Hoppa till innehåll

Valp till vårvintern -15


Hälleforshunden

Recommended Posts

Hej,jag ägnade nästan en hel dag åt att ringa runt o jämnföra olika bolag. På min topplista hamnade Folksam och Optimal,valde det sistnämnda. Dom hade lite bättre pris,villkor,bra bemötande,365 dgr karenstid och ingen självrisk vid rovdjursskador,inkl vildsvin(enda bolaget som hade det då). Hade lika gärna kunna blivit Folksam också. Kan vara värt att kolla upp.

/Lars.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Får kolla och jämföra lite, har ju allt annat under folksam så det lutar ju lite åt det :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Valde ut min blivande valp idag. Nästa fredag hämtar jag hem han. Riktigt gulli va han :)

Jupp, då knöt sig äggledarna igen :biggrin:. Toksöt liten rackare. :wub:

 

Lycka till med "liten".  :thumbsup:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Valde ut min blivande valp idag. Nästa fredag hämtar jag hem han. Riktigt gulli va han :)

 

En riktig liten sötnos el. ska det vara gräddnos. :wub:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jupp, då knöt sig äggledarna igen :biggrin:. Toksöt liten rackare. :wub:

Lycka till med "liten". :thumbsup:

Tack! Det kommer att bli superkul med hund :) hoppas han blir en stjärna ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack! Det kommer att bli superkul med hund :) hoppas han blir en stjärna ;)

Det ser man ju redan nu att han blir.  :biggrin: Det finns någon märklig förbindelse mellan äggledare och ögon på oss kvinnor :huh:  :D

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det ser man ju redan nu att han blir. :biggrin: Det finns någon märklig förbindelse mellan äggledare och ögon på oss kvinnor :huh::D

Man får hoppas :D

Haha ja men så märkligt är det väll inte, så söta som hundvalpar är :)

Tips på belöningsgodis någon? Blev tipsad om frolic men det man läser på forum så verkar det inte vara det nyttigaste alternativet :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Man får hoppas :D

Haha ja men så märkligt är det väll inte, så söta som hundvalpar är :)

Tips på belöningsgodis någon? Blev tipsad om frolic men det man läser på forum så verkar det inte vara det nyttigaste alternativet :)

Små skurna leverbitar som torkas/rostas i ugnen är ett tips. Lite jobb, men helt klart uppskattat. Och den muntliga belöningen ska självklart stå som nummer 1.  Resten är bara lite extra +  :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Små skurna leverbitar som torkas/rostas i ugnen är ett tips. Lite jobb, men helt klart uppskattat. Och den muntliga belöningen ska självklart stå som nummer 1. Resten är bara lite extra + :wub:

Jo men det har jag tänkt, men då lever inte är bra i stora mängder vilket kommer att behövas vid inlärning så hade jag tänkt mig nått gott och nyttigt samt lättuggat belöningsgodis :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag använder mig av leversnittar. Finns att köpa lite var stans,billiga också.

/Lars.

Onyttigt :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack!  :)

Ja Jag hoppas att valpen kommer att passa in hemma hos mig. Surt bara att jag blir sist att välja valp:( hade hoppats kunna välja valp med bäst psyke och mentalitet iom att jag kommer att ha med den på alla möjliga aktiviteter och även lämna den hos 1-2 olika familjer dom gånger jag jobbar. Valpen kanske blir stressad av miljöombytet? Någon som vet hur Man på bästa sätt får en lugn och trygg valp? Jösses vad böcker jag måste köpa nu så jag blir väl förberedd..  :P

 

Bättre med sent svar än aldrig ;)

 

Jag valde min sist och det har blivit väldigt bra så det är inget du behöver tänka på. Mycket kan ju hända från dagen man väljer valp till den väl står i skogen så det är viktigare, enligt mitt tycke, att titta på hur föräldrarna är.

Som andra skrivit är det viktigaste i början att spendera mycket tid med hunden så ni får en god relation :)

 

 

Valde ut min blivande valp idag. Nästa fredag hämtar jag hem han. Riktigt gulli va han  :)

 

 

Ja han var en söt rackare :) Nu är det bara några dagar kvar för dig ;)

 

Man får hoppas :D

Haha ja men så märkligt är det väll inte, så söta som hundvalpar är :)

Tips på belöningsgodis någon? Blev tipsad om frolic men det man läser på forum så verkar det inte vara det nyttigaste alternativet :)

 

Jag, eller rättare sagt hundarna gillar Agility snacks och Yummeez, men så är jag ju också återförsäljare av just dem. Men de finns även hos bland annat Animail och andra webbutiker om du bara googlar på dem.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bättre med sent svar än aldrig ;)

Jag valde min sist och det har blivit väldigt bra så det är inget du behöver tänka på. Mycket kan ju hända från dagen man väljer valp till den väl står i skogen så det är viktigare, enligt mitt tycke, att titta på hur föräldrarna är.

Som andra skrivit är det viktigaste i början att spendera mycket tid med hunden så ni får en god relation :)

Ja han var en söt rackare :) Nu är det bara några dagar kvar för dig ;)

Jag, eller rättare sagt hundarna gillar Agility snacks och Yummeez, men så är jag ju också återförsäljare av just dem. Men de finns även hos bland annat Animail och andra webbutiker om du bara googlar på dem.

Jag fick tillslut ändå välja bland två valpar, så jag valde den mörkaste ;) känns jobbigt att måsta vänta ända tills på fredag, men vad gör man :(

tack för förslagen,ska kolla upp det godiset :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag fick tillslut ändå välja bland två valpar, så jag valde den mörkaste ;) känns jobbigt att måsta vänta ända tills på fredag, men vad gör man :(

tack för förslagen,ska kolla upp det godiset :)

 

De måste ju ha åldern inne :) Sen kommer du ändå få tillräcklig med tid med den lille!

Gör det :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hemma!!!

:wub:  :wub: Ynki pynki, så söt man är. Ser lite vilsen ut, men det rättar till sig. Ta hand om lilljägaren.  :wub:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

:wub:  :wub: Ynki pynki, så söt man är. Ser lite vilsen ut, men det rättar till sig. Ta hand om lilljägaren.  :wub:

Ska göra mitt bästa :) han har mest sovit dom senaste timmarna, annars har det varit full rulle och ståndskall på gummigris :D

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ska göra mitt bästa :) han har mest sovit dom senaste timmarna, annars har det varit full rulle och ståndskall på gummigris :D

Gummigris?? Vad har hänt med traditionella "postis"?. Hur många hundar har inte tuggat på denne figur?? :biggrin:

Har du döpt honom ännu??

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gummigris?? Vad har hänt med traditionella "postis"?. Hur många hundar har inte tuggat på denne figur?? :biggrin:

Har du döpt honom ännu??

Ja det vet jag inte, hittade bara en gris på affären :) han heter arro :)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Han sov mest hela tin :)

:biggrin:  :biggrin: Det var nästan en tokig bild det där :biggrin: Arro ser nästan på snudden till hjälplös ut.  :wub: Men, som alltid, så döljs stubintråden under kaggen :wub:  :wub: Toksöt är han i allafall.  :yes:   

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...