Hoppa till innehåll

Dags att skiljas från Comforten?


Hipshot

Recommended Posts

Och då har Comforten flyttat till Walleman.. Må de bli lyckliga tillsammans  :biggrin:

Tycker du är taskig som pracka på honom en bössa som är slut;-):-D lol.

Nej skämt och sido hoppas dem trivs tillsammans.

Skit de där med tuberna. Ska beställa jag med men blir nog när bössan kommer hemm.

S

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Och då har Comforten flyttat till Walleman.. Må de bli lyckliga tillsammans  :biggrin:

Vi har med all säkerhet en lång och lycklig tid framför oss. Det enda jag somsagt är osäker på är när du kommer krypandes i vår och ber om att få köpa tillbaka din gamla bekantskap :D
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vänta ni bara.. När/om ljuv musik uppstår mellan med och Winchesterautomaten.. då kommer kråkorna regna likt dunen från en ringduva skjuten på för nära håll!

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Sådärja.. Hade lite tur, hade en tidsbegränsad licens som skulle förnyas pronto. Tyddliggjorde det för tillståndsavdelningen och se på fan, de tog automaten samtidigt som dämparen  :cool: Så nu är licensen hemma, ska skicka lite pengar och böka nu sen åker automaten från Götene på måndag.. Måste kolla schemat, rädd att jag jobbar kommande helg.. ska se om tiderna medger ett litet race iaf? Galet sugen på att testa bössan!

 

Hoppas nu vid gud att alla dessa automater är skapta i samma form dvs samma kolv som Mikes bössa, då ska detta bli bra. 

 

Det som stör mej en smula med dessa tingestar är att gasopererande systemet stjäl lite kraft från patronen.. vore bittert om de normalt snabba pluggen jag använder plötsligt håller Gyttorphastighet  :yucky:

 

 

Men vi får se!

 

Hoppas nu jag fått tag på en automat som fungerar som långskjutare, vore så smutt med tre skott när man lyckas lura trutarna på tippen!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mmm just det svider faktiskt, är en smula skeptisk.. Men det får visa sig, kanske byter den mot någon av äldre benelliautomaterna som är lite tyngre om den inte funkar...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

The Winnie is home :-)

post-241-13832312687362_thumb.jpg

Bra spångbild, fel korn, ok känsla i anlägg! Kort i kolven, ska nog förlänga en smula..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hörrö! Du kan inte skriva fel korn utan att visa vad som är fel med detsamma via en bild. Mobilkvalité går an :biggrin:

 

Grattis får man väl passa på att säga,

 

/M

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mmm jättespännande mobilbild.., tänk dej en bandyboll..? Kanske inte fullt så stort men tja jag gillar inte de här stora åbäkena. Mike har ett litet fint på sin, detta var ett riktigt elände. Dessutom ser det ut som det är handmålat med röd färg.. Hoppas det inte sitter limmat bara, förr eller senare ska det väck.

 

Iövrigt känns den helt okay.. En smula mer framtung än jag kan komma ihåg men som sagt bra spångbild. Har en känsla som säkert är felaktig men jag anar att Mikes spång på sin bössa är smalare än min. Spelar mindre roll men den såg rätt fet ut.

 

Hade en förhoppning att få testa den skarpt i morgon men hustrun hade en läkartid på förmiddagen så där sket sig det. Sen dagjobb i flera dagar.. fuck!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jaha testat Winnien nu.. 

 

Detta blir ju lite granna Winnie vs Comfort då jag har den i färskt minne.

 

Comforten är duktigt mycket smidigare på alla sätt, lättare att ladda, mer rapp på något sätt. Snabbare att peka och fantastiskt mycket lättare.. MEN

 

Winnine är faktiskt helt okay! Tanken med den är att stå i ett skydd och pligga fågel och då tycker inte jag vikten spelar så stor roll. Anar att de här rappa reflexskotten kan bli lidande men det får framtiden utvisa. 

 

Den laddade om 24 gr Saga stål, 24 gr Gamebore White Gold men båda dessa puppor är det rejält åka i.. Trodde jag fått med Fjösgyttorp trap ut men det visade sig vara Gyttorp Extra 36 gr.. och jo, de laddade bössan om med  :biggrin:

 

Gjort en tillfällig förlängning som jag ska ta väck och sno ett grytunderlägg och göra en mer permanent förlängning så blir det bra. Upptäckte dock något knasigt..

 

När jag sköt så fick jag ont i avtryckarfingret.. verkar som avtryckaren är för vass eller något och bössan har faktiskt rekyl så det stökar en del. Rekylen är inga problem men den lilla kraft som kommer gör ont i fingret. Osäker på om det beror på att jag kastat upp grejer och greppat hårt? Ska bli spännande att se om detta fortsätter, jagar iofs alltid med handskar så det är nog inga problem.

 

Kornet måste väck dock, irriterande som fan.. Anar att skiten är limmat, ser ut som ett hemmabygge, och isf så lär jag limma dit ett hagel eller något annat.

 

Sköt mot en gipsskiva på 25 meter.. halvchoke och Gamebore.. såg ytterst förtroendeingivande ut, duktigt trångt  :cool:

 

Iövrigt så är det rätt påtagligt att denna bössa har bra många år på nacken rent tekniskt om man jämför med Benelli.. Har inga problem med det, jag ska ha en tippenbössa typ, men det är väldigt påtagligt hur stor skillnad det är. Hoppas nu den laddar om snällt efter ngr hundra smällar så det inte börjar trassla för jag vill att detta ska fungera, den känns bra nog utan tvekan. Sen är jag lite fundersam, Mikes automat minns jag som lättare och smidigare, men den minnesbilden måste vara galen för det är exakt samma bössa..

 

Hoppas kunna få till någon tippenmorgon med hyggligt bra med chanser så man på allvar får ett kvitto på om det fungerar, hade varit så j-la roligt att ha tre-skottskapacitet utan att behöva tulla på bössans förmåga att träffa där jag vill!

 

Och nej Walleman, lär inte vilja ha tillbaka Comforten... även om den faktiskt är rejält mycket skönare att hantera på alla sätt :biggrin:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jaha testat Winnien nu..

Detta blir ju lite granna Winnie vs Comfort då jag har den i färskt minne.

Comforten är duktigt mycket smidigare på alla sätt, lättare att ladda, mer rapp på något sätt. Snabbare att peka och fantastiskt mycket lättare.. MEN

Winnine är faktiskt helt okay! Tanken med den är att stå i ett skydd och pligga fågel och då tycker inte jag vikten spelar så stor roll. Anar att de här rappa reflexskotten kan bli lidande men det får framtiden utvisa.

Den laddade om 24 gr Saga stål, 24 gr Gamebore White Gold men båda dessa puppor är det rejält åka i.. Trodde jag fått med Fjösgyttorp trap ut men det visade sig vara Gyttorp Extra 36 gr.. och jo, de laddade bössan om med :biggrin:

Gjort en tillfällig förlängning som jag ska ta väck och sno ett grytunderlägg och göra en mer permanent förlängning så blir det bra. Upptäckte dock något knasigt..

När jag sköt så fick jag ont i avtryckarfingret.. verkar som avtryckaren är för vass eller något och bössan har faktiskt rekyl så det stökar en del. Rekylen är inga problem men den lilla kraft som kommer gör ont i fingret. Osäker på om det beror på att jag kastat upp grejer och greppat hårt? Ska bli spännande att se om detta fortsätter, jagar iofs alltid med handskar så det är nog inga problem.

Kornet måste väck dock, irriterande som fan.. Anar att skiten är limmat, ser ut som ett hemmabygge, och isf så lär jag limma dit ett hagel eller något annat.

Sköt mot en gipsskiva på 25 meter.. halvchoke och Gamebore.. såg ytterst förtroendeingivande ut, duktigt trångt :cool:

Iövrigt så är det rätt påtagligt att denna bössa har bra många år på nacken rent tekniskt om man jämför med Benelli.. Har inga problem med det, jag ska ha en tippenbössa typ, men det är väldigt påtagligt hur stor skillnad det är. Hoppas nu den laddar om snällt efter ngr hundra smällar så det inte börjar trassla för jag vill att detta ska fungera, den känns bra nog utan tvekan. Sen är jag lite fundersam, Mikes automat minns jag som lättare och smidigare, men den minnesbilden måste vara galen för det är exakt samma bössa..

Hoppas kunna få till någon tippenmorgon med hyggligt bra med chanser så man på allvar får ett kvitto på om det fungerar, hade varit så j-la roligt att ha tre-skottskapacitet utan att behöva tulla på bössans förmåga att träffa där jag vill!

Och nej Walleman, lär inte vilja ha tillbaka Comforten... även om den faktiskt är rejält mycket skönare att hantera på alla sätt :biggrin:

Bara en fråga på detta!

Höll gipsen? :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om Mike passerar.. Är din spång lika bred som spåren i lådan? Minns inte hur den såg ut, inbillar mej att min är bredare..?

 

post-241-13837360478152_thumb.jpg

 

Förlängningen är klar.. lite trassel att få ena skruven att dra bra när jag lagt på 8 mm korkgrytunderlägg.. lurade lite på hur jag skulle lösa det och fann på råd.. som jag nog väljer att behålla för mej själv, tror inte man ska göra så  :biggrin:  Hur som, drog vävtejp över förlängningen, ser lite mindre illa ut.

post-241-13837360639514_thumb.jpg

 

Och så bandybollskornet  :verymad: 

post-241-13837360843745_thumb.jpg

 

Konstaterar att med Extended tuben så blir bössan VÄÄÄÄLDIGT LÅNG.. redan innan så var det knepigt att få in den i vapenskåpet, undrar om det går nu? Ska äntligen ut på lite skarpt uppdrag i em.. hoppas få testa Winnien då.

 

Känslan med förlängningen osv är iaf väldigt trevlig. Bössan är tung men inte i klass med Remmy 1100 ännu tror jag och för stationär jakt lär det nog fungera!




Sent from my iPhone using Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

BAJS!

 

Var ut och skulle skjuta lite änder på eftermiddagen, givet läge att testa automaten i en såt tänkte jag.

 

Första floget gick på annat håll men så kom där en singelanka inom håll.. lyfte.. följde och tryckte på näbben.. klick! Fuck!

 

Slet ur pluggen, inte ett märke vafan.. Testade igen, nu rätt upp i luften bara.. klick.. Antingen har slutstycket surnat till när oljan kommer ut i runt 5 plusgrader eller så är bössfan trasig :dry:  Jävligt läskigt, begriper mej inte på mekaniken i denna tingest så det är inte självklart att man fixar att rodda med det.

 

Behöver jag säga att jag saknar Benelli? Inte Comforten jag hade, men systemet.. Jaja.. ska riva skiten ikväll efter jobbet så får vi se om det går att begripa sig på det. Ingen bra start :verymad:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

:biggrin:  :biggrin:  :biggrin:

 

Nej just den bössan är jag klar med men jag förstår tanken  :yes:

 

Ska ge Winchestern en ärlig chans när jag får ordning på den igen men fungerar det inte så ska jag kolla på den här Benelli European eller va fan den heter. Kan inte komma ifrån att Benelli är top of the line.. Tänkte dock undvika comforttech jollret, det är bara ett irritationsmoment som knarrar och rör sig skumt. 

 

Sen saknar jag den otroligt mycket mer rappa rekyl som Benellin har  :cool:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...