finns på farligt avstånd..... :biggrin:

//

:biggrin: Om jag bygger ett riktigt HÖGT torn så skulle jag nog kunna fixa avskjutningen åt honom också :wink:

/Mike

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

:biggrin: Om jag bygger ett riktigt HÖGT torn så skulle jag nog kunna fixa avskjutningen åt honom också :wink:

/Mike

Avskjutning? Äh, det är väl inget. Avfångning menar du väl? :pinch:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är ju så att gubbarna kontaktade Zlatan och var lovade att få fortsätta jaga tillsammans med honom!

(har lite kontakter i det drabbade laget eftersom en av medlemmarna på Forumet är son till en av "gubbarna")

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hur är det, har jaktlaget en lång tradition av att bjuda in invandrare till att bli medlemmar? Om så är fallet är det imponerande och de gör en stark insats för integrationen i samhället. Men om det var så att man ville ha med honom för pengarnas skull, "fan vad skönt att ha en rik kille som pyntar arrendet och bor i annat land, vi kan jaga på och slipper till och med betala".

Om det är situation två som gäller, vari skulle Zlatans skyldighet bestå i? Det är bättre att han tar in mig i jaktlaget i stället, så kan han lära lillgrabben spela fotboll också. I lördags släppte han in ett mål för att han övade på segergesterna :wallbash::yes:

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hur är det, har jaktlaget en lång tradition av att bjuda in invandrare till att bli medlemmar? Om så är fallet är det imponerande och de gör en stark insats för integrationen i samhället. Men om det var så att man ville ha med honom för pengarnas skull, "fan vad skönt att ha en rik kille som pyntar arrendet och bor i annat land, vi kan jaga på och slipper till och med betala".

Om det är situation två som gäller, vari skulle Zlatans skyldighet bestå i? Det är bättre att han tar in mig i jaktlaget i stället, så kan han lära lillgrabben spela fotboll också. I lördags släppte han in ett mål för att han övade på segergesterna :wallbash::yes:

det finns någ många här inne som tycker som du....grabben skulle också vilja ha zlatan som boll lärare och då kan ju pappa lära sig mer om jakt och allt som hör till av er andra som har kidsen på fotbollskola,,, :biggrin:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Rätta mig om jag har fel, ni som har mer info. Det nuvarande jaktlaget har ett avtal och har erlagt avgiften för kommande säsong eller höst eller hur de nu har de uppdelat.

Det ger dem rätt att jaga oavsett vem som är ägare till fastigheten?!

Christian kan nog denna lagbit.

Jag hade struntat i vilket och jagat på, har jag pröjsat så ska det jagas. Sen kan där vara missförstånd men hela situationen luktar skunk.

Nu är det ju inte första laget som får maka på sig för att Zzzzlatan kommer och vill skjuta lite gris eller dov, se hur det gick i skåne.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

det finns någ många här inne som tycker som du....grabben skulle också vilja ha zlatan som boll lärare och då kan ju pappa lära sig mer om jakt och allt som hör till av er andra som har kidsen på fotbollskola,,, :biggrin:

Men då gör vi så här... Vi sätter upp ett jaktlag, snackar med Zlatan, och visar honom en ANNAN mark där vi inte jagar... :biggrin:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Men då gör vi så här... Vi sätter upp ett jaktlag, snackar med Zlatan, och visar honom en ANNAN mark där vi inte jagar... :biggrin:

sen kastar vi fram fotbollsskolan :thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...