Hoppa till innehåll

Scoutguard 550 8MP MMS Fungerar ej


Drewsen

Recommended Posts

Hej,

 

Köpte en Scoutguard 550 på XXL Sport & Vildmark för cirka 3 veckor sedan, har ett comviq kontantkort i och den visar rätt symbol på skärmen enligt bruksanvisningen, den knäpper bilder till SD-Kortet men skickar inte några MMS.

 

Kan det vara inställningarna i GPRS / MMS Delen, någon som kan visa sina inställningar så jag vet vad som skall stå på vilken plats?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Funkar dem andra kort än Telia?

S.

Kanske bara funkar med telia, inte testat det, men skulle behöva veta någon som har en likadan kamera och dess inställningar för MMS

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kör endast gprs i mina 2 kameror, en med comviq och en med telia kontant.

Det jag fick göra med kameran jag kör comviq på var att fixa en mail via tele2 ,  typ åtelkameran@tele2.se för att den skulle funka att skicka med

 

[GPRS Setting]

Server=mail.tele2.se

Port=587

APN=internet.tele2.se

Account=

Password=

Email user= typ åtelkameran@tele2.se

Email password=Det du väljer

 

Alright, tar jag bort den informationen som står under MMS då och lämnar det blankt?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag köpte nyss 2 kameror och satte in ett telia kort och sedan valde jag telia/halebop och inte bara telia i programmet då säljaren sa att de funkar bättre med inställningen telia/halebop än bara telia,....å sen fick jag köpa 2 nya xtralånga anntenn då mottagningen inte var den bästa på min skog. prova de :thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Alright, tar jag bort den informationen som står under MMS då och lämnar det blankt?

Nej det har inte jag gjort iaf, Har mms inställningarna ligger med men kör bara på gprs.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nej det har inte jag gjort iaf, Har mms inställningarna ligger med men kör bara på gprs.

ok, de har jag själv inte kollat upp men de lär ju vara samma sak tycker jag, om mms inställningarna är ok så kan du ju skriva in e-mailen å skippa mobilnummret om du tycker de är bättre än att få korten på datorn å inte till mobilen men du kan nog inte bara skriva in gprs inställningarna å skippa mms inställningarna, då de hör ihop, de enda du gör är ju att skriva mailen å inte mobilnummret, prova dej fram så ska du nog snart få bilderna via gprs 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Får man vara så jobbig att även be om MMS inställningar alltsp det som skall stå i .INI filen också, så jag vet att jag är rätt ute?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ok, de har jag själv inte kollat upp men de lär ju vara samma sak tycker jag, om mms inställningarna är ok så kan du ju skriva in e-mailen å skippa mobilnummret om du tycker de är bättre än att få korten på datorn å inte till mobilen men du kan nog inte bara skriva in gprs inställningarna å skippa mms inställningarna, då de hör ihop, de enda du gör är ju att skriva mailen å inte mobilnummret, prova dej fram så ska du nog snart få bilderna via gprs 

Har både mail och mob nummer inlagt på mina kameror, Men jag har bara aktiverat gprs i kameran så den skickar till min mail på mobilen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Får man vara så jobbig att även be om MMS inställningar alltsp det som skall stå i .INI filen också, så jag vet att jag är rätt ute?

Har ingen kopia på ini filen hemma, Men det jag har skrivit in är:

 

[MMS Setting]

URL=http://mmsc.tele2.se

APN=internet.tele2.se

IP=130.244.202.30

Port=8080

Account=blankt

Password=blankt

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har ingen kopia på ini filen hemma, Men det jag har skrivit in är:

 

[MMS Setting]

URL=http://mmsc.tele2.se

APN=internet.tele2.se

IP=130.244.202.30

Port=8080

Account=blankt

Password=blankt

 

Strålande!! Fick det till att fungera, helt underbart. Tack för all hjälp!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Strålande!! Fick det till att fungera, helt underbart. Tack för all hjälp!

Kanon :biggrin:

Har haft lite strul med mina kameror så det lilla jag kan bistå med iaf

Lycka till

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Jag har köpt samma kamera. Helt plötsligt slutade den skicka mms till mig trots att grisarna vart där. Min är 3 månader gammal och ingen täckning finns i kameran oavsett vart jag provat starta upp den. Vad kan vara galet? Täckning skall man ju få direkt utan att ändra inställningar mm.? Abbonemang Telia.

Har provat skicka kort manuellt och efter en stund står det - Sätt i sim-kortet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

DLM: tejpa baksidan på smi - kortet. Så får kortet bättre kontakt. Så fick jag göra på min ena kamera. Därefter har min fungerat fint.

/M

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

DLM: tejpa baksidan på smi - kortet. Så får kortet bättre kontakt. Så fick jag göra på min ena kamera. Därefter har min fungerat fint.

/M

Ok, menar du för att det skall öka i tjocklek? Vanlig genomskinlig tejp. Slutade helt plötsligt att fungera.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag använde silver. Men då måste du se till att en remsa av tejpen sticker ut annars får du kanske aldrig ut simkortet igen. Testa med genomskinlig vanlig tejp först. Du uppfattade rätt. Det är för att få upp tjockleken och bättre kontakt.

/M

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har köpt samma kamera. Helt plötsligt slutade den skicka mms till mig trots att grisarna vart där. Min är 3 månader gammal och ingen täckning finns i kameran oavsett vart jag provat starta upp den. Vad kan vara galet? Täckning skall man ju få direkt utan att ändra inställningar mm.? Abbonemang Telia.

Har provat skicka kort manuellt och efter en stund står det - Sätt i sim-kortet.

Hade problemet oxå med att kameran slutade skicka bilder till mig, Det visade sig att sim-kortet gett upp. Fick hem ett nytt och då funkade det direkt.

Prova sim-kortet i en mobil om det funkar i den.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag använde silver. Men då måste du se till att en remsa av tejpen sticker ut annars får du kanske aldrig ut simkortet igen. Testa med genomskinlig vanlig tejp först. Du uppfattade rätt. Det är för att få upp tjockleken och bättre kontakt.

/M

Skall prova mig fram, tack för tipset!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hade problemet oxå med att kameran slutade skicka bilder till mig, Det visade sig att sim-kortet gett upp. Fick hem ett nytt och då funkade det direkt.

Prova sim-kortet i en mobil om det funkar i den.

Detta var min tanke med men testade nu och kortet funkar som det skall i mobiltelen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Detta var min tanke med men testade nu och kortet funkar som det skall i mobiltelen.

Det gjorde mitt med första gången jag provade i mobilen, så jag satt i kortet i min andra kamera mem utan resultat, provade i mobilen igen efter ett tag och då fungerade inte sim-kortet helt plötsligt.
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...