Hoppa till innehåll

Stora tråden om riktigt bra jaktresor


kalleanka70

Recommended Posts

Sitter och funderar över var jag ska ta vägen 2014. Det finns en uppsjö av resmål, arrangörer och jakter att tillgå.

Ni som varit iväg under senaste 2 åren och har tips på riktigt bra upplägg kan ni inte skriva några korta rader om arrangören, landet, reviret, djurtillgång, utfall om ni känner för det pris och kanske tips på länkar också?

 

Tacksam för input så ös på med era lyckade resor.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

F. d. arb.kollegan åker m Diana enbart numera o han är nöjd med deras resor o jakter.

Han sköt den här -12 och i höstas var han till Turkiet o jagade grisar och sköt bl. a en med 21 cm betar.

 

Innan dess åkte han med svenska jaktresor o Erik, men där var det en sak som skedde i Kanada när han var dit o därefter gick dom skilda vägar.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Åkte med Diana till Polen på drevjakt för 4 veckor sen. Reviret hette Zamrzenica o låg i norra Polen (ca 50 mil från Swinoujscie). Vi såg 200+ vilt på tre dagar så tillgången på vilt kan jag inte klaga på. Upplägget var proffsigt, boendet helt ok. Däremot var priset för jakten o fällavgifterna i den högre delen av skalan.

Jag kommer nog inte att åka dit igen utan välja ett revir som ligger längre västerut för att underlätta transporten. Jag (o övriga som var med) bor i Skåne så att åka via Ystad eller över DK är att föredra för oss.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En combiresa. Lite av varje, Polen, Ungern, Tyskland är jag sugen på. Har möjlighet att åka till USA och jaga Vitsvanshjort hos släkten men känns lite långt för en kortare trip, 4-5 dgr.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...