Hoppa till innehåll

Projekt "Lennart", Första bladet klart!


peppen

Recommended Posts

  • Svar 98
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • peppen

    64

  • Älgflugornas Herre

    12

  • Puukare

    6

  • Galne

    5

Än en gång lyfter jag på hatten för ditt enorma handarbete och för bild dokumentationen.Har du tillgång till egen utskärning av bladen?

Vi tar även här lite vin me frugan,vi har varit ett par idag 38 år.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Dom är skurna med vattenjet och jag får säga ett det blev riktigt bra denna gången förra gången var det rätt mycket efterarbete men nu var det i stort bara att tuta och köra. Jag spenderade typ två veckor med att maila firmor och ta in kostnadsförslag men drog bara den gamle i gruset varje gång. Så en dag så tänkte jag att här borde det ligga ett industriområde och svängde in på en väg i en grannkommun väl på plats så letade jag upp en mekaniskverkstad och stövlade rakt in i hallen det var en enmansfirma som kunde hjälpa mig för en bråkdel av de priserna som jag fått via internet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

IMG_0695.jpg

IMG_0707-1.jpg

IMG_0705.jpg

IMG_0715-1.jpg

Fingrarna är lite stela efter att ha jobbat med blöt metall hela dagen men nu så är kniven rakblads vass och jag är väldigt nöjd. :)

240, 400, 600, 1200 papper på glas,och polishing compound på mdf. Mdf pinnen borde nog varit klädd med läder men det funkade. Har kört med furu förut och det har varit bättre.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Helt suveränt och där rök skägget

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fasen va häftigt! :biggrin: Som vanligt får man alltid en motivation att jobba på när man läser trådarna - och kollar på alla fina bilder som folket lägger upp här :smile: Det är alltid kul att se vad andra håller på med :thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bra jobbat,några såna blad skulle du få göra till mej men ca 100 mm långa i rostfritt,beroende på priset förstås.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Där får du ett par täljknivar som heter duga!

Bra jobbat!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tänkte börja skafta idag men så beslöt jag mig för att göra ett omfall och lägga en ny finisk på bladen. Den minsta hade en slö fläck framför ricasson och dom två största hade dimmor i finishen. Det är ju bara test blad men det är ändå inte rätt att forcera.

ric1.jpg

IMG_0757-1.jpg

IMG_0758.jpg

ric2.jpg

IMG_0766.jpg

800 och 6000 grit water stones och autosol polish på stropp.

IMG_0775-1.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...