Hoppa till innehåll

Äntligen någon som uppmärksammar Höglin


Älgflugornas Herre

Recommended Posts

5 hours ago Holz sa:

Nej, jag har har också en rätt dyster framtidstro och situationen nu är minst sagt olik den som gällde under 1900-talets andra hälft. Dock är det en gemensam situation för de flesta sk. I-länder som knappast kan hävdas ha sin orsak i invandringens eller invandrarnas vara eller icke-vara. 

 

Visst är det så,människan är en opportunist som de flesta andra högt stående däggdjur,ges en för individen bättre förutsättning än nuvarande så tar man den,det kan man inte klandra de som tagit sig hit för.

Det är vi i europa och väst överlag som skapar förutsättningar för flykt och tillhandahåller bättre förhållanden än vad dom kan få hemma.

Om någon ska klandras för rådande situation så kan vi bara klandra oss själva då vi genom våra egna val och egna beslut skapat incitament för massinvandring utan att ha en lösning på problematiken.

/Mike

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago Tjörnbon sa:

För att vara intressant läsning så har den nog hamnat lite fel!!

Tråkigt om en viss Puma söker och hittar detta på en sökning under sitt namn , vill vi ge honom en sådan seger :huh:

Denna tråden borde raderas så långt tillbaka att den blir relevant igen.

Ingen förutom en liten förvirrad grupp tar honom på allvar,han är marginaliserad.

/Mike

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

19 hours ago Mad Mike sa:

Ingen förutom en liten förvirrad grupp tar honom på allvar,han är marginaliserad.

/Mike

Tur det!

Synd bara att gruppen verkar ha tillgång till media emellanåt <_< syns man så finns man ,på både gott och ont!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

20 hours ago Mad Mike sa:

Visst är det så,människan är en opportunist som de flesta andra högt stående däggdjur,ges en för individen bättre förutsättning än nuvarande så tar man den,det kan man inte klandra de som tagit sig hit för.

Det är vi i europa och väst överlag som skapar förutsättningar för flykt och tillhandahåller bättre förhållanden än vad dom kan få hemma.

Om någon ska klandras för rådande situation så kan vi bara klandra oss själva då vi genom våra egna val och egna beslut skapat incitament för massinvandring utan att ha en lösning på problematiken.

/Mike

Vet inte om vi ska vara så ledsna för att vi skapat ett samhälle med relativt hög välfärd och mycket möjligheter! ;) Tror betydligt färre hade föredragit alternativet...vilket för övrigt var vår verklighet för bara ca. 100 år sedan då Sverige var ett av Europas fattigaste länder.

Den massinvandring vi ser idag består ju primärt av flyktingar som flyr krig och förföljelse, vilket jag har svårt att se är orsakat av den svenska välfärden.

Däremot tror jag också att vi själva är ansvariga för hur vi hanterat flyktingströmmen, vllket jag tycker lämnar en hel del att önska...

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Tjörnbon sa:

Tur det!

Synd bara att gruppen verkar ha tillgång till media emellanåt <_< syns man så finns man ,på både gott och ont!

Åsikts och yttrandefrihet är grundlagsskyddat i Sverige om man inte uttalat framför hot mot individer eller grupp ,den enda som brutit mot det är puma och inte vi.

Börjar man påverka folk att vara tysta så tullar man på nästa grundlagsskyddade rättighet-Demokrati vilket inte är ett alternativ för mig.

/Mike

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 minutes ago Mad Mike sa:

Åsikts och yttrandefrihet är grundlagsskyddat i Sverige om man inte uttalat framför hot mot individer eller grupp ,den enda som brutit mot det är puma och inte vi.

Börjar man påverka folk att vara tysta så tullar man på nästa grundlagsskyddade rättighet-Demokrati vilket inte är ett alternativ för mig.

/Mike

Det många (oavsett politisk missuppfattning) verkar ha svårt att hålla isär idag är rätten att uttrycka sin åsikt kontra påhittad skyldighet att förmedla någons åsikt. Bara för att någon tycker något, så finns det inte en skyldighet hos media eller samhället att sprida just den åsikten, eller ens lyssna på den...

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

11 minutes ago Mad Mike sa:

Åsikts och yttrandefrihet är grundlagsskyddat i Sverige om man inte uttalat framför hot mot individer eller grupp ,den enda som brutit mot det är puma och inte vi.

Börjar man påverka folk att vara tysta så tullar man på nästa grundlagsskyddade rättighet-Demokrati vilket inte är ett alternativ för mig.

/Mike

Jo det är riktigt!

mitt inlägg var mer för att få upp en högre standard på våra inlägg än att  vara överens om att alla ogillar Puma med sin Nynazistiska bakgrund för att sedan börja skälla på varandra om invandringen.

Dessutom ganska off topic!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Tjörnbon sa:

Jo det är riktigt!

mitt inlägg var mer för att få upp en högre standard på våra inlägg än att  vara överens om att alla ogillar Puma med sin Nynazistiska bakgrund för att sedan börja skälla på varandra om invandringen.

Dessutom ganska off topic!

Det är sällan några trådar går off topic på det här forumet,gör dom det så är det i den här delen av forumet eller i runt lägerelden.

När sakfrågor diskuteras som jakt eller vapen skall trådarna vara rena men här (som har ett ganska brett spektra) eller i lägerelden tycker jag inte det gör så mycket så länge inte inläggen eller språket spårar ur totalt(kan erkänna att det balanserade på gränsen ett tag),snarare tycker jag att tråden får ett mervärde.

/Mike

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...