Hoppa till innehåll

Söker jakt, småland/östergötland


jakobj

Recommended Posts

Hej!

Nygammal medlem, var med redan från 2005 under annat nick och är nu aktiv igen efter flera års bortavaro.

Anledningen är att jag dels flyttade från norrland till söder och dels i den vevan i princip slutade jaga. Höll fast vid lite älgjakt i fjällen varje höst men inte mer än så.

Men nu Försöker jag börja igen!

 

Det svåra har jag upptäckt är att hitta någonstans att jaga här i trakterna.  Däruppe var det ju bara att köpa jaktkort och jaga på ungefär..  :biggrin:

 

Så jag letar med ljus och lykta efter alla möjligheter att jaga här nere nu. Bor i Västervik men kan köra rätt långt för att få jaga. Den mesta jakten är intressant!

Så om någon antingen kan tipsa om jaktlag eller bara känner att ni kan ta med en marklös omstartare på jakten någon dag så uppskattas det väldigt mycket! Har inte så mycket att erbjuda i gengäld tyvärr.  :sad:  Men jag är ju hyfsat trevlig och lugn så jag är inte så besvärlig att släpa på.. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har lite mycket de två kommande helgerna, men sen kanske vi kan sy ihop något...

Vartifrån kommer du?

mvh/Urban

 

Jag bor i Västervik. Jag flyttade hit från Saxnäs/Vilhelmina.

Jag uppskattar vad som helst och är mycket tacksam för all hjälp! :smile:

 

Har du gjort något skjutprov i år (älgdekalen räcker)? I så fall kan jag erbjuda lite älgjakt nästa lördag. Men det är drygt 15 mil till Västervik.

 

Jo jag har skjutit godkänt älgprov. Har följt med och jagat med ett lag här ett par gånger och dom hade det som krav så det har jag. Fick nån sorts bevis efteråt så det var nog älgdekalen antar jag?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo jag har skjutit godkänt älgprov. Har följt med och jagat med ett lag här ett par gånger och dom hade det som krav så det har jag. Fick nån sorts bevis efteråt så det var nog älgdekalen antar jag?

Älgdekalen är det "enklaste" med 4 skott inom träffområdet stillastående, så det är nog lugnt.

Du behöver inte boka upp dig just nu, men du har älgjakt nästa lördag här om du vill då. Vi har 2+4 kvar (2k ha), och blir nog runt 10 skyttar och 2-4 hundar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Älgdekalen är det "enklaste" med 4 skott inom träffområdet stillastående, så det är nog lugnt.

Du behöver inte boka upp dig just nu, men du har älgjakt nästa lördag här om du vill då. Vi har 2+4 kvar (2k ha), och blir nog runt 10 skyttar och 2-4 hundar.

 

Tack för erbjudandet!

Jag pm:ar

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...