Hoppa till innehåll

Vilt kring Kristianstad??


RG

Recommended Posts

Hej alla med mord i sinnet!

Denna fråga vänder sig främst till ER som jagar kring Kristianstad i Skåne. Har nämligen känningar med en bonde cirka1-1,5 mil sydväst Kristianstad. Blandat gammalt grane och äldre lövskog. Omkring marken ligger det en del betesmarker etc. Vad kan man vid ev. jakt förvänta sig för viltslag här? Kanske finns det ngn på forumet som har jagat i krokarna..

Jaktlycka åt oss alla!!

RG 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag var och hjälpte till på ett gods norr om kristianstad för några år sen och där var mycket gris och rådjur och doviltet började komma och jag har en vän som brukar vara och jag på två gods söder om kristianstad och där är jätte mycket dovilt

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vad kan man vid ev. jakt förvänta sig för viltslag här? Kanske finns det ngn på forumet som har jagat i krokarna..

Du har Vitskövle gods några km bort och där är världens största bock skjuten. Du bör även kunna skjuta dovhjort och kronhjort samt givetvis gris o räv. Älg är det däremot ont om.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag skall hem över julledigheten, till lilla Årröd utanför Tollpar och undrar stilla om det är någon planerar att husera i skogarna kring den 26-28 och som önskar sällskap eller en stående inbjudan till jakt i Norrtälje regionen får ni gärna ropa till så kommer jag, har fullständig vapengarderob så alla former av jakt är möjliga.

Hälsningar Christian.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hallo "killers"!

Kul att Ni kom med så pass bra information - det verkar på svaren som att det kan finnas en hel del intressant jakt i området kring Kristianstad.. Kommer att fortsätta det jaktliga snacket med markägren och se var Vi hamnar, det bästya vore givetvis att få jaga åp dennes premisser utan kostnad:-)

Tacksam för all information som kan ges - det är alltid roligt all l'äsa onm era strapatser och erfarenheter...

Tat lugnt i skogen!

RG

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...