Hoppa till innehåll

McAfee - sidan blockas vid inloggning


alias

Recommended Posts

Hej!

 

För några månader sedan började McAfee på jobbdatorn att blockera jaktsidan om man försökte logga in på sin registrerade användare (sidan markeras som "röd" och det står nått om säkerhetsrisk).

 

Är det bara för mig det blir så och varför?

 

MVH

Alias

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ibland taggar helt ofarliga URL's hos anti-virustillverkarnas databaser och det brukar försvinna inom ett dygn men är man säker på sin sak så kan man nästan alltid rapportera att de har fel och så plockar de bort varningen inom kort.

 

På mitt gamla jobb blev vi felaktigt taggade som "farliga" av Google helt plötsligt och jag kan lova att telefonerna gick varma på Mountain View den dagen... De blockerade nämligen Sony Ericsson  :wallbash:

Efter påtryckning så försvann den blockeringen men det visar hur sårbart ett system kan vara.

 

Vi har inga annonser som redigeras av tredje part så risken för XSS eller liknande är ofantligt låg så du kan surfa in här utan att vara orolig ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ibland taggar helt ofarliga URL's hos anti-virustillverkarnas databaser och det brukar försvinna inom ett dygn men är man säker på sin sak så kan man nästan alltid rapportera att de har fel och så plockar de bort varningen inom kort.

 

På mitt gamla jobb blev vi felaktigt taggade som "farliga" av Google helt plötsligt och jag kan lova att telefonerna gick varma på Mountain View den dagen... De blockerade nämligen Sony Ericsson  :wallbash:

Efter påtryckning så försvann den blockeringen men det visar hur sårbart ett system kan vara.

 

Vi har inga annonser som redigeras av tredje part så risken för XSS eller liknande är ofantligt låg så du kan surfa in här utan att vara orolig ;)

 

Hej Wizard!

 

Tack för snabbt svar.

 

Testade att mejla McAfee för någon månad sedan, men inget har hänt sedan dess.

 

Känns tråkigt att inte komma åt att kommentera ämnen som man är intresserad av när man har paus i arbetet - framför allt när det funkat i över 3 år på samma arbetsplats.

 

MVH

Alias

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är det inte din arbetsgivare som blockat?

 

-- Mats

 

Ingen aning, vet ej hur dessa program fungerar. Funkar ju att läsa på forumet som vanligt, bara inte att logga in sig på sidan.

 

Med tanke på att företaget ej verkar blocka andra sidor (radiokanaler och Spotify, Youtube m.fl. som verkar stjäla mer kapacitet från nätverket när folk utnyttjar - och som troligen är mer frekvent besökt av de anställda generellt) så har jag svårt att tro att man skulle göra en punktinsats mot detta forum.

 

MVH

Alias

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Beror lite på hur man sätter upp spärrarna och var den sitter.... Likt Trollkarlen så jobbade jag med på SEMC/SonyMobile - där spärrades denna och andra jaktsidor som var "vapenrelaterade" periodvis av brandväggen, periodvis av McAffe som taggade på URL:en. Så det kan sitta på lite olika ställen..... Rekordet var när bandväggen spärrade access till min Gmail då det fanns "vapenrelaterade termer" i mina privata mail. Så jag antar att jag fanns med på listan över "porr, knark och vapengalningarna" på IS/IT - i gott sällskap med trollkarlen och några till.

 

Stoppar brandväggen är det som regel tvärstopp, är det bara URL:en som virusgarden triggar på kan man som regel springa runt den genom att ta en annan länk in - typ direkt till ett ämne eller så. Men har brandväggen fått fnatt kommer man som regel inte runt den med så enkla medel.

 

/T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...