Hoppa till innehåll

På jakt med Lotta o Leif


Foffe

Recommended Posts

GW i all ära men det är ingen jag vill att ska vara jaktens ansikte utåt i media och samhället, spär bara på den bild som redan finns och som vi lär försöka sudda bort.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det verkar skoj. Gillade historieätarna och hoppas på lite samma stil, typ underhållande & tankeväckande. Dessutom är man väl inte direkt bortskämd med välproducerade jaktprogram (som jag hoppas detta blir).

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

:thumbsup: Jadå, det blir att se vad "professorn" gör för tekniska undersökningar i skogen Historieätarna var bra, GW är ju också bra.

 

Riktigt intressant att se vad denna duo kan "koka" ihop.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det känns som jag blir sittande i soffan i varje fall!! :smile:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

"nu ere inte så att vi står här å förstör levande pilsner utan du har väl fyllt vatten på tomburkar va?" haha vilken citatmaskin GW är. :D

Han verkar dock inte vara lika bra som skytteinstruktör:

2VSkLD3.jpg

 

Hoppas Lotta fixa anläggning innan det är dags för älgstudsaren...

 

Programmet verkar väl ok, hade gärna sett längre avsnitt än 12 minuter dock.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Passade på att se programmet nu på morgonen. Jag tror det blir riktigt bra!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tror detta är ett oerhört viktigt program för jakten i allmänhetens ögon. Omdömen kan falla kring GW och hur han är/ vad han lär ut, men för att den stora massan ska sätta sig och se programmet på nätet så vill det till att de medverkande har stor attraktionskraft, kan förmedla åsikter bra och samtidigt vara tillräckligt utåt för att skapa rubriker.

 

Lotta har varit riktigt bra i historieätarna tillsammans med Erik H och jag tror att hon är rätt person att ge jakten en riktig möjlighet. Trovärdighet är nyckeln och den hade inte funnits på samma sätt om det var Carola tillsammans med Thomas Ekberg som skulle göra samma programserie.

 

Gissar att programserien är långt från slutdiskuterad...

 

(hade varit lite roligt om GW gjort Lotta till medlem i halvmåne-klubben i första avsnittet :happy:)

 

/M

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte det var ett trevligt program, med avslappnad stämning. Sen kan man naturligtvis ha synpunkter på den gode LGWP, men det ska ju vara bra teve och då finns väl inget bättre sätt att engagera jägarkåren än dessa ganska så uppenbara bristerna.

 

Ölburkscitatet är det klass på  :thumbsup:

 

Jag tror som Maichel att det är ett bra sätt att förmedla en förståelse för jakt till allmänheten. Hon gör en del rätt sköna reflektioner typ "är det det här som är jakt, att sitta stilla i 5 timmar utan att det händer någonting"  :tongue:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hörde henne prata om jakt på radion nyss, bland annat att man inte ska skjuta fler djur än man kan äta upp. Blir nog ingen predatorjakt där inte.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hörde henne prata om jakt på radion nyss, bland annat att man inte ska skjuta fler djur än man kan äta upp. Blir nog ingen predatorjakt där inte.

 

Det gjorde jag också. Hon pratade med Lotta. Intressant program. Såg webversionen tidigare idag. :smile:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Synd att det var så kort men ok kvalitet ändå tycker jag. Lotta är ju underbar, Leif, tja det blir väl kul att se honom glesa ur Stojjans grisbestånd i rikstelevision. :)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Går det på tv eller måste man in på play för att se programmet?

Det är någon ny tjänst SVT har så det går nog bara se på nätet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan nog bli bra detta, Inhwan tror jag har rätt ok koll.. han har tragglat sig igenom viltmästarutbildningen så tja allt praktiskt konkret "hands-on" lär hon få från honom  :biggrin:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...