Hoppa till innehåll

Enklaste lockpipan för räv?


Anders Johannesson

Recommended Posts

Nordic predator tycker jag är bra. Använd gärna den med de ljusa lätta "musskrik". Enkel att få ljud i.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Får nog prova musskrik på min nordic predator. Har kört fullvolyms harskrik och fått in två rävar på ca 10 pass. Dock varit lite oseriös med lockplats så det har inte gått att få skott på dom.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En väldigt lättblåst pipa är Foxpro Backstabber, den har slutna membran och alla nackdelar som kommer med det. Men lättblåst är den, fågelskrik och muspip utan ihärdig träning. Drar in räv gör den oxå.

Skickat med Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Är det någon som har provat den där Plain pain? Såg en annons på blocket förut..

Skickat från min D6503 via Tapatalk

 

Nu har den funnits på marknaden en stund, någon som provat?

 

Mina egna erfarenheter är att den låter helt ok, men efter ett tag blir det lite jobbigt att hålla trycket med tänderna. Jag har inte fått in något, men bara testat några pass med harskrik. Pipan har många ljud, men jag hittar inte något om vad de olika ljuden skulle kunna vara. Jag tycker det mest lågfrekventa låter hare.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Efter brunsten fungerar nästan vad som helst bara det låter. Rävlock är inget som bara fungerar och man måste träna och testa några pipor innan man hittar rätt. En pipa som fungerar för mig behöver inte göra det för någon annan. Våran anatomi är tillräckligt olika helt enkelt. Jag har testat tweetyn länge och jag får det helt enkelt inte att låta. Som jag skrivit i en annan tråd är claussen no1 min favorit efter och före brunsten men det är på norra norrlands kilometerstora myrar och inte i det småländska jordbrukslandskapet. Däremot tror jag att det lönar sig att lära sig och lägga tid på raspy old hen membranet. Det härmar rävens eget läte och behärskar man det så har man en rolig jakt under hela brunstperioden som tyvärr täcker en stor del av jaktbar tid. Här löper rävarna ännu och harskriket kan man lägga åt sidan de bryr sig inte.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu har den funnits på marknaden en stund, någon som provat?

 

Mina egna erfarenheter är att den låter helt ok, men efter ett tag blir det lite jobbigt att hålla trycket med tänderna. Jag har inte fått in något, men bara testat några pass med harskrik. Pipan har många ljud, men jag hittar inte något om vad de olika ljuden skulle kunna vara. Jag tycker det mest lågfrekventa låter hare.

Har haft en i locklådan i förpackningen men har aldrig provat den? Blir att man kör säkra kort :thumbsup:  :wink:

Då jag inte skulle gå ut i skogen med en pipa jag inte behärskar.

 

S.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...