Hoppa till innehåll

Afrikafeber


ozzian

Recommended Posts

Jag har börjat få feber igen.

Tänkte få ihop ett gäng till maj 2017 för att jaga antilop i SA, limpopo.

Någon som vill hänga på?

Jag har en liten fundering att ta ett Buffelerbjudande.

priset är ink allt utom flyg, 9300 usd 7 dagar, 5 jaktdagar ink en 42" tjur och en buffelko.

om jag fattade rätt så kan man utöka med några dagars antilopjakt, det ska tydligen finnas Kudu i SA:):):)

( jag har försökt få en Kudu tre jaktresor nu)

Jag kan ex ta in priser på 4 småvilt, impala,warthog,blesbock,red hartebeeest

skick pm eller skriv i tråden så ska jag snickra ihop något, hittills så har mina kontakter varit klart billigast och suverän service.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

för 2 bufflar ,ja!

förra året kostade en buffel runt 40" ca 100 000 svkr

 

för 4 antiloper ca 25000 svkr + flygres, men har ej exakt pris på antiloperna

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

det finns många områden, även ett område mot gränsen till namibia, ett område i free estate.

Jag är helt öppen för förslag, men det beror mest på vilka antiloper man vill jaga, en del ställen har bättre trofeer än andra.

 

Jag kan även tänka mig Namibia men där har jag inga kontakter idag, men nån annan kanske har?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo, det vet jag att det finns, jag kommer från SA varför jag undrade lite mer specifikt :) Men det kanske funkar som så att man blir "utplacerad" på lämplig mark av outfittern enligt viltönskemål och vem som sitter på vilken vilt när man väl kommer dit? Maken drar ner till Namibia i februari. Stället har övriga han åker med varit på förut och de säger att det är riktigt bra. Kan försöka leta fram webbsidan om du vill. 

Börjar själv bli sugen på att åka ner, men det dröjer nog ett tag. När jag väl gör det tänker jag åka på en Managemenet Hunt. Men vi får se. Det enda som lockar av storviltet är just buffel faktiskt. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja det gäller att ha kontakter. Min första resa 2013 hade med en svensk arrangör kostat minst 56000 inkl allt

Jag betalade 23500kr

Då tillkommer kostnad för trofeberedning och frakt hem

Andra resan fick jag skjuta en Eland I guldklass så då blev det ca 35000.

3e resan har jag inte riktigt koll på men då kompisarna jagade lejon o flodhäst buffel så var vi på dyrare jaktmarker.

Men runt 30k för min del.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...