Hoppa till innehåll

åteljakt räv 2013-2014


daavviid

Recommended Posts

Två stycken blev det ikväll, en tik och en hane :) Första vakrävarna för i år och tredje totalt för säsongen... Och man kommer i säng i hyfsad tid också. En bra kväll kort och gott :)

Grattis! Två är inte dåligt  :thumbsup:

Snart är min och brorsans nya vakkoja på hjul färdig att köras ut på plats och sen är det bara att invänta kallare och mer stabilt väder och sen vaka räv i bekvämlighet  :smile:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Två stycken blev det ikväll, en tik och en hane :) Första vakrävarna för i år och tredje totalt för säsongen... Och man kommer i säng i hyfsad tid också. En bra kväll kort och gott :)

Vilken bra start på Vakracet!!

Grattis!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grattis! Två är inte dåligt  :thumbsup:

Snart är min och brorsans nya vakkoja på hjul färdig att köras ut på plats och sen är det bara att invänta kallare och mer stabilt väder och sen vaka räv i bekvämlighet  :smile:

Snö hade varit önskvärt :dry:

Med 8 grader värme så blev inte det vita lagret gammalt!!

Vi får hoppas att det faller lite snö över öarna innan fullmånen är på plats

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Snö hade varit önskvärt :dry:

Med 8 grader värme så blev inte det vita lagret gammalt!!

Vi får hoppas att det faller lite snö över öarna innan fullmånen är på plats

 

Flytta norr ut vet jag. :thumbsup:

 

Typ 100-140 mil så har du snö. :biggrin:  :yes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Snö hade varit önskvärt :dry:

Med 8 grader värme så blev inte det vita lagret gammalt!!

Vi får hoppas att det faller lite snö över öarna innan fullmånen är på plats

Ja allt försvann över natten!! Jag har inga större förhoppningar på det när jag kikar på långtidsprognoserna, ser ut att bli plusgrader ett bra tag till :unsure:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket!! Ska försöka lägga upp en bild från mobilen på dom om jag bara kommer på hur!!?? Har ju tid till att försöka lista ut det nu när snön är borta :(

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja allt försvann över natten!! Jag har inga större förhoppningar på det när jag kikar på långtidsprognoserna, ser ut att bli plusgrader ett bra tag till :unsure:

Denna väntan  :dry:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Denna väntan :dry:

Jo särskilt när man har en ny koja att inviga och verkligen hoppas på en -15 så att man kan uppskatta värmen och bekvämligheterna, något som man har drömt att ha under tidigare vintrar! :dry::tongue:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är bara att flytta norr ut om ni har för lite av snö o kyla så att ni kan testa den nya kojan o utrustningen. :thumbsup:  :tongue:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är bara att flytta norr ut om ni har för lite av snö o kyla så att ni kan testa den nya kojan o utrustningen. :thumbsup::tongue:

Fast att köra dit upp i 30km/h är inget direkt lockande, när man väl är framme så har nog snön här nere anlänt :tongue:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fast att köra dit upp i 30km/h är inget direkt lockande, när man väl är framme så har nog snön här nere anlänt :tongue:

 

Nej, det är det inte! Haha! Kanske det! :thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Att övertyga Frugan om att styra ett flyttlass rätt upp i snön är heller inte så lockande  :ph34r:

Hon siktar snarare åt andra hållet i så fall  :cool:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Att övertyga Frugan om att styra ett flyttlass rätt upp i snön är heller inte så lockande  :ph34r:

Hon siktar snarare åt andra hållet i så fall  :cool:

 

Hm! Veklingar? Rikligt med snö o ordentlig vinter med lite snöstorm ibland. 

Just nu toksnöar det ute blötsnö. :sad:

Ingen höjdare precis. :sad:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo lite veka är vi här nere , men det har nog med den salta luften och havsvindarna att göra.

Det märks speciellt på de Norrlänningar som flyttar hit och börjar frysa in i benmärgen  :devil:  :woot:

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Haha! Jag vet vad snål havsvindar innebär. Den är lika otrevlig som nordanvinden som sveper ner från ishavet just nu. :thumbsup:

Nordanvinden som svepte in över Huskvarna-Jönköping var lika otrevlig som er vind där ute på V-kusten. :thumbsup:

Det fanns inga kläder som stoppade den vinden.

Haha! Jag har aldrig sett frun frysa så mycket sedan hon var med mig ner till Huskvarna första julen vi träffades. :thumbsup:

Det var det värsta som hon hade varit med om. :thumbsup:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det värsta är att vi bor på öar, det spelar liksom ingen roll vilken vindriktning det är för att det ska vara så kallt :wink::tongue:

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det värsta är att vi bor på öar, det spelar liksom ingen roll vilken vindriktning det är för att det ska vara så kallt :wink::tongue:

 

Ja, jag vet det Anders! :smile: Jonsson har varit på både Orust o Tjörn en gång i tiden. :thumbsup:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Häng nu inte läpp över snöbrist.. Två-tre dagar innan fullmåne samt då även fullmåne-natten så kan man vaka oavsett. Vall/stubb gammalt gräs.. ger ett jävla ljus. Enda som skulle vara lite svårt är plöjd åker med svart jord, då kan det vara svårt men har man en åtel som drar så fungerar det även då. Men det kräver riktigt bra optik..

 

Och givetvis klart väder så man har hjälp av månen.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Helt sant!

Fördelen med snön är också att man kan se hur de är besökta men vi fick ju en glimt när snön låg.

Fullmånen får nog bli använd denna månaden om inte molnen strular till det förstås!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hemma kom det snö förra veckan och som jag har sett har det inte vart någon räv på åteln nu när det är lite snö. Innan snön kom så har det vart räv där. Får hoppas att de kommer tillbaka snart

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...