Hoppa till innehåll

HJÄLP med whisky


peben

Recommended Posts

hmmm, här tror man att det är någon som behöver hjälp att dricka upp whiskyn och skyndar sig in i tråden.... Ja, ja.... Min röst faller ändå på Lagavulin, den gillar jag!

mvh

Dard

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Köp en flaska renat eller HB och en liten flaska whisky essens, blanda. Gör sedan en fin etikett på datorn med en massa stjärnor mm.

Pengarna som blir över kan du sen köpa läskande pilsner för åt dig själv. men shhhh säg inget åt nån  ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Köp en laphroaig quarter cask... rökig... gooooooood  ;D

Kan bara hålla med Laphoraig är en utsökt Wiskey. Vill man inte ha en såpass rökig så faller valet självklart på en "The Dalmore".

Förresten!!! Någon här på forumet som testat den Svenska Wiskeyn (Mackmyra) hörde talas om att de visst skulle ha släppt ut ett gäng buteljer för försäljning.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nej har inte smakat den... en jag känner köpte upp sig på mackmyra whisky... vet inte om dom var flera på nått mindre fat... han skulle åka till danmark och hämta den tror jag... var nått med sveriges lagar/gränser eller nått som gjorde det lättare och ta hem det den vägen, är inte 100% säker på att jag har rätt ??? ??? ???

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nej har inte smakat den... en jag känner köpte upp sig på mackmyra whisky... vet inte om dom var flera på nått mindre fat... han skulle åka till danmark och hämta den tror jag... var nått med sveriges lagar/gränser eller nått som gjorde det lättare och ta hem det den vägen, är inte 100% säker på att jag har rätt ??? ??? ???

Ok, låter spännande! Hade varit grymt kul att fått tag i en eller ett par flaskor Mackmyra av den första tappningen...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 3 months later...

Laphroaig är suverän om man gillar "kraftig" whisky.

Highland park är ju en bra sort som ALLA kan dricka.

Även om jag älskar att ta en skvätt laphroaig ibland så är min smak mer anspråkslös.

En större skvätt famous grouse med en isbit i smiskar kulting!!  :P

(Men kanske inte en sort man ger bort i present)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...