Hoppa till innehåll

Jag behöver hjälp med åtelkamera


Dansken

Recommended Posts

Det måste vara fel på dom som beter sig så. 

Slängde på blyacc till min förra veckan men får fortfarande inga bilder. 

Det är nästan en månad sedan jag fick bilder från den, va där i helgen och marken såg ut som en nyplöjd åker 
så fotoobjekt har garanterat inte saknats.
tråkigt att behöva plocka med minneskort hem för att kolla sin gsmkamera.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tror det var en sån kamera jag hjälpte min bror med, skaffade senaste programmen och gjorde allt som man skulle. Tog en bild sen la den av.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago strävhår sa:

Blir bra när Biltema kommer med en åtelkamera, tidsfråga bara.

:) Jo, Bilbuttericks är ju kända för sina "high end products", brukar fungera hela vägen från kassan ut till bilen i alla fall!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago qvarnhill sa:

:) Jo, Bilbuttericks är ju kända för sina "high end products", brukar fungera hela vägen från kassan ut till bilen i alla fall!

Se på spridarna bara, ett rätt krånglande segment, å dyrt, tills de dök upp.

Kamera och tekniken att sända information är ingen raketforskning längre, men mkt krångel blir det. 

Vad var det jag sa, kommer komma. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det senaste jag hörde angående Biltema och jakt var att de skulle dra sig ur denna sektor då det inte sålde tillräckligt bra. Hörde det från en som jobbade med inköp i höstas och han sa upp sig då och jobbar på annat företag i dag.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

får ta det imorgon eller nått.tror frugan slår ihjäl mig om jag ägnar mig mer åt jaktprylar idag :)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mycket denna tid på året  har inte kollat något på det än men ikväll hände det , helt plötsligt kommer ett mail igen, närmaste jag varit kameran är 5km fågelvägen . måste vara något med mottagning där den sitter. 

PIC.JPG

 

 

  •  
  •  
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Minneskorten verkar vara extra viktigt att de håller hög kvalité i SG kamerorna. Mina blev pålitligare, skickade bilder betydligt oftare efter att jag bytt till bättre SD kort. Idag slog jag till och köpte fyra stycken i syfte att få igång kamera nr.3 som strulat lite ett tag.

Påsen med minneskorten ligger i jackfickan ute i hallen och hittills ikväll har kamera nr.3 sprutat ur sig 12 bilder :mellow:

Nr.3 är den enda kameran som har budgetminneskort á 49kr/st för 8gb. De andra två har matat på bra, så pass att ena kameran fyll ett 16gb minneskort.

Hur tekniken funkar vet jag inte exakt. Men när minneskortet blir fullt så ändras inställningen från "Skicka direkt" till "Skicka aldrig". Sen tar inte kameran några bilder när den inte hittar minneskortet. Så är det nog även på Uovision kamerorna.

SG kamerorna med laserpekaren är verkligen smidiga att få på plats och rikta in. Var ute en säng igår kväll enbart i det syftet och bilderna jag fått sedan dess är verkligen bättre än tidigare bilder.

Kör ni med externt 6volts acc? Det lyfte mängden blixt i bilderna jag får som tagits om nätterna. Sen verkar SG kamerorna vara väldigt känsliga för dålig teckning... Mina har bara snurrat i några månader, men en av dem måste jag nog hitta bättre antenn till för den har strulat på samma platser där de övriga två bara matar iväg bilder.

/M

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

58 minutes ago Dansken sa:

20 minusgrader- Vart bor du?

hehe. jag hajade också till när jag såg det. vet också att jag åkte på e4an förbi där en timme innan bilden kom och då visade mätaren i bilen -1 så jag tror inte så mycket på det. 

Denna åtel är några mil ovanför jönköping vid braehus.

Förövrigt är det ett lite spännande test för att se hur det blir när man fotar ovanifrån, lätt att räkna iallafall men lite jobbigt att hissa upp och ner kameran , sitter omkring 5 meter upp i luften

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kamerahelvetet...

Jag satte den ut 24:e december efter Fredrik ställde in i meny som det skulle stå. Bilder kom regelbundet- till den 28:e december. Det står i displayen att den har taget 132/14653 platser. Sen denna dag har det inte kommit en enda bild- batterierna var nya då jag satte den ut. Har kollat i meny'n- och allt står som Fredde sa det skulle stå...

Plockade ned skiten och satte upp den andra på samma plats. Selfies kom medan jag monterade upp den på träet. Yippiekayaye MF... Gick förbi åtel och fick bilder på telefonen på mig själv..
Gick promenad i skogen med hundarna och gick förbi åteln flera gånger då jag kom tillbaka... NADA

7 bilder skickade den- även den med nya batterier, sen händer inget mera. Kollade inställningen en gång mera: allt verkar rätt- men inga bilder.

Förbannade skit :(

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Detta är inte tilfreds-ställande.
Det borde vara enklare och funka bättre. Jag är iofs en halv generation för gammal för sånt här skit. Då jag gick i Realen räknade vi med räknesticka och skrev uppsatser med reservoarpenna, men jag försöker hålla mig "i tiden" och lära mig elektroniska leksaker och datorer. Dom lite yngre som kom en halv/hel generation efter mig är uppväxt med miniräknare, kulspetspennor och 64-bits spel...

Vi 60-taggare är trots allt köpstarka kunder: Huset betalt och inga barn hemma- och tycker fortfarande om roliga leksaker. Man har gjort allting komplicerad- kolla fjärrkontrollen till en dumburk: Vad fan ska vi med komplicerade menyer till? Gubbar och käringar måste ha något simplare med Av/på, volym och kanalväljare... Borde vara lika med denna sortens manicker....

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

58 minutes ago strävhår sa:

Skit i MMS:en, enkelt.

Finns en anledning att man skaffar en med mmsfunktion :)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bytte ut dom igen i dag. Testade ett annat trä- men jag har 5 staplar i mottagning på min telefon där ute...
Nu går det hur fint som helst igen... Ett tag... ?

Nästa krångel blir den "justerat" med en thirtyoughtsix ;)

PIC-151.jpg

PIC-171.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har en Suntek HC300M här som jag labbar med och den har en inställning med max antal bilder som den skickar per dag. Efter det sparar den bara bilder på minneskortet. Kan det vara något sådant som spökar?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...