Hoppa till innehåll

Signe hittade en gris i morse...


N S

Recommended Posts

En mycket märklig historia... åkte ut på en påskjuten bock... fick det till bom men lät Signe va lös efteråt.

 

Hon drog iväg och det blev ståndskall borta i andra änden av åkern. fan va kul tänkte jag, läge o skjuta en gris på stånd. Tog mig snabbt dit och hittade henne luggandes en död gris... klart skjuten... ingång i bröstet och lite snett ut mot buken till.

 

Vem som skjutit den är inte utrett. jag fattar inget... utredning pågår men det verkar jävligt svårt att reda ut vem som skjutit...

Antar att nån ljuger... men jag förstår inte varför man gör det ??? lixom inget fel begånget i och med att grisen är lovlig osv.

 

Den va likstel men torr. det regnade igår kväll och halva natten tror jag. Blodet kring grisen, på löv m.m. va inte utspätt av regnet.

post-348-0-37518600-1408359280_thumb.jpg

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det sjuka är att där finns inga grannar inom någon km... mitt inne i ett skifte på 4-500ha.... med det skottet kan knappast grisen gått mer än 100m... sågs en mysko bil igår kväll och det hördes oxå ett skott i samband med det....

 

Men då borde grisen varit blöt av regnet... eller blodet utspätt...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Två funderingar

 

1. Väldigt, väldigt osannolikt men konstigare saker har ju hänt. Finns det någon som helst möjlighet att kulan som sköts mot bocken ändrade riktning i det där trädet och kan ha träffat grisen i något ris eller liknande i närheten?

2. Ser visserligen bara ut att vara en men kan den där spenen ha gjort att en eventuell skytt fick kalla fötter när det kom randigt bakom och helt enkelt försökte mörka?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...