Hoppa till innehåll

Svårt att inte imponeras av skyttet!


Christian N

Recommended Posts

Eller kanske vi skall köra en jaktside träff på Susegården? Fast jag själv skulle behöva en extra duvning även innan jag vågar visa mitt skytte i det här sällskapet...

Vill man komma undan billigare så kolla in www.vaxjojsk.se och företagsskyttet. Om man råkar ringa dit så får man prata med en charmant kille :)

Jag skulle säkert kunna peta ihop en dag i vår och små träna inför Susegården oxå. Vi har ju ett 50-tal kastare och vet jag önskemålen kan jag svira ihop stationer som passar oxå...

/M

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Eller kanske vi skall köra en jaktside träff på Susegården? Fast jag själv skulle behöva en extra duvning även innan jag vågar visa mitt skytte i det här sällskapet...

 

Skit i det!

 

Man har bra dagar, man har dagar man skjuter som en - hrm, jag undviker här det gravt  nedvärderande och gravt manschauvinistiska könsuttryck av respekt för andra människors avvikande syn på den könspatriarkala värdegrunden bakom detta gravt  nedvärderande och gravt manschauvinistiska könsuttryck. Det är bara att liksom ta det för vad det är.

 

Ge fan i sponken dagen innan och se till att sova tillräckligt på natten så är det ganska sannolikt att man presterar så bra man liksom kan.

 

/T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skit i det!

 

Man har bra dagar, man har dagar man skjuter som en - hrm, jag undviker här det gravt  nedvärderande och gravt manschauvinistiska könsuttryck av respekt för andra människors avvikande syn på den könspatriarkala värdegrunden bakom detta gravt  nedvärderande och gravt manschauvinistiska könsuttryck. Det är bara att liksom ta det för vad det är.

 

Ge fan i sponken dagen innan och se till att sova tillräckligt på natten så är det ganska sannolikt att man presterar så bra man liksom kan.

 

/T

Eller så kan man ju träna lite regelbundet oxå sådär 2 dagar i veckan! Då får man dom där bra dagarna lite oftare  :thumbsup:

 

/Janne

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Åk ett par dagar före jakten och ta ett race eller två på WLSS  eller H&H shooting School för en av deras instruktörer.

 

/T

Har vart och är en dröm för mig , när min käring babblar om att åka till England och London i synnerhet så ryser jag,

Däremot om jag kunde skickar käringen och ev väninnor i riktning mot shoppingcentren för att själv styra kosan mot

Nämnda skytteskolor, då kunde jag tänka mig besöka de Brittiska öarna och till och med komplettera min Tweedkeps lite ;-)

/P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Eller så kan man ju träna lite regelbundet oxå sådär 2 dagar i veckan! Då får man dom där bra dagarna lite oftare  :thumbsup:

 

/Janne

 

Absolut!

 

Men till skillnad mot kulskytte på stillastående mål så är det svårt för att inte säga hopplöst att komma igen en dålig dag, på den tiden jag tävlade i pistolskytte så kunde man även en dålig dag kunde man prestera acceptabelt genom att bara fokusera på tekniken. Flyktskyttet tycks inte funka riktigt så enkelt.....

 

/T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har vart och är en dröm för mig , när min käring babblar om att åka till England och London i synnerhet så ryser jag,

Däremot om jag kunde skickar käringen och ev väninnor i riktning mot shoppingcentren för att själv styra kosan mot

Nämnda skytteskolor, då kunde jag tänka mig besöka de Brittiska öarna och till och med komplettera min Tweedkeps lite ;-)

/P

 

Jag har för avsikt att "koppla loss tanten" när vi är i London nästa gång - det ska fan och drälla i klädaffärer........

 

/T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du har absolut rätt PMT i vad du skriver.

Hagelskyttet sitter så vansinnigt mycket i huvudet och har man börjat uselt på morgon så håller det i sig,man vill så mycket och skall göra allt rätt och tar i som f*n men glömmer det instinktiva.

Jag sköt en sporting tävling i december och startade dagen som en nybörjare och avslutade dagen som en väldigt knäckt skytt!

Jag skulle göra allt rätt med resultat att jag sköt fram på allt,ivrigt påhejad av mina medtävlare  :tongue:

 

/J

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vi skulle också kunna säga att det ena inte utesluter det andra...så varför inte ha ett event i Sverige och ett på de Brittiska Öarna?

 

Sen så ja, jag sällar mig till pmt och culot; åker jag över så får damen hitta på annat medans jag utövar lite brittisk kultur....  :wink:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har för avsikt att "koppla loss tanten" när vi är i London nästa gång - det ska fan och drälla i klädaffärer........

 

/T

Jag tar hellre ett Tabasco lavemang än ränner i Klädaffärer med käringen !

/P

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tar hellre ett Tabasco lavemang än ränner i Klädaffärer med käringen !

/P

 

Gud ja.....

 

Men en tripp till Susegården eller Växjö om nu det är flertalets önskan är ju en helt annan sak.

 

/T

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Av åtminstone ett inlägg ovan verkar det ju som om vi kanske kan ha lite kontakter i Växjö. Jag hänger absolut på om det blir en sådan aktivitet. Bara det blir ett datum jag inte är upobokad.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Av åtminstone ett inlägg ovan verkar det ju som om vi kanske kan ha lite kontakter i Växjö. Jag hänger absolut på om det blir en sådan aktivitet. Bara det blir ett datum jag inte är upobokad.

Jag kan kika på en bra lösning sen drar jag igång en tråd. Är det några speciella önskemål?

/M

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Möjlighet för den som vill att boka instruction. (Om det sedan är 30 eller 60 minuter är inte hela världen)

Om du "jäklas" med kastarna så skall det vara så jaktlikt som möjligt. Hur det motsvarar olika tävlingmoment struntar jag I. (Men andra kan ha andra åsikter)

Du känner området. Sätt max antal deltagare från början. Först till kvarn. (Vet inte hur du skall kunna lösa bindande anmälan annars vore det bra för din skull)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har inte så långt till Växjö. Kastare som ger höga duvor eller motsvarande. Tänk fasan som plötsligt dyker upp motig över träd eller liknande.

Tror nog jag och Christian N är sugna om datumet är bra

/M

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har inte så långt till Växjö. Kastare som ger höga duvor eller motsvarande. Tänk fasan som plötsligt dyker upp motig över träd eller liknande.

Tror nog jag och Christian N är sugna om datumet är bra

/M

Jag ska se va jag kan göra. Nåt skoj ska det säkert kunna bli. Beroende på hur många vi vill vara finns det massor med olika alternativ...

/M

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inte alls omöjligt att jag också är sugen, behöver träna.. Beror dock lite på barnpassningssituationen här hemma.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Testa att se vad du får för intresse för något du ordnar där uppe.

Långa avstånd, visst. Men jag blir inte förvånad om du får lika mycket folk som det blir I Växjö.

Givetvis beroende på om du har "resurser" för att ordna en bra träningsdag eller ej...

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Växjö är en bit ifrån mig men det beror på om det är fler som åker från Sthlm kanske man kan samåka. Får se vart det tar vägen lite. 

 

Jag kommer med all säkerhet åka ner från Sthlm så om inte jag har andra tankar kring färden så kan vi samåka.

 

// P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...