Hoppa till innehåll

Räv 15-16


daavviid

Recommended Posts

Ute o smyger lite. Första lägdan jag smyger mig upp över så ser jag en räv en bra bit bort. Släpper de onödiga typ stol o liknande o smyger fram till dom inplastade balarna, gör mig redo och ser då samtidigt 2 rävar påväg in i skogen bort från mig.

Musar lite och dom kommer som skjutna. Ena skjuter jag i löpet för den ville ej stanna. 50m snett mot mig. Tog tvärstopp. Den andre slösades lite skott på då de vart en miss i räknandet. Kulan träffa en gren på första skottet o därefter så va de bara o skjuta på löp. 2 skott satt i lungorna men fmj gav sämre verkan än normalt o den gick 30m upp i skogen. Hämtar stövarn som behöver tränas o finner den snabbt o lätt liggandes så fint uppe i skogen . Glad över utdelningen!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Första räven låg fint. Andra hitta jag blodspår av lungblod o vart genast mer nöjd. Efter träning av hund så var jag klart nöjd över kvällens kanske 5min långa jakt :D

Väl använda fem minuter. Här verkar det sämre med räv i år. Tror att skabben plus vårt idoga jobb med att decimera stammen under flera år gett resultat.
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fullt med räv här i trakten! :) kan bli några roliga år framöver. Inge skabb vad jag skpdat än! :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Första räven låg fint. Andra hitta jag blodspår av lungblod o vart genast mer nöjd. Efter träning av hund så var jag klart nöjd över kvällens kanske 5min långa jakt :D

Schysst utdelning Mackan!!

Rävarna (och grävlingarna) i Halland firar dagligen din o Alvas flytt norrut!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nästan lite rädd för det!så försöker planera in en resa ner som varar en 6-8 dagar i november, då grävlingarna tydligen ränner runt som på rena semestern hos kompisen. Nu när man inte är där o kan hjälpa till! ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja precis, förstår inte att inte fler jagar räv. Jag tycker det är det roligaste viltet att jaga :-D

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Men rävar äter inte älgar ju!
  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack! Skoj med flyt ibland. Ut ikväll igen ;)

Abdolut får jag göra det. Sist fick man ju finfika o allt hos dig ju! :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack! Skoj med flyt ibland. Ut ikväll igen ;)

Då gäller det att du lever upp till nicket Turbo Hunter ikväll igen [emoji41]

Snabbt och effektivt!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Haha nja finbesök kan ju diskuteras ;)

Turbohunter levdes nästan upp till. Höll på o köra på 1 räv på jaktmarken samt 1 va i diket ca 1m från bilen. Såg inget i övrigt idag :/ rå håller sig i skogen än. Lite mer kyla så. Rävarna ligger pyrt till självfallet oxå!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tackar!

Tyckte att fällorna stått och gapat tomma länge så det var trevligt. :smile:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...