Hoppa till innehåll

Dricker inte vattnet


Hunter84

Recommended Posts

Min ena hund dricker helst inte vattnet från kranen, men kommer vi så äter han snö direkt eller dricker ur någon bäck. Eftersom han kanske varit inne ett tag dricker han eller äter väldigt mycke. Han har alltid gjort så men mer mer skiter han i skålen inne. Är hunn dum eller vad är de? Kan man få honom att dricka tättare och mindre? 2 år är han, blandras jämte och bayrare.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Min ena hund dricker helst inte vattnet från kranen, men kommer vi så äter han snö direkt eller dricker ur någon bäck. Eftersom han kanske varit inne ett tag dricker han eller äter väldigt mycke. Han har alltid gjort så men mer mer skiter han i skålen inne. Är hunn dum eller vad är de? Kan man få honom att dricka tättare och mindre? 2 år är han, blandras jämte och bayrare.

Min är likadan.

En bekant påstod att det är så mycket kemikalier i kommunalt vatten att hundarna ratar det .

Min dricker i vattenpölar, bäckar och diken.

Snö äter han som glass....

Skickat från min LT18i

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Min gör likadant, dricker endast inne i nödfall.

Dock är det kommunalt vatten i skålen ute oxå, så med min är det nog nåt annat som påverkar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

De flesta hundar gör så: rent, fint vatten dricks i nödfall men väl ute finns inget bättre än suräckeldikes"vatten" med fimpar, pollen och oktantal...

 

-- Mats

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En bekant påstod att det är så mycket kemikalier i kommunalt vatten att hundarna ratar det .

 

 

Det kan säkert stämma på vissa ställen men samma beteende gäller för vårt prisbelönta, rena och fullständigt obehandlade Umevatten, så...

 

-- Mats

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En bekant påstod att det är så mycket kemikalier i kommunalt vatten att hundarna ratar det .

 

 

Det kan säkert stämma på vissa ställen men samma beteende gäller för vårt prisbelönta, rena och fullständigt obehandlade Umevatten, så...

 

-- Mats

Även vårt vatten (från blåkällan) ska vara av bästa kvalité enl. mätningar.

Men det imponerar inte på "Nisse" :-D

Skickat från min LT18i

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inga problem med vattnet i Kalix. :thumbsup:

 

Hunden dricker från sin skål inne och dricker ur vattenpölar, diken o bäckar ute i skogen.  :yes:

Även myrvatten slinker ner och finns det hjortron el. blåbär som är mogna så äter hon dom också. :yes:

 

Har det kommit smuts i vattnet inne så dricker hon inte av det förrän det är kallt och rent vatten i skålen. :thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...