Hoppa till innehåll

fiskesemester 2014


Urban

Recommended Posts

Har tyvärr inga kompisar...:D.

Strävis var ju en riktig hardcorefiskare en gång i tiden..men han verkar ha legat av sig.;)

mvh/Urban

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nils l här på forumet måste ju kunna tipsa er om nya fiskevatten längre norrut. :smile:

Du har ju Västerbottens fjällvärd som också består av en hel del sjöar.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag ska till Funäsdalen i jobb nu i veckan, tror spöet måste åka med!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Giertsbäcken i Västerbotten kan ju vara ett alternativ.

Extra kul att tipsa om allt utanför Jämtland

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har varit lite runt Saxnäs och Vilhelmina. Ransarån var en favorit, kvoterat vatten på den tiden för 8 år sedan.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har varit lite runt Saxnäs och Vilhelmina. Ransarån var en favorit, kvoterat vatten på den tiden för 8 år sedan.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Är väl fortfarande kvoterat....? Menar du övre ransarån..?

mvh/Urban

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan varmt rekommendera hembyns FVOF...Långå i Härjedalen. Ligger lite mitt emellan de stora turiststråken Funäsdalen och Vemdalen, inte så 'turistiskt' så det brukar vara ganska lugnt tempo. Turisterna som är där, är ofta ganska hängivna rena fisketurister, men det är aldrig speciellt tätt. Fisket är mycket bra med många olika sorters fiske...strömmande vatten, stor älv, stor sjö/magasin, småtjärnar, bäckar. Bra billigt boende finns flera alternativ i byn inkl enklare camping. Fisket är ofta mycket bra...rocken kläcker just nu...storharr fångas dagligen :yes:

 

Kolla dessa sidor:

 

http://www.langafisket.se/Langafisket.html

 

Och på Facebook...sök på "Långå Fisket" (OBS! med mellanslag).

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Långå har också funnits med i tankarna. Var faktiskt där på vintersemester för 6-7 år sedan. Varit två år sunt tännäs/funäsdalen, men alldrig fiskat i långå.

Har en bekant här i sörmland som åker upp 1-2ggr varje år. Han verkar iaf nöjd..;)

Nu verkar det som att det kommer att lösa sig genom en forist som kommit med förslag som var riktigt tilltalande....... Rapporter lär komma...:D

mvh/Urban

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Någon som har tips på bra fiske i närheten av Funäsdalen? Jag åker upp imorgon och blir till torsdag, har alltså bara en kväll på mig (inga längre utflykter från byn mao). Haspeln åker med!

Med vänlig hälsning,

Daniel

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur det är så här tidigt, men ljusnan upp mot bruksvallarna är riktigt fin. Rekomenderas varmt...!

mvh/Urban

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag satsar mina timmar på att åka upp, jaga älg och fiska i 10 dagar... Men det blir inte förn runt september..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jamen det ska jag också....:D

Plus en passröjar/ fiske/ grålletränarhelg, plus några fler grålletränarhelger....familj vad är det;)

mvh/Urban

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag satsar mina timmar på att åka upp, jaga älg och fiska i 10 dagar... Men det blir inte förn runt september..

Jagar du inte älg förrän i september, det är ju så trångt i älgskogen då.....

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jagar du inte älg förrän i september, det är ju så trångt i älgskogen då.....

Bättre med älg tidigare på säsongen , men då är dom juh till fjälls..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bättre med älg tidigare på säsongen , men då är dom juh till fjälls..

nänä, nån finns kvar, testa i juli men skit i kalvjakten då :tongue:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har inte förstått det där med att trängas vid fiskevatten, är det folk där man tänkt vara åker man någon mil till...

Runt lycksele,norsjö,malå,åmsele finns det rätt många BRA fiskevatten, som man ändå kan slippa se annat folk.

Många harrbäckar, och många fina öringbäckar...

 

Åman, är ett hett ställe..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har inte förstått det där med att trängas vid fiskevatten, är det folk där man tänkt vara åker man någon mil till...

Runt lycksele,norsjö,malå,åmsele finns det rätt många BRA fiskevatten, som man ändå kan slippa se annat folk.

Många harrbäckar, och många fina öringbäckar...

Åman, är ett hett ställe..

Låter riktigt lockande, men nu har jag blivit erbjuden privat guidning till hemligjaure i jämtland.

mvh/Urban

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu har du ju hittat en hemlig jaure redan, bra för er. Annars gillar jag tipset Rogen, med kanot. Aldrig varit dit själv men googla till er nästa tripp.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var riktigt spännande när vi gick över. Ca 10 cm vatten i kanoten, efter att en våg slagit in. 6-700 m kvar till land.;)

Som tur var gick det bra, men erik blev lite skeptisk....:D

mvh/Urban

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då har jag varit och provat Ljusnan. Vattennivån var rätt hög, ca 15-20cm över normala fick jag höra. Trots det var vattnet kristallklart och jag fick se öring följa draget i omgångar! Dessvärre ville ingen slå på, men det var ändå en fin eftermiddag.

Jag tänker återkomma längre fram i sommar, hoppas på lägre vatten och mer huggvillig fisk då :)

Med vänlig hälsning,

Daniel

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Dina vatten lockar ordentligt nils.. Bar det att det blir ju dubbel så långt ......;)

Och då finns det de som kallar trakterna jag bor i för mellan sverige?? :huh:

mvh/Urban

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Dina vatten lockar ordentligt nils.. Bar det att det blir ju dubbel så långt ...... ;)

Och då finns det de som kallar trakterna jag bor i för mellan sverige?? :huh:

mvh/Urban

 

Ibland måste man vidga vyerna Urban o prova på lite nya fiskevatten när trängseln börjar märkas i hemmavatten. :thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...