Hoppa till innehåll

hs_merkel

Recommended Posts

Jag har Protac II idag och den verkar dämpa bäst av Peltors kåpor ser jag.

 

Vore intressant att se liknande från andra fabrikat.

 

/Mike

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kör med Tactical och är dämpningsmässigt nöjd.
Får lite ont i skallen om jag har dem på för länge då bygeln klämmer lite.

 

Sen är det ju så att de är mer i vägen än ett par Sporttac i och med att de är djupare.
Framförallt vid hagelskyttet kan detta stöka lite då det är lätt att de slår i kolven och flyttar sig på örat
samt dessutom stör själva skyttet.

Men som helhet är jag nöjd med mina, har haft dem i sex år och de håller kanon (bortsett från de usla muffarna vid mickarna), drar lite batteri och dämpar som sagt rätt bra.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag använder mest Peltor Tactical XP och tycker dom är utmärkta. Dämpar bra och för mig är dom inte ivägen för kolven vid hagelskytte. Ska byta hygiensatsen så fort jag kommer ihåg det när jag är i butiken få de börjar bli några år... Rekommendationen är väll annars att byta sånt 2 gånger/år

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har protac 2 och är väldigt nöjd. Dämpar bra och tycker att ljudet är bra. Bytte från msa supreme. Ville ha mer dämpning och komma ifrån att msa är för grunda så att örat inte riktigt får plats. Hade vanliga skumringen. Gelringen sägs vara bättre.

Har för mig att tactical xp och även vanliga bullseye 2 är samma kåpa m samma dämpningsvärde. Vill också minnas att det som skiljer tactical från protac 2 är att tactical har equalizer-inställning o en röst som berättar inställningen. Har inte provat dem men tyckte inte att det kändes nödvändigt när jag köpte.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är någon nära gbg sugna på ett par så löp o köp på xxl, finns nån enstaka kvar av de svarta till det nedsatta priset.

 

Provade mina nu och är mycket nöjd, supersköna dessutom!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har ett par gamla Tactical XP som sagt, använt dem mycket när jag jobbat som funktionär på startplattan på folkracetävlingar. Dämpar mycket behagligt även om idioterna tokvarvar när man sätter ner huvudet jämte utblåset!! :thumbsup::thumbsup:

post-6360-0-80800500-1408108164_thumb.jp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Var kan man hitta peltor Spottac WS till bra pris?

Fundera på dessa då kablar bara går av. Och vill man inte höra allt sur är de bara att lyfta dem :thumbsup:

 

S.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Föresten om ni vill ha maximal dämpning så rekommenderar jag protac 3 :thumbsup:

Skaffa dessa på jobbet då jag kör kompressorn.

 

S.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Någon som har dessa och kan utala sig om ljudkvaliten?

 

S.

Jag har ett par. Ge ett bud på dom. Ljudkvalitén är mycket bra men du kommer bli besviken på batteritiden.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mindre än en jaktdag. Pappa har likadana han med och han kör BT till Icom f34 han brukar få byta batteri till sista såten.

Jag hade samma problem med mina Soundscope men så köpte jag Duracell batterier o nu håller de skitbra. Har bytt batteri 3 gånger sedan älgjaktspremiären. Kan ta en bild på förpackningen så du ser vilka det är :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ursäkta O/T men till er som har strul med batteritid i soundscope - tar ni ur batteri ur hållaren varje gång ni använder dom? om inte så testa det. låter man batterierna ligga i håller de en knapp vecka men plockar man ur håller de lite längre. jag satte i nya batterier inför septemberjakten men fick byta till nya i helgen dvs minst två månaders hållbarhet. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ursäkta O/T men till er som har strul med batteritid i soundscope - tar ni ur batteri ur hållaren varje gång ni använder dom? om inte så testa det. låter man batterierna ligga i håller de en knapp vecka men plockar man ur håller de lite längre. jag satte i nya batterier inför septemberjakten men fick byta till nya i helgen dvs minst två månaders hållbarhet.

Jag har inte tagit ur mina mellan gångerna annat än under lågsäsong. Känns som att man inte vill öppna o stänga locket oftare ännnödvändigt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har inte tagit ur mina mellan gångerna annat än under lågsäsong. Känns som att man inte vill öppna o stänga locket oftare ännnödvändigt.

För att knäcka slädarna? Jag jagar visserligen inte lika mycket som du ;) men jag har tagit ur varje gång jag använt i tre år utan att de gått sönder. Skillnadeb på livslängden i batterierna är rejäl så kan vara värt att prova
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ska prova det :) Men du viker bara ut dom då eller?

Öppnar, plockar ur batteri och stänger dom tomma. Sätter i batterierna igen när jag ska använda dom. Vågar inte lämna släden öppen för risken att knäcka den. Det viktiga är nog att batterierna inte blir kvar inne tror jag.
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är dem batterierna jag använder.

Plockar ur dem. Men brukar oftast dö när de är som hetast.

Peltorma lät inge vidare. Om de är sån dålig batteri tid. Är de nog bättre att köra dem vanliga med sladd då känns de som.

S.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då tror jag att du borde skicka in dina Soundscope på kontroll. Måste vara något fel på dom.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har varit inne mellan 7-10 gånger har tappat räkningen? I helgen gick hörslingan.

S.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Pratade med Soundscope idag, dom ville ha in mina när säsongen var över. Då de troligt är något fel på dessa.

Och säsongen sluta typ i Juni :tongue:

 

S. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har du inga kåpor du kan ha medans de är inne på reparation om du skickar in dom nu då?

Om inte kan du få låna mina SportTac WS mot fraktkostnaden medan dina Soundscope är på rep.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...