Hoppa till innehåll

Finns följande kombination?


Mad Mike

Recommended Posts

Kanske man skulle införskaffa 2,5-15x50HD och testa på 6,5:an tills man byggt klart 6BR:en då.

 Vikten är väl det som talar emot Delta för övrigt men man kan inte få allt. Brukar hålla andrahands värdet iaf :)  

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 minutes ago marcus.söderlund sa:

Kanske man skulle införskaffa 2,5-15x50HD och testa på 6,5:an tills man byggt klart 6BR:en då.

 Vikten är väl det som talar emot Delta för övrigt men man kan inte få allt. Brukar hålla andrahands värdet iaf :)  

740gr placerar dom inte bland de lättaste men inte bland de tyngsta heller, å andra sidan ger dom en solid känsla vid hantering,känns stabilt helt enkelt.

/Mike

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

39 minutes ago marcus.söderlund sa:

Kanske man skulle införskaffa 2,5-15x50HD och testa på 6,5:an tills man byggt klart 6BR:en då.

 Vikten är väl det som talar emot Delta för övrigt men man kan inte få allt. Brukar hålla andrahands värdet iaf :)  

Har ett 2,5-15x56 på min 6,5a. Hur bra som helst:)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Just now Ken1 sa:

Har ett 2,5-15x56 på min 6,5a. Hur bra som helst:)

Låter ju lysande. Har varit lite skeptisk till hyllningskören men det börjar bli för många i den för att de bara ska va skit ;) 

Dock satsar jag nog på x50an pga vikten :) 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 minutes ago marcus.söderlund sa:

Låter ju lysande. Har varit lite skeptisk till hyllningskören men det börjar bli för många i den för att de bara ska va skit ;) 

Dock satsar jag nog på x50an pga vikten :) 

Ett sådant hamnar snart på 223an och ett 1,5-9x45 på bygeln :)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 minute ago Ken1 sa:

Ett sådant hamnar snart på 223an och ett 1,5-9x45 på bygeln :)

Nu är de klart mkt sidospår för tråden men vafan. han har ju redan köpt!

 

inväntar att dom uppdaterar optiken på ,5-9x45:an så köper jag nog en likadan till bygeln :) 

dock har jag shoppat 1895:an men typiskt nog sjukt sugen på marlin 336 då den känns klart smidigare. tanken är ju björnbössa så 45:an kanske är befogad ändå :D

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 minutes ago marcus.söderlund sa:

Nu är de klart mkt sidospår för tråden men vafan. han har ju redan köpt!

 

inväntar att dom uppdaterar optiken på ,5-9x45:an så köper jag nog en likadan till bygeln :) 

dock har jag shoppat 1895:an men typiskt nog sjukt sugen på marlin 336 då den känns klart smidigare. tanken är ju björnbössa så 45:an kanske är befogad ändå :D

 

Mike don't minde:rolleyes: 

Faktum är att dom i mitt jaktlag som kollat och skjutit med mina Delta känner sig lurade av försäljarnas inövade mantran. 

Har haft en 1895a förbaskat trevlig tingest, rekommenderar level evolution.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Även jag har ett Delta 2.5-15x56 och är sjukt nöjd. En vacker dag när plånboken återhämtat sig, då blir det ett 1-4 och ett 4.5-30.

Mvh Joacim 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Deltan låter ju riktigt prisvärd.

enda som jag skulle kunna klaga på i förhand......är väl att det är 1/4 " Moa när man justerar siktet....men va tusan gör det egentligen......?

inget sikte man rattar fram å tillbaka på.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 hours ago JOBEno1 sa:

Deltan låter ju riktigt prisvärd.

enda som jag skulle kunna klaga på i förhand......är väl att det är 1/4 " Moa när man justerar siktet....men va tusan gör det egentligen......?

inget sikte man rattar fram å tillbaka på.

Jag ser verkligen inte det problemet som ni ser grabbar - inte om vi pratar renodlad jaktglugg.

Med dagens appar i mobilerna - som jag antar att dom flesta har med sig ut på jakt. Då spelar det ju ingen roll om det är MOA, MIL eller ladugårdsväggar man mäter i - in med värdena och ut får du hur mycket det ska vridas. 

En helt annan sak på skyttetävlingar där det ska mätas avstånd m h a riktmedel osv, men det finns det väll knappast någon som praktiserar under jakt utan där är det oftast avståndsmätare - pling, in med värdet i appen, skruva och skjut. Eller? 

Mvh Joacim 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hur är träffprocenten då? 

Tycker att toppjakten verkar vara svår som fan. Kollade på senaste "jakt är jakt" på tuben och han bommade ju hej vilt. Läste även i "Bollnäs viktor"s dagbok och även han uttryckte att dom flesta fåglarna fortfarande flyger där uppe ^_^

Mvh Joacim 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

14 hours ago Joacim sa:

Jag ser verkligen inte det problemet som ni ser grabbar - inte om vi pratar renodlad jaktglugg.

Med dagens appar i mobilerna - som jag antar att dom flesta har med sig ut på jakt. Då spelar det ju ingen roll om det är MOA, MIL eller ladugårdsväggar man mäter i - in med värdena och ut får du hur mycket det ska vridas. 

En helt annan sak på skyttetävlingar där det ska mätas avstånd m h a riktmedel osv, men det finns det väll knappast någon som praktiserar under jakt utan där är det oftast avståndsmätare - pling, in med värdet i appen, skruva och skjut. Eller? 

Mvh Joacim 

DU har en poäng där!

Använder ju appar redan.....Det enda är att det ibland är lättare att ha mil i huvet..   :lol:

men det beror nog mest på skiten bakom kolven.......

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...