Hoppa till innehåll

Hur många västerbottningar?


jonnegone

Recommended Posts

  • Svar 81
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Foffe

    17

  • lsjonsson

    5

  • kettukiller

    5

  • jonnegone

    5

Jaoo, vafanken!

Kommer från Flarken (nästan) mitt mellan städerna Umeå /Skellefteå och jagar där på drygt 5200 ha samt att jag har en liten fastighet där.

Bor och arbetar i Umeå där jag gift mig "rikt" och har ordnat så att jag kan nyttja svärfars jakträtt/fiskerätt alldeles utanför stan samt i skogarna kring Flurkmark.

Måste i saningens namn erkänna att jag egentligen inte är renodlad västerbottning. Komer ursprungligen från Strömsund/Jämtland men flyttade till Flarken vid 10 års ålder så jag räknar mig mer som V-bottning än Surjämte. :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Här är en äkta västerbottning.

Född å uppvuxen i världsmetropolen Sorsele.

Sorsele är trevligt. Men svårt att få jaga på vissa områden då Länstyrelsen avlyser hejvillt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sorsele är trevligt. Men svårt att få jaga på vissa områden då Länstyrelsen avlyser hejvillt.

Så du har varit här å jagat. Får man fråga var?

Det är tyvärr så att länstyrelsen gör det på samernas inrådan så egentligen är det inte länstyrelsen du skall skylla på.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Så du har varit här å jagat. Får man fråga var?

Det är tyvärr så att länstyrelsen gör det på samernas inrådan så egentligen är det inte länstyrelsen du skall skylla på.

Ett år var man runt Juktån. Sen på en del andra ställen men kommer inte riktigt ihåg. Enligt ett gubbe så stänger länstyrelsen av vissa områden för att dom ska få jaga älg i lugn o ro. Det sa en äldre farbror vi träffade där o han har jagat de områderna i många år.

Jo jag vet att Samerna vill ha områderna avstängda. Men problemet att detta problem är stort i vårt län.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är också från Västerbotten. :rolleyes: Mer specifikt från en liten by som heter Holmsvattnet, som är belägen cirka 3 mil söder om Skellefteå. :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är också från Västerbotten. :rolleyes: Mer specifikt från en liten by som heter Holmsvattnet, som är belägen cirka 3 mil söder om Skellefteå. :lol:

Nice :D Om du känner för det inget tvång så skriv gärna en presentation under medlemarna du ser var. för övrigt Välkommen till jaktsidan.

Om du är den jag tro så känns det bra att det finns en till på sidan som förstått vilket hockey lag som gäller :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nice :D Om du känner för det inget tvång så skriv gärna en presentation under medlemarna du ser var. för övrigt Välkommen till jaktsidan.

Om du är den jag tro så känns det bra att det finns en till på sidan som förstått vilket hockey lag som gäller :D

Tack för det! Självklart finns det bara ett hockeylag som gäller. :rolleyes: Det är det laget du tänker på. :lol:

Får se om jag skriver en presentation senare, men inte nu.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej på er alla ,,

här finns det en till Västerbottning Lövånger 5 mil söder om staan.

är det nån som har hållit räkningen på hur någa vi är? *L*

Jag har en liten fråga, är det ingen här i V-botten har har lust att årdna en liten jaktsnack träff i sommar.

Du som vill årdna en träff står med ut rymme bär vi kan typ äta grillat (vi har egen mat med oss) vi sitter och snackar om allt. man det blir nog mest jakt skulle jag tro,, :D

Skulle vara kul att trätta folk från detta forum. det är ju ingen jakt i sommar som vi kan har som ursäkt för att vi inte kan komma,, :wub:

M,V,H Jocke,,

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej på er alla ,,

här finns det en till Västerbottning Lövånger 5 mil söder om staan.

är det nån som har hållit räkningen på hur någa vi är? *L*

Jag har en liten fråga, är det ingen här i V-botten har har lust att årdna en liten jaktsnack träff i sommar.

Du som vill årdna en träff står med ut rymme bär vi kan typ äta grillat (vi har egen mat med oss) vi sitter och snackar om allt. man det blir nog mest jakt skulle jag tro,, :(

Skulle vara kul att trätta folk från detta forum. det är ju ingen jakt i sommar som vi kan har som ursäkt för att vi inte kan komma,, ^_^

M,V,H Jocke,,

Jag vill inte träffa nån på detta forum :lol:

Är de samma jocke som hängde me rille och mange ollson i våras när vi grejjade i nå gryt?

och på tal om jakt på sommaren, så har vi jakt året om där jag bor så jag kan alltid skylla på det.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej på er alla ,,

här finns det en till Västerbottning Lövånger 5 mil söder om staan.

är det nån som har hållit räkningen på hur någa vi är? *L*

Jag har en liten fråga, är det ingen här i V-botten har har lust att årdna en liten jaktsnack träff i sommar.

Du som vill årdna en träff står med ut rymme bär vi kan typ äta grillat (vi har egen mat med oss) vi sitter och snackar om allt. man det blir nog mest jakt skulle jag tro,, :(

Skulle vara kul att trätta folk från detta forum. det är ju ingen jakt i sommar som vi kan har som ursäkt för att vi inte kan komma,, :lol:

M,V,H Jocke,,

Jag vet inte hur många vi är. Men en träff skulle vara trevligt. Om någon skulle orka fixa nått sånt skulle det vara trevligt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En till västerbottning här.

Håller för det mesta till runt stugan vid Byskeälven och jagar, men jagar också där jag bor 5 mil söder om Skellefteå (i Lövångerstrakten).

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte träffa nån på detta forum :lol:

Är de samma jocke som hängde me rille och mange ollson i våras när vi grejjade i nå gryt?

och på tal om jakt på sommaren, så har vi jakt året om där jag bor så jag kan alltid skylla på det.

hej,,

nä det är inte samma jocke,,

Dom har en store bror som heter Jocke med, kan ha varit han kanske,,

// Jocke,,

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Jag är född och uppvuxen skåning, bor sen fem år tillbaka i västerbotten tillsammans med en norrbottniska ;) ni blir nog inte av med mig så lätt. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag är född och uppvuxen skåning, bor sen fem år tillbaka i västerbotten tillsammans med en norrbottniska ;) ni blir nog inte av med mig så lätt. :blush:

Kan inte vara lätt att vara infiltratör :D i Västerbotten med ett ursprung i Skåne. Förstår du ens språket :wub: ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan inte vara lätt att vara infiltratör ;) i Västerbotten med ett ursprung i Skåne. Förstår du ens språket ;) ?

Hahaha jag har blivit mycket väl mottagen här :P Skulle väl vara språket då, fast eftersom jag ändå inte kan göra mig förstådd heller, så är det lika bra att hålla käft :) Peta in en Ettan och bara le när nån talar till en :D

Dialekt___Skellefte_.mp3

(För att kunna lyssna: högerklicka och välj "spara mål som" eller "save target" och välj en plats på datorn. sen kan du lyssna på den med media player eller vad det är för ljudprogram ni har.)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Nybliven medlem här på js. Dock inte klar med jägarexamen än men blir nog klar inom1 månad gissar jag. Från västerbotten=) 2mil söder om skellefteå i Bureå

Mvh Robster

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nybliven medlem här på js. Dock inte klar med jägarexamen än men blir nog klar inom1 månad gissar jag. Från västerbotten=) 2mil söder om skellefteå i Bureå

Mvh Robster

Välkommen till jaktsidan skriv gärna en pressentation under medlemspresentation

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...
  • 9 months later...

Upp till toppen igen så alla nya som är fån detta län där Sossarna läggar ner sjukhus och tar bort ambulanser på löpande band dvs AC län. Kan skriva att dom är från detta län.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...