Hoppa till innehåll

surfa på mobilen med stdsidan och inte mobilsidan


marcus.söderlund

Recommended Posts

Surfar allt mitt på mobilen nu för tiden. Använder inte taptalk. Dock nör jag öppnar sidan så är det i en mobilvariation. Längst ner så byter jag till "vanliga" sidan igen. Låter jag då telen/sidan vara en kvar eller så så hoppar den över till mobilvarianten.

finns det något sätt så jag slipper att den byter hela tiden? Less på o behöva gå ner o byta tebax hela tiden. Iof världsligt problem men likväl irriterande störning.

mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har tyvärr motsatta problemet jag vill ha mobilversionen men råkade hoppa över datorversionen och nu kan jag inte byta tillbaka hur gör jag??

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Telefonens (browsers) user-agent styr vilken variant av template som laddas och hela poängen med en mobil sida är att den skall vara mindre storleksmässigt (i kb räknat) samt vara optimerad för en mindre skärm.

Kan dock erkänna att jag max testar den mobila template en gång per år och däremellan kör jag bara standard template, men jag använder en bookmark och på så sätt laddar jag med korrekt template från början och slipper byta.

 

Är det så du också gör killer mouse eftersom du får standard template varje gång? Testa att skriva in url manuellt och se om det hjälper - och sedan spara ny bookmark.

 

Jag skulle gärna se att man i framtiden kunde göra sig av med mobil template och i stället ha en dynamisk som skalar om beroende på upplösning men det är på tok för få användare för att börja fila på en sådan lösning så vi får nog leva med vad vi har i dag så länge.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...