Hoppa till innehåll

Alpländartråden


Freddan78

Recommended Posts

Det där såg ju lovande ut! Men är hunden ovanligt hög? Eller är ADB's så där höga?

Hls

Rickard

Jupp! hon är för hög... typ 5 cm över max.... Signe är ca 47 cm. Men mig passar det perfekt  :cool:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nu är 5 av valparna levererade och dom 2 sista åker på lördag . Börjar redan kännas tomt.

Lars

 

Förstår att det känns tomt. Här är det långt från tomt ;)

Bagge sköter sig fint o säger till när han behöver ut :) Sov så fint till 04 i morse innan det var dags att kissa. Efter det var det inte lätt att sova :P

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hur går det per inga kort uppe ännu .

Jodå det går fint :) Han är en busig liten typ ;) Vi får ha stängt till platsen där de andra hundarna äter för annars sticker han dit så fort han får läge ;) Äter mer än gärna mattes blommor i trädgården :P nosen är det inget fel på! Han går med nosen i backen nästan hela tiden :)

Du måste skriva lite fler inlägg för att komma åt dagboksdelen på Jaktsidan. (50st tror jag) Sen hittar du min dagbok under "Gustafssons jakt, skytte o övrigt dagbok" :)

Men kan ta o lägga lite bilder här så kan du se tidigare :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Här kommer några bilder på Baghera :) Vi har inte riktigt bestämt oss om han ska kallas för Bagge eller om det blir något annat. Men han lystrar inte så bra ännu så vi hinner nog komma på det rätta ;)

post-11331-0-51111000-1371818328_thumb.j

post-11331-0-84799500-1371818344_thumb.j

post-11331-0-08785800-1371818362_thumb.j

post-11331-0-81431500-1371818385_thumb.j

post-11331-0-38477300-1371818403_thumb.j

post-11331-0-60449700-1371818419_thumb.j

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det gör han :) Jag tänkte ringa på onsdag när det har gått en vecka o berätta lite hur det går :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jaha, när blir nästa kull? Om ett år ? :yes:

Tänkte vänta till våren 2015 men då är det formbewertung i Sverige om jag inte är felunderrättad

Så det blir nog en kull till våren

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
:smile: 

Tänkte vänta till våren 2015 men då är det formbewertung i Sverige om jag inte är felunderrättad

Så det blir nog en kull till våren

Det blir bra med en kull avelsmeriterade valpar. :smile:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Här kommer några bilder på Baghera :) Vi har inte riktigt bestämt oss om han ska kallas för Bagge eller om det blir något annat. Men han lystrar inte så bra ännu så vi hinner nog komma på det rätta ;)

Många fina bilder! Bild nr. 6 är häftig! :smile:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Underbar bild . Jag upplever att adbn har en av och på knapp som funkar utmärkt . :biggrin:   Jag får ofta frågan om jag ger henne lugnande när det är nytt folk hemma då har jag vid något tillfälle tagit fram spårselen då blir det annat :biggrin:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Signes andra "vilt" ...

004.jpg

Egenhändigt jagad och dräpt spindel....

Lär nog regna i morgon...

Skönt att du slapp avfånga ;-)

iPad Tapatalk HD

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kanske är fel tråd? ADB används ju med fördel som drivande hund förutom att det är en spårhund. Men jag har i alla fall inte hört om folk som släpper hannoveraner/bayrare på friskt vilt, vad beror denna skillnad på? Att dessa andra är mer skarpa och högbenta?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...